Το εντυπωσιακό υδροπλάνο των Σοβιετικών που έκανε κάθετη απογείωση και έφθανε τα 760 χιλιόμετρα την ώρα (φωτό)

Το εντυπωσιακό υδροπλάνο των Σοβιετικών που έκανε κάθετη απογείωση και έφθανε τα 760 χιλιόμετρα την ώρα (φωτό)

Η απόκοσμη εικόνα ενός αεροσκάφους με φουτουριστικό σχεδιασμό ξεχωρίζει ανάμεσα στα εκθέματα του Μουσείου Αεροπορίας στη Ρωσία. Πρόκειται για ένα αεροπλάνο που κατασκευάστηκε κατά τη διάρκεια του Ψυχρού Πολέμου. Αποτελεί ακραίο παράδειγμα της περιόδου που οι δύο υπερδυνάμεις ανταγωνίζονταν στα εξοπλιστικά προγράμματα και όλες οι ιδέες ακούγονταν όσο εξωφρενικές και αν ήταν.

Το αεροσκάφος (στην ουσία πρόκειται για εκρανοπλάνο όπως ονομάζεται στη Ρωσία) είναι το Bartini Beriev VVA-14 και πήρε το όνομά του από τον μηχανικό και σχεδιαστή Ρόμπερτ Μπαρτίνι. Ο Ιταλός είχε ενταχθεί το 1921 στο Κομμουνιστικό Κόμμα της Ιταλίας, από την οποία έφυγε το 1923 όταν ανέλαβαν την εξουσία οι φασίστες και πήγε στη Σοβιετική Ένωση, όπου δραστηριοποιήθηκε ως μηχανικός αεροσκαφών.

Η Σοβιετική Ένωση ανέθεσε στον Μπαρτίνι την κατασκευή ενός αεροσκάφους το οποίο να μπορεί να αντιμετωπίσει τους αμερικανικούς υποβρύχιους πυραύλους «πολάρις». Ο Μπαρτίνι το κατασκεύασε σε τρεις φάσεις. Αφού ανέλυσε τις θεμελιώδεις αρχές της αεροδυναμικής, αρχικά τοποθέτησε άκαμπτους πλωτήρες. Στη συνέχεια τους αντικατέστησε με πλευρικούς πλωτήρες, τους οποίους τοποθέτησε στα άκρα του πτερυγίου.

Στη συνέχεια χρησιμοποίησε δύο κινητήρες, τους οποίους τοποθέτησε κάτω από τα πτερύγια. Στο τέλος πρόσθεσε στο σκάφος ειδικό εξοπλισμό, ώστε να απογειώνεται και να προσγειώνεται κάθετα και με μαγνητικούς ανιχνευτές.

Τον Σεπτέμβριο 1972 το αεροσκάφος VVA-14 έκανε την πρώτη του πτήση. Παρόλο που είχε γιγαντιαίο μέγεθος, μπορούσε να μεταφέρει μόλις τρία μέλη πληρώματος. Είχε τη δυνατότητα να απογειώνεται από τη θάλασσα και να πετάει σε μικρή απόσταση από το νερό. Έφτανε μέγιστη ταχύτητα τα 760 χιλιόμετρα την ώρα και πετούσε σε μεγάλο υψόμετρο, μέχρι 32.οοο πόδια.

Μια φωτογραφία χίλιες λέξεις: Ακολούθησε το pronews.gr στο Instagram για να «δεις» τον πραγματικό κόσμο!

Στις δοκιμές παρουσιάστηκαν ορισμένα τεχνικά προβλήματα και αφού έγιναν κάποιες επιδιορθώσεις, το αεροσκάφος έκανε τις πρώτες τους πτήσεις. Ωστόσο, τα συχνά προβλήματα και ο θάνατος του Μπαρτίνι το καθήλωσαν στο έδαφος. Συνολικά πραγματοποίησε 107 πτήσεις συνολικού χρόνου 103 ωρών. Το 1987 το μοναδικό αεροσκάφος που είχε μείνει σε λειτουργία μεταφέρθηκε στο Μουσείο Πολεμικής Αεροπορίας της Ρωσίας, όπου εκτίθεται μέχρι σήμερα….

ΤΕΛΕΥΤΑΙΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ
ΔΕΙΤΕ ΟΛΑ ΤΑ ΝΕΑ
ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ

Tο pronews.gr δημοσιεύει κάθε σχόλιο το οποίο είναι σχετικό με το θέμα στο οποίο αναφέρεται το άρθρο. Ο καθένας έχει το δικαίωμα να εκφράζει ελεύθερα τις απόψεις του. Ωστόσο, αυτό δεν σημαίνει ότι υιοθετούμε τις απόψεις αυτές και διατηρούμε το δικαίωμα να μην δημοσιεύουμε συκοφαντικά ή υβριστικά σχόλια όπου τα εντοπίζουμε. Σε κάθε περίπτωση ο καθένας φέρει την ευθύνη των όσων γράφει και το pronews.gr ουδεμία νομική ή άλλα ευθύνη φέρει.

Δικαίωμα συμμετοχής στη συζήτηση έχουν μόνο όσοι έχουν επιβεβαιώσει το email τους στην υπηρεσία disqus. Εάν δεν έχετε ήδη επιβεβαιώσει το email σας, μπορείτε να ζητήσετε να σας αποσταλεί νέο email επιβεβαίωσης από το disqus.com

Όποιος χρήστης της πλατφόρμας του disqus.com ενδιαφέρεται να αναλάβει διαχείριση (moderating) των σχολίων στα άρθρα του pronews.gr σε εθελοντική βάση, μπορεί να στείλει τα στοιχεία του και στοιχεία επικοινωνίας στο [email protected] και θα εξεταστεί άμεσα η υποψηφιότητά του.