Τα προβλήματα με τη Δικαιοσύνη που αντιμετωπίζει η πολυεθνική MetaPlatforms δεν καταλαγιάζουν. Μάλιστα είναι σε εξέλιξη και στην από εδώ πλευρά του Ατλαντικού. Αυτή τη φορά για παραβίαση διατάξεων περί δεσπόζουσας θέσης στην Αγορά.

Η αμερικανική εταιρεία, μητρική εταιρεία της πλατφόρμας κοινωνικής δικτύωσης Facebook, βρίσκεται αντιμέτωπη με πιθανό πρόστιμο ύψους 3,2 δισ. δολαρίων (που αντιστοιχεί σε 2,3 δισ. στερλίνες ή αν προτιμάτε σε 2,8 δισ.ευρώ) από τις βρετανικές αρχές.

Αιτία είναι η πιθανότητα η αμερικανική εταιρεία να έχει «κακοποιήσει» την αγορά εκμεταλλευόμενη την κυριαρχία της στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης και θέτοντας σε κίνδυνο τα προσωπικά δεδομένα 44 εκατ. χρηστών της πλατφόρμας.

Η υπόθεση έρχεται στο προσκήνιο περιλαμβάνοντας καταγγελίες Βρετανών από το 2015 έως το 2019, ανέφερε η Λίζα Λοβνταλ Γκρόμσεν, σύμβουλος της αρμόδιας ρυθμιστικής αρχής Financial Conduct Authority (FCA) στο ειδησογραφικό πρακτορείο Ρώυτερς.

Η αγωγή θα εκδικαστεί από το αρμόδιο βρετανικό δικαστήριο του Λονδίνου (Competition Appeal Tribubal) με κύρια κατηγορία ότι το Facebook κέρδισε δισεκατομμύρια στερλίνες «υιοθετώντας άνισους όρους» που ουσιαστικά απαιτούσαν από τους καταναλωτές να παραδώσουν ευαίσθητα προσωπικά δεδομένα στην υπηρεσία κοινωνικής δικτύωσης.

Από την πλευρά του το Facebook υποστηρίζει ότι το κοινό χρησιμοποιεί τις υπηρεσίες του καθώς «έχει (το κοινό, οι χρήστες) ουσιαστικό έλεγχο στις πληροφορίες που μοιράζεται με την Meta Platforms».

Δεν έχει περάσει μεγάλο χρονικό διάστημα από την απόφαση- ράπισμα επι αμερικανικού εδάφους. Πριν από περίπου δέκα ημέρες στις ΗΠΑ δεν έγινε δεκτή η αίτηση απόρριψης της αγωγής σε βάρος της Meta Platforms από την Ομόσπονδη Επιτροπή Εμπορίου (Federal Trade Commission).

Μια φωτογραφία χίλιες λέξεις: Ακολούθησε το pronews.gr στο Instagram για να «δεις» τον πραγματικό κόσμο!

Κατόπιν της εξέλιξης αυτής το Facebook θα πρέπει να καταβάλει πρόστιμο-ρεκόρ ύψους 5 δισ. δολαρίων (ή 4,4 δισ. ευρώ) για τον διακανονισμό κυβερνητικής έρευνας που αφορά στην πρακτική του για τα προσωπικά δεδομένα. To Facebook, σύμφωνα με την FTC, είχε εξαπατήσει δεκάδες εκατομμύρια ανθρώπους που χρησιμοποιούσαν το εργαλείο αναγνώρισης προσώπου του μέσου κοινωνικής δικτύωσης (σε έξυπνες συσκευές) και δεν αποκάλυψε ότι οι τηλεφωνικοί αριθμοί για την ενεργοποίηση του μηχανισμού ασφαλείας θα χρησιμοποιούνταν για διαφημιστικούς λόγους. Με αυτή την ενέργεια η Meta Platforms παραβίασε τους όρους προστασίας προσωπικών δεδομένων.