Επιστήμονες ανακάλυψαν τεράστιο βακτήριο – Τόσο μεγάλο που μπορείς να το κρατήσεις στο χέρι σου

Πρόκειται για το βακτήριο «Thiomargarita magnifica» - Το μεγαλύτερο που έχει ανιχνευτεί ποτέ και ορατό δια γυμνού οφθαλμού

Ένα βακτήριο που ξεπερνά το θεωρητικό όριο που είχαν θέσει οι επιστήμονες σχετικά με το μέγεθος των βακτηρίων, εντόπισαν οι επιστήμονες να πλέει ο αρχιπέλαγος της Γουαδελούπης.

Πρόκειται για το βακτήριο «Thiomargarita magnifica», το μεγαλύτερο που έχει ανιχνευτεί ποτέ, και είναι ορατό δια γυμνού οφθαλμού, καθώς έχει το μέγεθος μιας βλεφαρίδας, δηλαδή είναι περίπου 5.000 φορές μεγαλύτερο από τα περισσότερα βακτήρια.

Μάλιστα, οι ειδικοί εκτιμούν ότι μπορεί να φθάσει έως και τα δύο εκατοστά.

«Η ανακάλυψη του συγκεκριμένου βακτηρίου είναι σαν να συναντάς έναν άνθρωπο τόσο ψηλό όσο το Έβερεστ», δήλωσε ο θαλάσσιος βιολόγος Ζαν-Μαρί Βολάντ, ένας εκ των συγγραφέων της μελέτης.

Εντοπίστηκε για πρώτη φορά στο πλούσιο σε θείο θαλάσσιο νερό ενός βάλτου της Γουαδελούπης το 2009, προσκολλημένο σε φύλλο ενός δέντρου.

Σε αντίθεση με τα συνηθισμένα βακτήρια, το DNA δεν αιωρείται ελεύθερα μέσα στο κύτταρο, αλλά περιέχεται σε πολυάριθμους μικρούς σάκους που συνδέονται με μεμβράνη.

Μέχρι σήμερα, το μεγαλύτερο γνωστό βακτήριο είχε μήκος περίπου 750 μικρομέτρων.

Αυτό το βακτήριο δείχνει πως η ζωή στη Γη έχει ακόμα εκπλήξεις που περιμένουν να τις ανακαλύψουμε, λέει ο Ζαν-Μαρί Βολάντ.