Χρειάζονται και στοιχεία για τη νοθεία. Όχι μόνο ενδείξεις...

Νέα μαύρη τρύπα καταγράφηκε στο διάστημα: «Δεν υπήρχε εκεί προηγουμένως»

Προηγήθηκε έκρηξη σουπερνόβα στο ίδιο σημείο

Νέα μαύρη τρύπα καταγράφηκε στο διάστημα: «Δεν υπήρχε εκεί προηγουμένως»

Πριν από έναν χρόνο, όταν το φως που εκπέμφθηκε έφτασε στη Γη, μια ομάδα επιστημόνων παρατήρησε για πρώτη φορά και συνέλεξε δεδομένα από τα αρχικά στάδια μιας έκρηξης γνωστής ως σουπερνόβα ή υπερκαινοφανής αστέρας.

«Στην πραγματικότητα, βλέπουμε το συμπαντικό καμίνι όπου σχηματίζονται τα βαριά χημικά στοιχεία, τη στιγμή που σχηματίζονται. Το παρατηρούμε ενώ συμβαίνει. Είναι πραγματικά η μοναδική ευκαιρία», σχολίασε ο Αβισάι Γκαλ-Γιαμ, αστροφυσικός στο Ινστιτούτο Επιστημών Βάιζμαν.

Τα ευρήματα δημοσιεύτηκαν σήμερα στο επιστημονικό περιοδικό Nature και δείχνουν ότι το γιγαντιαίο άστρο, που βρισκόταν στον γειτονικό γαλαξία Μεσιέ 101 (γνωστός και με την ονομασία «Ακιδωτός Τροχός») πιθανότατα άφησε πίσω του μια μαύρη τρύπα μετά την έκρηξή του.

Ένας ερασιτέχνης αστρονόμος που έτυχε να παρακολουθεί τον γαλαξία αυτόν ενημέρωσε τους ερευνητές ότι κάτι συνέβαινε. Εκείνοι έστρεψαν αμέσως τα τηλεσκόπιά τους στο αστέρι και άρχισαν να καταγράφουν τα πρώτα στάδια της έκρηξης.

Η ομάδα, στην οποία μετείχε και ο διδακτορικός φοιτητής και βασικός συγγραφέας της μελέτης Ερέζ Ζίμερμαν, επικοινώνησε με τη NASA, η οποία άλλαξε τον προγραμματισμό της και έστρεψε το διαστημικό τηλεσκόπιο Hubble στον υπερκαινοφανή αστέρα. Έτσι παρατηρήθηκε το υπεριώδες φως της έκρηξης, το οποίο μπλοκάρεται από την ατμόσφαιρα και δεν φτάνει στη Γη.