Άρση ασυλίας Κ.Βελόπουλου, χειροπέδες για κακούργημα σε Κ.Φλώρο κατά τα λοιπά ο Β.Πούτιν είναι «αυταρχικός»!

Τι κοινό έχουν οι κεραυνοί στον πλανήτη Δία με αυτούς της Γης σύμφωνα με την NASA

Ο κεραυνός είναι η πιο ισχυρή φυσική πηγή ηλεκτρικής ενέργειας

Κρυμμένα κάτω από τα καφετιά σύννεφα αμμωνίας που καλύπτουν τον πλανήτη Δία, βρίσκονται σύννεφα που όπως και στη Γη, είναι φτιαγμένα από νερό.

Παρομοίως με τον πλανήτη μας, οι κεραυνοί δημιουργούνται συχνά μέσα σε αυτά τα σύννεφα – ένα απόκοσμο θέαμα που εντοπίστηκε από διάφορα διαστημόπλοια που έχουν επισκεφθεί τον μεγαλύτερο πλανήτη του ηλιακού μας συστήματος, συμπεριλαμβανομένου του ανιχνευτή «Juno» της NASA.

Τα δεδομένα που ελήφθησαν από το Juno παρέχουν νέες πληροφορίες για το πώς οι διαδικασίες κεραυνών στον Δία είναι παρόμοιες με αυτές στη Γη, παρά τις δραματικές διαφορές μεταξύ των δύο πλανητών, σύμφωνα με τους επιστήμονες.

Η Γη είναι ένας σχετικά μικρός βραχώδης πλανήτης. Ο Δίας, του οποίου ο ομώνυμος αρχαίος Έλληνας θεός πετούσε κεραυνούς, είναι ένας γίγαντας αερίων τόσο απέραντος, που όλοι οι άλλοι πλανήτες του ηλιακού μας συστήματος θα μπορούσαν να χωρέσουν μέσα του!

Αξιοποιώντας πέντε χρόνια δεδομένων υψηλής ανάλυσης που αποκτήθηκαν από τον ραδιοφωνικό δέκτη του Juno, καθώς το διαστημόπλοιο περιφέρεται γύρω από τον Δία, οι ερευνητές διαπίστωσαν ότι οι διαδικασίες έναρξης κεραυνών του πλανήτη πάλλονται με παρόμοιο ρυθμό με αυτόν που παρατηρείται μέσα στα σύννεφα στον πλανήτη μας. Οι παλμοί που παρατηρήθηκαν στον Δία ως λάμψεις αστραπών ξεκίνησαν με χρονικούς διαχωρισμούς περίπου ενός χιλιοστού του δευτερολέπτου, όπως συμβαίνει και με τις καταιγίδες στη Γη.

Ο κεραυνός είναι η πιο ισχυρή φυσική πηγή ηλεκτρικής ενέργειας στη Γη. «Ο κεραυνός είναι μια ηλεκτρική εκκένωση που ξεκινά μέσα στα σύννεφα. Τα σωματίδια πάγου και νερού μέσα στο σύννεφο φορτίζονται από συγκρούσεις και σχηματίζουν στρώματα σωματιδίων με φορτίο ίδιας πολικότητας», δήλωσε η Ivana Kolmasova από το Ινστιτούτο Ατμοσφαιρικής Φυσικής στην Πράγα, επικεφαλής συγγραφέας της μελέτης που δημοσιεύτηκε αυτή την εβδομάδα στο περιοδικό Nature Communications.

«Με αυτή τη διαδικασία, δημιουργείται ένα τεράστιο ηλεκτρικό πεδίο και μπορεί να ξεκινήσει η εκκένωση. Αυτή η εξήγηση είναι κάπως απλοποιημένη επειδή οι επιστήμονες δεν είναι ακόμα απολύτως σίγουροι τι ακριβώς συμβαίνει μέσα στα σύννεφα κεραυνών», πρόσθεσε η Κολμάσοβα.

Η ύπαρξη κεραυνών στον Δία επιβεβαιώθηκε όταν οι ενδεικτικές ραδιοεκπομπές σε ακουστικές συχνότητες καταγράφηκαν το 1979 από το διαστημόπλοιο «Voyager 1» της NASA, καθώς διέσχιζε το ηλιακό σύστημα.