Στην Ελλάδα ότι πιο μεγάλο είναι το έγκλημα, τόσο πιο μικρή είναι η τιμωρία - Τι, όχι;

Νέα ανακάλυψη ανοίγει το δρόμο για την παράταση της ανθρώπινης ζωής

To γονίδιο από τυφλοπόντικες που μπορεί να αυξήσει τα χρόνια ζωής του ανθρώπου

Νέα ανακάλυψη ανοίγει το δρόμο για την παράταση της ανθρώπινης ζωής

Σε μια πρωτοποριακή μελέτη, επιστήμονες από το Πανεπιστήμιο του Ρότσεστερ μετέφεραν με επιτυχία ένα γονίδιο μακροζωίας από τυφλοπόντικες σε ποντίκια, που παράγει το υαλουρονικό, οδηγώντας τα σε καλύτερη υγεία και μεγαλύτερη διάρκεια ζωής.

Οι τυφλοπόντικες, γνωστοί για τη μεγάλη διάρκεια ζωής τους και την εξαιρετική τους αντοχή σε ασθένειες που σχετίζονται με την ηλικία, έχουν τραβήξει εδώ και καιρό την προσοχή της επιστημονικής κοινότητας.

Με την εισαγωγή ενός συγκεκριμένου γονιδίου, υπεύθυνου για την ενισχυμένη κυτταρική επισκευή και προστασία σε ποντίκια, οι ερευνητές του Ρότσεστερ ξεκλειδώνουν τα μυστικά της γήρανσης και ανοίγουν την πόρτα στην παράταση της ανθρώπινης ζωής.

Το γονίδιο είναι υπεύθυνο για την παραγωγή υαλουρονικού οξέος, μιας ουσίας που προστατεύει τα κύτταρα από βλάβες καθώς βρίσκεται σε μια ουσία που μοιάζει με ζελέ, η οποία τα περιβάλλει.

Έχει επίσης σημαντικό ρόλο ως συστατικό του συνδετικού ιστού και βοηθά στην επούλωση των πληγών, τη λίπανση των αρθρώσεων και τη λειτουργία του ανοσοποιητικού.

Καθηγήτρια βιολογίας και ιατρικής στο Ρότσεστερ λέει: «Η μελέτη μας παρέχει μια απόδειξη αρχής ότι κάποιοι μοναδικοί μηχανισμοί μακροζωίας που αναπτύχθηκαν σε είδη θηλαστικών, μπορούν να εξαχθούν ώστε να βελτιώσουν τη διάρκεια ζωής άλλων θηλαστικών»

Οι γυμνοί τυφλοπόντικες παράγουν περισσότερο υαλουρονικό οξύ από άλλα τρωκτικά, οπότε έγιναν οι τέλειοι υποψήφιοι για την μελέτη.

Παρόλο το μικρό τους μέγεθος, έχουν διάρκεια ζωής έως και 41 χρόνια, αριθμός δεκαπλάσιος από τα τρωκτικά παρόμοιου μεγέθους, όπως αναφέρει το Πανεπιστήμιο του Ρότσεστερ.

Ενώ χρειάζεται περισσότερη έρευνα σχετικά με το γιατί το γονίδιο έχει τόσο ευεργετικά αποτελέσματα, οι ερευνητές πιστεύουν ότι αυτό οφείλεται στην ικανότητα του να ρυθμίζει άμεσα το ανοσοποιητικό σύστημα.