ΚΛΕΙΣΙΜΟ
Ο Κασσελάκης θα τα «κουτσοκαταφέρει» στις ευρωκάλπες , ο Κούλης θα μείνει πρωθυπουργός, έτσι ή αλλιώς. Αυτόν τον Ανδρουλάκη λυπάμαι...

340 Μοίρα «Αλεπού»: 71 χρόνια στους Ελληνικούς ουρανούς – Από τα F-84G στα F-16 Block 52+

71 χρόνια από την ίδρυσή της κλείνει η 340 Μοίρα η ιστορία της οποίας ξεκίνησε το 1953 με τα αεροσκάφη F-84G και συνεχίζεται ως σήμερα με τα υπο αναβάθμιση F-16 Block 52+

340 Μοίρα «Αλεπού»: 71 χρόνια στους  Ελληνικούς ουρανούς – Από τα F-84G στα F-16 Block 52+

Η 340 Μοίρα ∆ιώξεως Βοµβαρδισµού είχε συγκροτηθεί αρχικά  στις 18 Απριλίου 1953 στο αεροδρόµιο της 112 Πτέρυγας Μάχης, µε αεροσκάφη F-84G Thunderjet τα οποία ήταν και τα πρώτα αεριωθούµενα της ΠΑ. Το Σεπτέµβριο του ίδιου έτους η Μοίρα µετακινήθηκε στην 111 ΠΜ στη Νέα Αγχίαλο.

F-84G & F-84F

Με τα F-84G η 340M παρέµεινε µέχρι τις το Μάιο του 1958 όταν τα αντικατέστησε µε F-84F  Thunderstreaks. Η 340Μ∆Β παρέµεινε στη Ν. Αγχίαλο µέχρι το Φεβρουάριο του 1960 οπότε και µετασταθµεύει στην 115ΠΜ στην Κρήτη.

Το ίδιο έτος η Μοίρα έλαβε µέρος µε επιτυχία σε δύο µεγάλες Νατοϊκές ασκήσεις. Το Μάιο στην άσκηση “REGEX 1” και το Σεπτέµβριο στην άσκηση “FLASH BACK”. Το 1962 πραγµατοποιήθηκε αξιολόγηση της Μοίρας από το SIXATAF, οπού η Μοίρα σηµείωσε εξαιρετικές επιδόσεις. 

Τον Ιούλιο του 1964, µε ∆ιαταγή του ΓΕΑ, η 340 Μ∆Β µετονοµάστηκε σε 338 Μ∆Β και η 335 Μοίρα Κρούσεως, η οποία είχε µετακινηθεί στην 115 ΣΜ από την 114 ΠΜ µέσα στον Ιούνιο σε 340 ΜΚ.

Το 1965 η 340 ΜΚ σε αξιολόγηση του 28ου ΑΤΑ κατέλαβε την κατηγορία Α’ φέρνοντας πολύ υψηλές επιδόσεις στις βολές LARS και σε γνώσεις σε τεχνικά θέµατα των χειριστών. Τον Οκτώβριο του 1966  η 340 ΜΚ έγινε Μοίρα ∆ιώξεως Βοµβαρδισµού µε έδρα την 115 Π.Μ.

Το 1967 βρήκε την 340 Μ∆Β να προετοιµάζεται πυρετωδώς για την αναµενόµενη αξιολόγηση της από τις αρχές του ΝΑΤΟ. Καρπός των προσπαθειών της ήταν η κατάταξη της στην κατηγορία Α’ του ΝΑΤΟ.

Το Μάρτιο του 1970 σµήνος αεροσκαφών της Μοίρας µετακινήθηκε, στα πλαίσια των ασκήσεων “SOUTHERN FLAG” στο αεροδρόµιο GIOIA DEL COLLE της Ιταλίας στο οποίο παρέµεινε 3 µέρες και εκτέλεσε εκπαιδευτικές πτήσεις.

Τον Αύγουστο του ίδιου έτους τέσσερα αεροσκάφη F-84F της 340 Μ∆Β µετακινήθηκαν στο αεροδρόµιο GHEDI της Ιταλίας, και εκτέλεσαν εκπαιδευτικές πτήσεις.

Νέα εποχή µε A-7H/TA-7H

Το 1974 συµπεριέλαβε στην δύναµη της τα αεροσκάφη F-84F των 338 Μ∆Β και 339 Μ∆Β, τα οποία αξιοποίησε σε σύντοµο χρονικό διάστηµα. Τα αεροσκάφη της ανήλθαν τότε στα 75!

Τον Ιούλιο αυτού του έτους, περίοδος Κυπριακής κρίσεως, η Μοίρα επάνδρωσε 3 κλιµάκια µετασταθµεύσεως, τα οποία λίγους µήνες αργότερα έγιναν ανεξάρτητες Μοίρες:

Τα 3401, 3402 και  3403. Το Μάιο του 1975 η 3402 Μ∆Β µετακινήθηκε στην 133 ΣΜ (Καστέλλι) και από εκεί µετά από ένα µήνα στην Λάρισα. Στις 2-8-1975 η 3402 µετονοµάστηκε σε 345 Μ∆Β και στις 13-9-1975 µετακινήθηκε στην 115 Π.Μ. µε αεροσκάφη F-84F.

Τον Αύγουστο του 1975 άρχισε η παραλαβή του νέου τύπου αεροσκαφών της 340 Μ∆Β, των A/TA-7H Corsair II.Τα παλαιά αεροσκάφη F-84F της Μοίρας, το προσωπικό και τα µέσα παραδόθηκαν στην 345 Μ∆Β.

Η Μοίρα πέτυχε το 1990, κατά την εκτέλεση του πτητικού έργου της, µηδενικό δείκτη ατυχηµάτων, µε αποτέλεσµα να βραβευθεί µε το έπαθλο ασφάλειας πτήσεων.

Τέλη Ιουλίου του 1992 στην δύναµη της 340 ΜΒ προστέθηκαν τα µισά αεροσκάφη Α/ΤΑ-7Η της 347 ΜΒ της 110 ΠΜ.

Στις 4-10-1997 η Μοίρα έλαβε µέρος µε µεγάλη επιτυχία σε άσκηση του ΝΑΤΟ, “DYNAMIC MIX”. Αποστολή της 340 Μ∆Β είναι να διεξάγει επιθετικές αεροπορικές επιχειρήσεις, σύµφωνα µε τα ειδικά και γενικά σχέδια, προκειµένου να συµβάλει στην άµυνα της χώρας.

Για το σκοπό αυτό από τον καιρό της ειρήνης οργανώνει, εκπαιδεύει, εξοπλίζει και εν γένει συντηρεί και υποστηρίζει το προσωπικό και τα µέσα έτσι ώστε ανά πάσα στιγµή να είναι ικανή να φέρει εις πέρας το έργο της σε περίοδο πολέµου.

Η ανατολή λειτουργίας & η επανασυγκρότηση

Στις 30-1-2001 πραγµατοποιήθηκε τελετή αναστολής λειτουργίας της 340 ΜΒ µε συµµετοχή του προσωπικού της 115 ΠΜ, της ηγεσίας της Π.Α καθώς και αποστράτων αξιωµατικών που υπηρέτησαν στην 340 ΜΒ.

Ιδιαίτερη εντύπωση στους προσκεκληµένους, έκανε το ειδικά για την περίπτωση βαµµένο επετειακό Α-7Η, µε τα χρώµατα της Ελληνικής Σηµαίας και της 340 ΜΒ. Τα αεροσκάφη της 340 ΜΒ καθώς και µέρος του προσωπικού της ενσωµατώθηκαν στην 345 ΜΒ.

Στις 3-3-2003 η µοίρα επανασυγκροτήθηκε στην 115 ΠΜ µε αεροσκάφη F-16 Block 52 plus από όπου επιχειρεί µέχρι σήµερα.

Η Μοίρα, στην διαδροµή της Ιστορίας της απέσπασε επαίνους και κατέκτησε διάφορα έπαθλα τόσο µεταξύ των Ελληνικών Πολεµικών Μοιρών όσο και των Κρατών Μελών του ΝΑΤΟ.

Έµβληµα της παλιάς 340 Μ∆Β και της νέας 340 ΜΒ είναι η αλεπού. Ως χαρακτηριστικό κλήσης η Μοίρα χρησιµοποιεί από το 1960 µέχρι σήµερα τη λέξη “FOX” (“ΑΛΕΠΟΥ”).

Μια φωτογραφία χίλιες λέξεις: Ακολούθησε το pronews.gr στο Instagram για να «δεις» τον πραγματικό κόσμο!
ΤΕΛΕΥΤΑΙΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ
ΔΕΙΤΕ ΟΛΑ ΤΑ ΝΕΑ
ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ

Tο pronews.gr δημοσιεύει κάθε σχόλιο το οποίο είναι σχετικό με το θέμα στο οποίο αναφέρεται το άρθρο. Ο καθένας έχει το δικαίωμα να εκφράζει ελεύθερα τις απόψεις του. Ωστόσο, αυτό δεν σημαίνει ότι υιοθετούμε τις απόψεις αυτές και διατηρούμε το δικαίωμα να μην δημοσιεύουμε συκοφαντικά ή υβριστικά σχόλια όπου τα εντοπίζουμε. Σε κάθε περίπτωση ο καθένας φέρει την ευθύνη των όσων γράφει και το pronews.gr ουδεμία νομική ή άλλα ευθύνη φέρει.

Δικαίωμα συμμετοχής στη συζήτηση έχουν μόνο όσοι έχουν επιβεβαιώσει το email τους στην υπηρεσία disqus. Εάν δεν έχετε ήδη επιβεβαιώσει το email σας, μπορείτε να ζητήσετε να σας αποσταλεί νέο email επιβεβαίωσης από το disqus.com

Όποιος χρήστης της πλατφόρμας του disqus.com ενδιαφέρεται να αναλάβει διαχείριση (moderating) των σχολίων στα άρθρα του pronews.gr σε εθελοντική βάση, μπορεί να στείλει τα στοιχεία του και στοιχεία επικοινωνίας στο [email protected] και θα εξεταστεί άμεσα η υποψηφιότητά του.