Αν η κυβέρνηση δεν υποχωρήσει, θα πεινάσει και η άλλη μισή Ελλάδα από τις ακυρώσεις στα χειμερινά θέρετρα...

Αυστηρότεροι κανόνες για τις άδειες οδήγησης στην ΕΕ – Διασυνοριακές κυρώσεις και ψηφιακές άδειες

Αλλάζουν όλα – Στόχος η «μηδενική ανοχή» στα τροχαία έως το 2050

Αυστηρότεροι κανόνες για τις άδειες οδήγησης στην ΕΕ – Διασυνοριακές κυρώσεις και ψηφιακές άδειες

Η Ευρωπαϊκή Ένωση προχωρά σε ριζική αναθεώρηση του πλαισίου για τις άδειες οδήγησης, αυστηροποιώντας τους κανόνες απόκτησης και ανανέωσης, θεσπίζοντας ψηφιακά διπλώματα και επιβάλλοντας κυρώσεις που θα ισχύουν σε ολόκληρη την ΕΕ.

Πρόκειται για τη μεγαλύτερη μεταρρύθμιση των τελευταίων ετών με στόχο τη μείωση των τροχαίων δυστυχημάτων και την επίτευξη του φιλόδοξου στόχου “Vision Zero” – μηδενικοί θάνατοι στους δρόμους μέχρι το 2050.

Το νέο πλαίσιο εντάσσεται στο Πακέτο Οδικής Ασφάλειας της ΕΕ, που στοχεύει να μειώσει τους σχεδόν 20.000 θανάτους από τροχαία που σημειώθηκαν το 2024. Μεταξύ των βασικών αλλαγών περιλαμβάνονται αυστηρότερες εξετάσεις για την απόκτηση διπλώματος, μεγαλύτερη έμφαση στην οδική συμπεριφορά και εισαγωγή ψηφιακών αδειών οδήγησης.

Η πιο καθοριστική καινοτομία αφορά τη διασυνοριακή επιβολή κυρώσεων: οι σοβαρές παραβάσεις – όπως υπερβολική ταχύτητα ή οδήγηση υπό την επήρεια αλκοόλ – θα μπορούν πλέον να οδηγούν σε απαγόρευση οδήγησης σε ολόκληρη την Ευρωπαϊκή Ένωση. Μέχρι σήμερα, οι ποινές ίσχυαν μόνο στη χώρα όπου διαπράχθηκε η παράβαση.

Παράλληλα, οι νέοι κανόνες καθορίζουν μέγιστη περίοδο ισχύος 15 ετών για τις άδειες αυτοκινήτων και μοτοσικλετών, ενώ τα κράτη-μέλη μπορούν να την περιορίσουν στα 10 έτη εφόσον η άδεια χρησιμοποιείται και ως έγγραφο ταυτότητας.

Η ΕΕ επιτρέπει στα κράτη να αποφασίσουν αν θα επιβάλουν υποχρεωτικούς ιατρικούς ελέγχους για ηλικιωμένους οδηγούς, αποφεύγοντας ενιαία ρύθμιση. Ταυτόχρονα, εισάγεται η διετής δοκιμαστική περίοδος για νέους οδηγούς, με αυστηρότερες κυρώσεις σε περίπτωση παραβάσεων.

Επιπλέον, η ελάχιστη ηλικία για άδεια φορτηγού μειώνεται στα 18 έτη, ενώ για λεωφορεία στα 21, σε μια προσπάθεια κάλυψης της έλλειψης επαγγελματιών οδηγών στην Ευρώπη.

Η ψηφιακή μετάβαση αποτελεί επίσης κεντρικό στόχο: οι νέες ψηφιακές άδειες οδήγησης θα ισχύουν ισότιμα με τις έντυπες, με τις χώρες να έχουν έως το 2029 για πλήρη εφαρμογή.

Η ΕΕ ελπίζει ότι με τα νέα μέτρα θα περιορίσει τις τραγωδίες στους δρόμους και θα διασφαλίσει κοινά πρότυπα οδικής ασφάλειας σε όλη την ήπειρο.

ΤΕΛΕΥΤΑΙΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ
ΔΕΙΤΕ ΟΛΑ ΤΑ ΝΕΑ
ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ

Tο pronews.gr δημοσιεύει κάθε σχόλιο το οποίο είναι σχετικό με το θέμα στο οποίο αναφέρεται το άρθρο. Ο καθένας έχει το δικαίωμα να εκφράζει ελεύθερα τις απόψεις του. Ωστόσο, αυτό δεν σημαίνει ότι υιοθετούμε τις απόψεις αυτές και διατηρούμε το δικαίωμα να μην δημοσιεύουμε συκοφαντικά ή υβριστικά σχόλια όπου τα εντοπίζουμε. Σε κάθε περίπτωση ο καθένας φέρει την ευθύνη των όσων γράφει και το pronews.gr ουδεμία νομική ή άλλα ευθύνη φέρει.

Δικαίωμα συμμετοχής στη συζήτηση έχουν μόνο όσοι έχουν επιβεβαιώσει το email τους στην υπηρεσία disqus. Εάν δεν έχετε ήδη επιβεβαιώσει το email σας, μπορείτε να ζητήσετε να σας αποσταλεί νέο email επιβεβαίωσης από το disqus.com

Όποιος χρήστης της πλατφόρμας του disqus.com ενδιαφέρεται να αναλάβει διαχείριση (moderating) των σχολίων στα άρθρα του pronews.gr σε εθελοντική βάση, μπορεί να στείλει τα στοιχεία του και στοιχεία επικοινωνίας στο info3@pronews.gr και θα εξεταστεί άμεσα η υποψηφιότητά του.