
Η Κίνα ανακοίνωσε πως κατασκεύασε υπερηχητική μηχανή, η οποία μπορεί να φτάσει ταχύτητες Mach 16 – περίπου 20.000 χλμ/ώρα!
Η μηχανή αναπτύχθηκε στο Beijing Power Machinery Institute και η σχετική έρευνα δημοσιεύτηκε στο Journal of Propulsion Technology. Οι επιστήμονες αναφέρουν ότι η μηχανή είναι πιο αποδοτική σε καύσιμο και σταθερή σε σχέση με προηγούμενα υπερηχητικά σχέδια, ξεπερνώντας προβλήματα που μέχρι σήμερα εμπόδιζαν την πρακτική εφαρμογή αυτής της τεχνολογίας.
Τα υπερηχητικά αεροσκάφη όπως το Concorde είχαν πιέσει τα όρια της ταχύτητας, αλλά η περιορισμένη αποδοτικότητα και η μεγάλη κατανάλωση καυσίμου περιόριζαν τη χρήση τους. Η νέα υπερηχητική μηχανή της Κίνας υπερβαίνει την ταχύτητα Mach 2, φέρνοντας την υπερηχητική πτήση πιο κοντά στην πραγματικότητα.
Η μηχανή λειτουργεί σε ύψος 30 χιλιομέτρων και χρησιμοποιεί διπλό τρόπο καύσης. Μέχρι Mach 7 λειτουργεί με σύστημα περιστροφικής έκρηξης, όπου ένα συνεχές κύμα κρούσης καίει το καύσιμο πιο αποδοτικά από τις συμβατικές μηχανές τζετ. Σε ταχύτητες άνω του Mach 7, μεταβαίνει σε πλάγια έκρηξη, εξασφαλίζοντας υψηλή σταθερότητα και απόδοση. Σύμφωνα με τους ερευνητές, η μέθοδος αυτή θα μπορούσε να φτάσει αποδοτικότητα μετατροπής ενέργειας έως και 80%, πολύ υψηλότερη από το 20–30% των συμβατικών κινητήρων.
Αν ενσωματωθεί σε εμπορικά αεροσκάφη, η υπερηχητική πρόωση θα μπορούσε να μειώσει δραστικά τον χρόνο πτήσης. Ένα ταξίδι από το Παρίσι στη Νέα Υόρκη θα διαρκούσε λιγότερο από μία ώρα, ενώ μια πτήση Λονδίνο–Σίδνεϊ θα ολοκληρωνόταν σε 90 λεπτά αντί για τις 22 ώρες που χρειάζονται σήμερα.
Οι στρατιωτικές εφαρμογές είναι εξίσου σημαντικές. Αεροσκάφη και πύραυλοι που κινούνται με Mach 16 θα είναι σχεδόν αδύνατο να αναχαιτιστούν από τα υπάρχοντα συστήματα αεράμυνας, ανατρέποντας τις στρατηγικές ισορροπίες. Οι παραδοσιακές τεχνολογίες ραντάρ και αναχαίτισης ενδέχεται να γίνουν αναποτελεσματικές.
Παρά τις προοπτικές της, η υπερηχητική πτήση αντιμετωπίζει σημαντικές τεχνικές προκλήσεις. Οι ακραίες θερμοκρασίες και πιέσεις στα Mach 16 απαιτούν προηγμένα συστήματα θερμικής προστασίας και υλικά ικανά να αντέξουν αυτές τις συνθήκες.
Η σταθερότητα και ο έλεγχος παραμένουν επίσης βασικό ζήτημα. Προηγούμενες μηχανές έκρηξης δυσκολεύονταν στη διαχείριση των κυμάτων κρούσης, καθιστώντας δύσκολη τη σταθερή λειτουργία.
Tο pronews.gr δημοσιεύει κάθε σχόλιο το οποίο είναι σχετικό με το θέμα στο οποίο αναφέρεται το άρθρο. Ο καθένας έχει το δικαίωμα να εκφράζει ελεύθερα τις απόψεις του. Ωστόσο, αυτό δεν σημαίνει ότι υιοθετούμε τις απόψεις αυτές και διατηρούμε το δικαίωμα να μην δημοσιεύουμε συκοφαντικά ή υβριστικά σχόλια όπου τα εντοπίζουμε. Σε κάθε περίπτωση ο καθένας φέρει την ευθύνη των όσων γράφει και το pronews.gr ουδεμία νομική ή άλλα ευθύνη φέρει.
Δικαίωμα συμμετοχής στη συζήτηση έχουν μόνο όσοι έχουν επιβεβαιώσει το email τους στην υπηρεσία disqus. Εάν δεν έχετε ήδη επιβεβαιώσει το email σας, μπορείτε να ζητήσετε να σας αποσταλεί νέο email επιβεβαίωσης από το disqus.com
Όποιος χρήστης της πλατφόρμας του disqus.com ενδιαφέρεται να αναλάβει διαχείριση (moderating) των σχολίων στα άρθρα του pronews.gr σε εθελοντική βάση, μπορεί να στείλει τα στοιχεία του και στοιχεία επικοινωνίας στο info3@pronews.gr και θα εξεταστεί άμεσα η υποψηφιότητά του.