ΚΛΕΙΣΙΜΟ
Χριστοπωλητή, όταν σε πλήρωνε το pronews.gr, ήταν καλά;

Δικαστήριο ΕΕ: «Τα ηλεκτρικά ποδήλατα δεν υπάγονται στην υποχρέωση ασφάλισης»

Έκρινε πως δεν είναι ικανά να προκαλέσουν σωματικές ή υλικές ζημιές σε τρίτους

Δικαστήριο ΕΕ: «Τα ηλεκτρικά ποδήλατα δεν υπάγονται στην υποχρέωση ασφάλισης»

Το Δικαστήριο της Ευρωπαϊκής Ένωσης αποφάσισε σήμερα Πέμπτη (12/10), ότι τα ηλεκτρικά ποδήλατα δεν υπάγονται στην υποχρέωση ασφάλισης, καθώς δεν λειτουργούν αποκλειστικά με μηχανική δύναμη.

Η υπόθεση ξεκίνησε όταν ένας ποδηλάτης που οδηγούσε ηλεκτρικό ποδήλατο σε δημόσιο δρόμο κοντά στην πόλης Μπριζ (Βέλγιο) έπεσε θύμα σοβαρού ατυχήματος, καθώς χτυπήθηκε από διερχόμενο αυτοκίνητο με αποτέλεσμα να τραυματιστεί σοβαρά και να πεθάνει αρκετούς μήνες αργότερα.

Τα βελγικά δικαστήρια εξέτασαν το ενδεχόμενο δικαίωμα αποζημίωσης και προέκυψε μια διαφωνία σχετικά με τη νομική κατάταξη των ηλεκτρικών ποδηλάτων και συγκεκριμένα εάν πρέπει να θεωρούνται «οχήματα».

Ο κινητήρας του ηλεκτρικού ποδηλάτου λειτουργεί με τη χρήση πεντάλ και ενεργοποιείται με τη χρήση μυϊκής δύναμης (με πετάλι, περπατώντας με το ποδήλατο ή σπρώχνοντάς το).

Τα εν λόγω ποδήλατα είναι εξοπλισμένα με λειτουργία turbo, χάρη στην οποία αναπτύσσουν ταχύτητα 20 χλμ/ώρα με την πίεση του κουμπιού turbo χωρίς να πατηθεί το πετάλι, απαιτείται εντούτοις μυϊκή δύναμη για να μπορεί να χρησιμοποιηθεί η εν λόγω λειτουργία.

Η νομική ταξινόμηση των ηλεκτρικών ποδηλάτων ήταν ζωτικής σημασίας προκειμένου να καθοριστεί εάν το θύμα ήταν οδηγός «μηχανοκίνητου οχήματος» ή αν είχε δικαίωμα αυτόματης αποζημίωσης ως «ευάλωτος χρήστης του δρόμου», σύμφωνα με τη βελγική νομοθεσία.

Δεδομένου ότι η έννοια του «οχήματος» στη σχετική βελγική νομοθεσία αντιστοιχεί με αυτήν σε οδηγία της ΕΕ σχετικά με αστική ευθύνη για τη χρήση μηχανοκίνητων οχημάτων, το βελγικό ακυρωτικό δικαστήριο αποφάσισε να υποβάλει προδικαστικό ερώτημα στο Δικαστήριο της ΕΕ, σχετικά με την ερμηνεία αυτής της έννοιας.

Στην απόφασή του που εκδόθηκε σήμερα, το Δικαστήριο της ΕΕ σημειώνει, καταρχάς, ότι η οδηγία δεν αναφέρει εάν το «όχημα» πρέπει να κινείται αποκλειστικά με μηχανική ισχύ, ωστόσο, παρατηρεί ότι η οδηγία αναφέρεται στην «ασφάλιση αυτοκινήτων», μια έκφραση που παραδοσιακά χρησιμοποιείται στην καθημερινή γλώσσα, για την ασφάλιση αστικής ευθύνης σε σχέση με τη χρήση οχημάτων όπως μοτοσυκλέτες, αυτοκίνητα και φορτηγά που κινούνται αποκλειστικά με μηχανική ισχύ.

Το Δικαστήριο της ΕΕ αναφέρεται επίσης στον σκοπό της οδηγίας, ο οποίος είναι η προστασία των θυμάτων τροχαίων ατυχημάτων που προκαλούνται από μηχανοκίνητα οχήματα.

Ο σκοπός αυτός δεν απαιτεί τα ηλεκτρικά ποδήλατα να καλύπτονται από την έννοια του «οχήματος», κατά την έννοια της οδηγίας.

Μια φωτογραφία χίλιες λέξεις: Ακολούθησε το pronews.gr στο Instagram για να «δεις» τον πραγματικό κόσμο!

Σύμφωνα με το σκεπτικό, συσκευές που δεν προωθούνται αποκλειστικά με μηχανική ισχύ, όπως ένα ηλεκτρικό ποδήλατο που μπορεί να επιταχύνει έως 20 χλμ/ώρα χωρίς πετάλι, δεν φαίνεται να είναι ικανές να προκαλέσουν σωματικές ή υλικές ζημιές σε τρίτους, συγκρίσιμες με αυτές που μπορούν να προκληθούν από μοτοσυκλέτες, αυτοκίνητα, φορτηγά ή άλλα οχήματα που κινούνται αποκλειστικά με μηχανική ισχύ και τα οποία μπορούν να αναπτύξουν σημαντικά υψηλότερες ταχύτητες.

ΤΕΛΕΥΤΑΙΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ
ΔΕΙΤΕ ΟΛΑ ΤΑ ΝΕΑ
ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ

Tο pronews.gr δημοσιεύει κάθε σχόλιο το οποίο είναι σχετικό με το θέμα στο οποίο αναφέρεται το άρθρο. Ο καθένας έχει το δικαίωμα να εκφράζει ελεύθερα τις απόψεις του. Ωστόσο, αυτό δεν σημαίνει ότι υιοθετούμε τις απόψεις αυτές και διατηρούμε το δικαίωμα να μην δημοσιεύουμε συκοφαντικά ή υβριστικά σχόλια όπου τα εντοπίζουμε. Σε κάθε περίπτωση ο καθένας φέρει την ευθύνη των όσων γράφει και το pronews.gr ουδεμία νομική ή άλλα ευθύνη φέρει.

Δικαίωμα συμμετοχής στη συζήτηση έχουν μόνο όσοι έχουν επιβεβαιώσει το email τους στην υπηρεσία disqus. Εάν δεν έχετε ήδη επιβεβαιώσει το email σας, μπορείτε να ζητήσετε να σας αποσταλεί νέο email επιβεβαίωσης από το disqus.com

Όποιος χρήστης της πλατφόρμας του disqus.com ενδιαφέρεται να αναλάβει διαχείριση (moderating) των σχολίων στα άρθρα του pronews.gr σε εθελοντική βάση, μπορεί να στείλει τα στοιχεία του και στοιχεία επικοινωνίας στο [email protected] και θα εξεταστεί άμεσα η υποψηφιότητά του.