Έτσι εξηγείται το σπίτι του Βολταίρου...

Ρωσία: 8χρονη ανακάλυψε οστά προϊστορικού μαμούθ 100.000 ετών

Τα οστά ήταν αρκετά καλά διατηρημένα και το μέγεθός τους δείχνει ότι ανήκαν σε μεγάλο ενήλικο

Ρωσία: 8χρονη ανακάλυψε οστά προϊστορικού μαμούθ 100.000 ετών

Μία 8χρονη ανακάλυψε οστά 100.000 ετών από ένα προϊστορικό μαλλιαρό μαμούθ και ενός βίσονα ενώ ψάρευε με τον πατέρα του στον ποταμό Oka στη δυτική Ρωσία, αναφέρει η Live Science.

Η Mariam Mirsaitova παρατήρησε μια σειρά από παράξενα αντικείμενα που βγήκαν στην επιφάνεια μετά από κατολίσθηση.

Ο πατέρας της έστειλε τις φωτογραφίες της ανακάλυψης του κοριτσιού με την ελπίδα ότι οι ερευνητές στο Μουσείο-Αποθεματικό Νίζνι Νόβγκοροντ θα μπορέσουν να αναγνωρίσουν τα οστά.

To κορίτσι βρήκε οστά που αποτελούν την άρθρωση του γόνατος και το κάτω μέρος της κνήμης ενός μάλλινου μαμούθ (Mammuthus primigenius).

Τα οστά ήταν αρκετά καλά διατηρημένα. Το μέγεθός τους δείχνει ότι ανήκαν σε μεγάλο ενήλικο. Οι ερευνητές υπολόγισαν ότι το ζώο έζησε περίπου 100.000 χρόνια πριν. Η 8χρονη και ο πατέρας της ψάρευαν όταν ανακάλυψαν τα οστά μαμούθ.

Σύμφωνα με το Digi24.ro, τα μαλλιαρά μαμούθ ήταν κοινά στις ψυχρές περιοχές της βόρειας Ευρώπης και της Ασίας ξεκινώντας πριν από 700.000 χρόνια και αργότερα στη βόρεια Βόρεια Αμερική.

Στην περιοχή όπου η Mariam ανακάλυψε τα απολιθώματα, τα μαμούθ ζούσαν μέχρι πριν από 10.000 χρόνια, όταν το τέλος της εποχής των παγετώνων έκανε αυτά τα προσαρμοσμένα στο κρύο γιγάντια ζώα να χάσουν τον βιότοπό τους και τις πηγές τροφής τους. Οι προϊστορικοί άνθρωποι που κυνηγούσαν αυτά τα είδη μπορεί να συνέβαλαν στην εξαφάνισή τους.

Οι τελευταίοι πληθυσμοί μαμούθ επιβίωσαν στο νησί Wrangel της Ρωσίας μέχρι πριν από 4.000 χρόνια, αφού απομονώθηκαν και εξαφανίστηκαν πιθανότατα λόγω έλλειψης γενετικής ποικιλότητας.

Η Ρωσία είναι μια χώρα πλούσια σε απολιθώματα μαμούθ, ειδικά στη Σιβηρία. Μερικά δείγματα μουμιοποιήθηκαν λόγω πολύ ψυχρών κλιματικών συνθηκών που επιβράδυναν την αποσύνθεση των πτωμάτων.

Η Mariam ανακάλυψε επίσης έναν σπόνδυλο από έναν βίσωνα στέπας (Bison priscus), ο οποίος έζησε στην Ευρώπη, την Ασία και τη Βόρεια Αμερική κατά την εποχή του Πλειστόκαινου, η οποία ξεκίνησε πριν από 2,6 εκατομμύρια χρόνια και τελείωσε πριν από 11.700 χρόνια. Είναι πρόγονος του βίσωνα (Bison bonasus) και του αμερικανικού βίσωνα (Bison bison).

Σε ένα μήνυμα που δημοσιεύτηκε στο ρωσικό κοινωνικό δίκτυο VK, το μουσείο του Νόβγκοροντ ανέφερε ότι μεταξύ των οστών που ανακάλυψε η Mariam ήταν ένα που ανήκει σε ένα μέχρι στιγμής άγνωστο ζώο. Πολλά τέτοια απολιθώματα καταλήγουν στην κατοχή ανθρώπων που δεν τα αναφέρουν σε επιστημονικά ιδρύματα και ως εκ τούτου δεν μπορούν να μελετηθούν.

Αυτό συνέβη και με το διάσημο δείγμα μουμιοποιημένου μαμούθ με το όνομα Liuba, το οποίο πουλήθηκε ως αντάλλαγμα για δύο οχήματα χιονιού από έναν ξάδερφο του βοσκού ταράνδων που ανακάλυψε το απολίθωμα στη χερσόνησο Yamal το 2007.