ΚΛΕΙΣΙΜΟ
Έτσι εξηγείται το σπίτι του Βολταίρου...

Η απίστευτη «απόδραση» ενός πλοίου που μεταμφιέστηκε σε… νησί!

Κατά την διάρκεια του Β' Παγκοσμίου Πολέμου

Η απίστευτη «απόδραση» ενός πλοίου που μεταμφιέστηκε σε… νησί!

Το καμουφλάρισμα των πλοίων χρησιμοποιήθηκε πολύ και στον Α’ και στον Β΄Παγκόσμιο Πόλεμο. Όμως το πλήρωμα ενός ολλανδικού ναρκαλιευτικού του Β’ Παγκοσμίου Πολέμου πήγε το καμουφλάζ ένα βήμα παραπέρα.

Κι αυτό γιατί μετέτρεψε το πλοίο σε νησί και ξεγέλασε το αυτοκρατορικό πολεμικό ναυτικό της Ιαπωνίας.

Για να γίνει αυτό, είχε προηγηθεί η μάχη της Ιάβας τον Φεβρουάριο του 1942. Ο συμμαχικός στόλος υπέστη οδυνηρή ήττα και μόνο 4 ολλανδικά πλοία κατάφεραν να ξεφύγουν, όμως το ιαπωνικό ναυτικό κατάφερε να εντοπίσει και να βυθίσει τα τρία από αυτά.

Το μόνο που επέζησε ήταν το Crijnssen, ένα ναρκαλιευτικό 56 μέτρων. Ήταν αργοκίνητο, μια εύκολη λεία για την ιαπωνική αεροπορία ή το ναυτικό αν μπορούσε να το εντοπίσει.

Η μόνη ρεαλιστική δυνατότητα επιβίωσης του πληρώματος θα ήταν να μπει στα ασφαλή χωρικά ύδατα της Αυστραλίας. Ωστόσο το αργό Crijnssen δεν θα μπορούσε να ξεπεράσει σε ταχύτητα κανένα ιαπωνικό πλοίο. Η μονη εφικτή λύση ήταν το καμουφλαζ. Το πλήρωμα συμφώνησε σε μια τρελή ιδέα. Να μεταμορφώσει το πλοίο σε νησί.

Αν λάβουμε υπόψιν κάποιες παραμέτρους, η ιδέα δεν ήταν όμως και τόσο τρελή. Η θάλασσα της Ιάβας γύρω από Μαλαισία και Ινδονησία είναι γεμάτη από νησιά. Ο αριθμός τους ξεπερνά τα 18 χιλιάδες. Κι ενώ το Crijnssen δεν ήταν και πολύ μεγάλο πλοίο, το μέγεθός του ήταν αρκετό ώστε να το περάσει κάποιος για νησί.

Το πλήρωμα σταμάτησε σε ένα νησί και άρχισε να κόβει ότι μπορούσε από την γύρω βλάστηση. Η κύρια απειλή του εντοπισμού ήταν από τον αέρα και για να καλύψουν αποτελεσματικά τους εαυτούς τους, χρειάζονταν να καλύψουν ολόκληρη την επιφάνεια του πλοίου με φυλλώματα.

Τα κατάφεραν με αρκετή προσπάθεια, καλύπτοντας όλο το κατάστρωμα του πλοίου με βλάστηση και τακτοποιώντας την όσο πιο πειστικά μπορούσαν. Κάθε μεταλλικό σημείο που έμεινε εκτεθειμένο το έβαψαν γκρι, ώστε να μοιάζει με πέτρωμα. Μόλις η δουλεία ολοκληρώθηκε, το πλοίο έμοιαζε από μακριά (αυτό ήταν και το ζητούμενο) με νησί.

Βέβαια, συνέχιζε να κινείται. Αλλά μόνο τη νύχτα. Την ημέρα αγκυροβολούσε δίπλα σε νησιά και παρέμενε ακίνητο. Το βράδυ προσπαθούσε να φτάσει σιγά σιγά στην Αυστραλία. Το έκανε αυτό για 8 αγωνιώδεις ημέρες και τελικά τα κατάφερε.

Ενάντια σε όλες τις πιθανότητες, το πλοίο κατάφερε να ξεφύγει από τον εχθρό και να πλεύσει προς την ασφάλεια. Το Crijnssen έγινε με αυτόν τον τρόπο το μοναδικό ολλανδικό πλοίο που ξέφυγε από τη Θάλασσα της Ιάβας και το τελευταίο που ξέφυγε γενικά από την περιοχή, η οποία στη συνέχεια τέθηκε υπό τον έλεγχο της Ιαπωνίας.

Μια φωτογραφία χίλιες λέξεις: Ακολούθησε το pronews.gr στο Instagram για να «δεις» τον πραγματικό κόσμο!

Η ιστορία του όμως δεν σταμάτησε εκεί. Μόλις έφτασε στην Αυστραλία έγινε μέρος του Βασιλικού Ναυτικού της Αυστραλίας και μεταμορφώθηκε για ακόμα μια φορά. Αυτή τη φορά όμως σε συνοδευτικό πλοίο υποβρυχίων. Μετά τον πόλεμο, ο Crijnssen επανήλθε στο Βασιλικό Ναυτικό της Ολλανδίας και περιπολούσε τις Ολλανδικές Ανατολικές Ινδίες, μέχρι να επιστρέψει στην Ευρώπη και να παροπλιστεί το 1960. Παραμένει το μόνο πλοίο που είχε αποφύγει τον εχθρό μεταμφιεσμένο σε νησί κατά τη διάρκεια του Β ‘Παγκοσμίου Πολέμου.

ΤΕΛΕΥΤΑΙΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ
ΔΕΙΤΕ ΟΛΑ ΤΑ ΝΕΑ
ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ

Tο pronews.gr δημοσιεύει κάθε σχόλιο το οποίο είναι σχετικό με το θέμα στο οποίο αναφέρεται το άρθρο. Ο καθένας έχει το δικαίωμα να εκφράζει ελεύθερα τις απόψεις του. Ωστόσο, αυτό δεν σημαίνει ότι υιοθετούμε τις απόψεις αυτές και διατηρούμε το δικαίωμα να μην δημοσιεύουμε συκοφαντικά ή υβριστικά σχόλια όπου τα εντοπίζουμε. Σε κάθε περίπτωση ο καθένας φέρει την ευθύνη των όσων γράφει και το pronews.gr ουδεμία νομική ή άλλα ευθύνη φέρει.

Δικαίωμα συμμετοχής στη συζήτηση έχουν μόνο όσοι έχουν επιβεβαιώσει το email τους στην υπηρεσία disqus. Εάν δεν έχετε ήδη επιβεβαιώσει το email σας, μπορείτε να ζητήσετε να σας αποσταλεί νέο email επιβεβαίωσης από το disqus.com

Όποιος χρήστης της πλατφόρμας του disqus.com ενδιαφέρεται να αναλάβει διαχείριση (moderating) των σχολίων στα άρθρα του pronews.gr σε εθελοντική βάση, μπορεί να στείλει τα στοιχεία του και στοιχεία επικοινωνίας στο [email protected] και θα εξεταστεί άμεσα η υποψηφιότητά του.