Ακόμα και 112 χρόνια μετά, το ναυάγιο του Τιτανικού αποτελεί μια σπαρακτική υπενθύμιση της ευθραυστότητας της ανθρώπινης ζωής και της ανάγκης για σεβασμό προς τη φύση.
Το ημερολόγιο έγραφε 15 Απριλίου 1912, όταν το επιβατηγό υπερωκεάνιο -το θαύμα της ναυπηγικής για την εποχή του- μετά από σύγκρουση με ένα παγόβουνο, κατά το παρθενικό ταξίδι του από το Σαουθάμπτον προς τη Νέα Υόρκη, βυθίστηκε για πάντα στον βυθό του δεύτερου μεγαλύτερου ωκεανού της Γης.
Ήταν το πιο θανατηφόρο ναυάγιο εν καιρό ειρήνης, με 1.514 ανθρώπους να χάνουν τη ζωή τους μέσα σε δύο ώρες και 40 λεπτά.
Το παρθενικό και τελευταίο ταξίδι του «Τιτανικού»
Ο «Τιτανικός» είχε μήκος 882 πόδια και 9 ίντσες (269,06 m) και μέγιστο πλάτος 92 πόδια και 6 ίντσες (28,19 m). Το συνολικό του ύψος, μετρημένο από τη βάση της τρόπιδας μέχρι την κορυφή της γέφυρας, ήταν 104 πόδια (32 m). Μετρούσε 46.328 κόρους και με βύθισμα 34 πόδια και 7 ίντσες (10,54 m), εκτόπιζε 52.310 τόνους.
Με πλοίαρχο τον Έντουαρντ Σμιθ, στο παρθενικό του ταξίδι μετέφερε 2.224 άτομα, πλήρωμα και επιβάτες, που ήταν μερικοί από τους πιο πλούσιους ανθρώπους του κόσμου, καθώς και εκατοντάδες μετανάστες από την Μεγάλη Βρετανία και την Ιρλανδία, τη Σκανδιναβία και άλλες περιοχές από όλη την Ευρώπη, που αναζητούσαν μια καινούρια ζωή στη Βόρεια Αμερική.
Στο πλοίο πρώτα επιβιβάστηκαν οι επιβάτες της Γ’ θέσης, και ακολούθησαν οι επιβάτες Β’ και Α’ θέσης.
Το ταξίδι του το ξεκίνησε την Τετάρτη 10 Απριλίου 1912 από το Σαουθάμπτον της Αγγλίας με 922 επιβάτες, ενώ οι περισσότεροι επιβιβάστηκαν στο Χερβούργο και το Κουινστάουν.
Μετά από τέσσερις ημέρες ταξιδιού και συγκεκριμένα στις 14 Απριλίου και ώρα 23:40 το «αβύθιστο», όπως είχε χαρακτηριστεί, πλοίο συγκρούστηκε με ένα παγόβουνο στον Ατλαντικό Ωκεανό, νοτιοανατολικά της Νέας Γης.
Παρ’ όλες τις προσπάθειες που έγιναν να αποφύγει την σύγκρουση, (όπισθεν ολοταχώς και στροφή αριστερά) το μοιραίο δεν άργησε να γίνει, καθώς είχε αναπτύξει την μέγιστη ταχύτητα.
Το παγόβουνο έσκισε το κύτος του πλοίου, ξεκινώντας από την πλώρη, όπου κατέστρεψε και τα 5 στεγανά μέρη του πλοίου επιτρέποντας την εισροή υδάτων στο σκάφος. Το πλοίο είχε σχεδιαστεί έτσι ώστε ακόμα και αν πλημμύριζαν 4 στεγανά να μπορούσε να επιπλεύσει, όχι όμως και με 5.
Το κύτος 2′ πριν την βύθιση έσπασε σε 2 κομμάτια, αφού ενώ βυθιζόταν με την πλώρη προς τα κάτω και την πρύμνη προς τα πάνω, αποκόπηκε η πρύμνη, λόγω του τεράστιου βάρους του νερού στην πλώρη.
Το ρολόι έδειχνε 02:20. Ο «Τιτανικός» είχε βυθιστεί και 1.514 άνθρωποι είχαν χάσει τη ζωή τους, με τους υπόλοιπους 700 να βρίσκονται στις σωσίβιες λέμβους και να παρακολουθούν το τραγικό γεγονός. Από τους ανθρώπους που έπεσαν στη θάλασσα μετά την βύθιση του πλοίου, διασώθηκαν μόνο 6.
Η περισυλλογή των διασωθέντων έγινε από το πλοίο RMS Carpathia, το οποίο έπλεε από τη Νέα Υόρκη προς τη Ριέκα και κατέφθασε στο σημείο του ναυαγίου στις 03:30. Οι βάρκες που βρίσκονταν τριγύρω, δεν γύρισαν για να μαζέψουν τους επιζήσαντες, εκτός από μία.
Ελάχιστοι άνθρωποι πέθαναν από πνιγμό, καθώς οι περισσότεροι πέθαναν από υποθερμία μέσα σε λίγα λεπτά, διότι η θερμοκρασία του νερού ήταν μόλις λίγους βαθμούς πάνω από το μηδέν και ειδικά στο σημείο της καταστροφής, λόγω του παγόβουνου, ήταν πιθανώς στους −2 °C.
Έκτοτε, αμέτρητα ντοκιμαντέρ και αφιερώματα έχουν κυκλοφορήσει, ενώ και φωτογραφίες από το εσωτερικό του πλοίου έχουν δει το φως της δημοσιότητας.
Επίσης, βίντεο από καταδύσεις έχουν αποκαλύψει αθέατες πλευρές του πλοίου, αλλά και θεωρίες συνομωσίας έχουν κάνει την εμφάνισή τους.
Οι αθέατες πλευρές του «Τιτανικού»
111 χρόνια μετά τη βύθιση του «Τιτανικού» και 41 χρόνια από τον εντοπισμό του, ένα νέο βίντεο αποκαλύπτει αθέατες πλευρές του πλοίου.
Η ομάδα OceanGate Expeditions μοιράστηκε ένα υψηλής ανάλυσης βίντεο (8K) στο Youtube από την πιο πρόσφατη κατάδυσή τους στο ναυάγιο που βρίσκεται στα βάθη του Βορείου Ατλαντικού Ωκεανού.
Η ποιότητα και η ανάλυση είναι πολύ υψηλής ευκρίνειας με αποτέλεσμα να διακρίνονται όλες οι λεπτομέρειες από το ναυάγιο.
«Στο βίντεο μπορεί κανείς να διακρίνει τον γερανό που χρησιμοποιήθηκε για την μετακίνηση της τεράστιας άγκυρας 15 τόνων που παραμένει στο κατάστρωμα του ναυαγίου καθώς και τις αλυσίδες που βρίσκονταν αρχικά στον κύριο ιστό του πλοίου που πλέον έχει καταρρεύσει», ανέφερε ο PH Nargeolet. βετεράνος ναυτικός και δεινός δύτης.
Στο εν λόγω βίντεο μπορεί είναι διακριτές, με μεγαλύτερη ευκρίνεια, λεπτομέρειες του ναυαγίου που αφορούν στις δραματικές ενδείξεις αποσύνθεσης αλλά και τμήματα που έχουν πλέον καταρρεύσει.
Οι θεωρίες συνωμοσίας
Αν και η βύθιση του «Ατλαντικού» είναι ένα πραγματικό γεγονός, υπάρχουν κάποιοι που το αμφισβητούν.
Όλα ξεκίνησαν μετά από ένα βίντεο που έχει προκαλέσει χαμό στο TikTok, με τον χρήστη @_mia.w22_ να ισχυρίζεται ότι δεν ήταν στην πραγματικότητα ο «Τιτανικός» που βρήκε το άτυχο τέλος του πριν από περισσότερα από 100 χρόνια.
Στο βίντεο, ο TikToker τονίζει ότι ο υπερωκεάνιο κατασκευάστηκε το 1912 από την κατασκευάστρια εταιρεία White Star Line, η οποία ήταν επίσης υπεύθυνη για δεκάδες άλλα πλοία, όπως το Olympic, που κατασκευάστηκε το 1911, και το Britannic, που κατασκευάστηκε το 1914.
Η Mia περιγράφει ότι το «Olympic» και ο «Τιτανικός» μοιάζουν σα δύο σταγόνες νερό – και για να είμαστε δίκαιοι- μοιάζουν όντως αρκετά, με τις τέσσερις μεγάλες καμινάδες και το ασπρόμαυρο εξωτερικό τους.
Ωστόσο, ισχυρίζεται ότι κανείς, εκτός από τους κατασκευαστές, δεν γνώριζε πώς έμοιαζαν τα πλοία στο εσωτερικό τους, και επομένως δεν θα μπορούσε να ξέρει από μέσα αν βρισκόταν στον «Τιτανικό» ή στο «Olympic».
Σύμφωνα με τη θεωρία της Mia, η White Star Line βασίστηκε σε αυτή την έλλειψη γνώσης για το εσωτερικό για να ξεγελάσει ολόκληρο τον κόσμο, να βυθίσει σκόπιμα ένα πλοίο – σκοτώνοντας εκατοντάδες ανθρώπους στη διαδικασία – και να διεκδικήσει κάποια χρήματα από την ασφάλεια.
«Έλεγαν ότι ήταν πολλά λεφτά για να φτιάξουν τον Τιτανικό και θα είναι ακόμα περισσότερα λεφτά για να επισκευάσουν το ‘Olympic’, οπότε τι θα λέγατε να στείλουμε το Olympic αντί γι’ αυτό, να το βυθίσουμε αυτό το χ**, να διεκδικήσουμε τα λεφτά της ασφάλειας και μετά να το σκουπίσουμε σαν να ήταν ο ‘Τιτανικός’ για κάποια ανταλλακτικά».
Αυτή η θεωρία υποδηλώνει ότι η White Star Line τοποθέτησε το «Olympic» ως τον «Τιτανικό» για εκείνο το μοιραίο ταξίδι στον Ατλαντικό.
Ωστόσο η θεωρία δεν σταματά εδώ. Η Mia υποστηρίζει ότι υπήρχαν κάποιοι άνθρωποι που γνώριζαν ότι το πλοίο θα βυθιζόταν, όπως ο τραπεζίτης J.P Morgan και ο σοκολατοποιός Milton Hershey, οι οποίοι ακύρωσαν τα ταξίδια τους με τον «Τιτανικό».
Επισημαίνει επίσης εικόνες από αυτό που υποτίθεται ότι είναι ο «Τιτανικός», αλλά υποστηρίζει ότι το πλοίο που παρουσιάζεται έχει τον ίδιο αριθμό φινιστρών με το ‘Olympic’ – όχι με τον «Τιτανικό».
Είναι τουλάχιστον τραβηγμένο, αλλά αυτό προφανώς δεν εμπόδισε τους ανθρώπους να γοητευτούν από τη θεωρία. Απαντώντας στο βίντεο της Mia, ένας θεατής έγραψε: «Δεν κάνω άλλη έρευνα, απλά θα το πιστέψω ολόψυχα».
Μία άλλη θεωρία υποστηρίζει ότι ο εκατομμυριούχος τραπεζίτης John Pierpont Morgan σχεδίαζε τη βύθιση του «Τιτανικού» για να σκοτώσει τους αντιπάλους εκατομμυριούχους Jacob Astor, Isidor Straus και Benjamin Guggenheim επειδή αντιτάχθηκαν στη δημιουργία μιας Ομοσπονδιακής Τράπεζας.
Η θεωρία σχετίζεται με το γεγονός ότι ο ίδιος επρόκειτο να ταξιδέψει μαζί τους αλλά ακύρωσε το εισιτήριό του την τελευταία στιγμή.
Tο pronews.gr δημοσιεύει κάθε σχόλιο το οποίο είναι σχετικό με το θέμα στο οποίο αναφέρεται το άρθρο. Ο καθένας έχει το δικαίωμα να εκφράζει ελεύθερα τις απόψεις του. Ωστόσο, αυτό δεν σημαίνει ότι υιοθετούμε τις απόψεις αυτές και διατηρούμε το δικαίωμα να μην δημοσιεύουμε συκοφαντικά ή υβριστικά σχόλια όπου τα εντοπίζουμε. Σε κάθε περίπτωση ο καθένας φέρει την ευθύνη των όσων γράφει και το pronews.gr ουδεμία νομική ή άλλα ευθύνη φέρει.
Δικαίωμα συμμετοχής στη συζήτηση έχουν μόνο όσοι έχουν επιβεβαιώσει το email τους στην υπηρεσία disqus. Εάν δεν έχετε ήδη επιβεβαιώσει το email σας, μπορείτε να ζητήσετε να σας αποσταλεί νέο email επιβεβαίωσης από το disqus.com
Όποιος χρήστης της πλατφόρμας του disqus.com ενδιαφέρεται να αναλάβει διαχείριση (moderating) των σχολίων στα άρθρα του pronews.gr σε εθελοντική βάση, μπορεί να στείλει τα στοιχεία του και στοιχεία επικοινωνίας στο [email protected] και θα εξεταστεί άμεσα η υποψηφιότητά του.