ΚΛΕΙΣΙΜΟ
Στην Δεξιά η «πίτα» είναι μεγάλη και θα μεγαλώσει κι άλλο. Αλλά στην ιδεολογική Δεξιά... όχι σε «τελοπόν»
ΔΩΡΕΑΝ ΜΕΤΑΦΟΡΙΚΑ ΓΙΑ ΠΑΡΑΓΓΕΛΙΕΣ ΑΝΩ ΤΩΝ 40€
prodeals.gr

Η Κομισιόν βάζει στο «μάτι» τους influencers – Αποκαλυπτικά στοιχεία για τις διαφημιστικές τους δραστηριότητες

Μόλις ένας στους πέντε αποκαλύπτει τις διαφημιστικές του δραστηριότητες όπως απαιτείται από τη νομοθεσία της ΕΕ

Η Κομισιόν βάζει στο «μάτι» τους influencers – Αποκαλυπτικά στοιχεία για τις διαφημιστικές τους δραστηριότητες

Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή και οι εθνικές αρχές προστασίας των καταναλωτών 22 κρατών μελών, της Νορβηγίας και της Ισλανδίας έβαλαν στο «μάτι» τους influencers και μετά από έρευνα αποκάλυψαν στοιχεία που προβληματίζουν.

Η έρευνα αποκάλυψε ότι μόλις ένας στους πέντε αποκαλύπτει τις διαφημιστικές τους δραστηριότητες όπως απαιτείται από τη νομοθεσία της ΕΕ.

Σύμφωνα με την έρευνα, το 97% των influencers δημοσίευσε αναρτήσεις με εμπορικό περιεχόμενο, αλλά μόνο το 20% το αποκάλυψε συστηματικά ως διαφήμιση. Ποσοστό 78% ασκούσαν εμπορική δραστηριότητα, ωστόσο, μόνο το 36% ήταν εγγεγραμμένοι ως έμποροι σε εθνικό επίπεδο.Το 30% των influencers που ελέχθησαν δεν παρείχε στοιχεία της εταιρείας στις αναρτήσεις του, όπως διεύθυνση e-mail, όνομα εταιρείας, ταχυδρομική διεύθυνση ή αριθμό εγγραφής·

Το 38% από αυτούς δεν χρησιμοποίησαν τις ετικέτες πλατφόρμας που χρησιμεύουν για την αποκάλυψη εμπορικού περιεχομένου , όπως η εναλλαγή “συνεργασία επί πληρωμή” στο Instagram, αντίθετα, επέλεξαν διαφορετική διατύπωση, όπως “συνεργασία” (16%), ” εταιρική σχέση» (15%) ή γενική χάρη στην επωνυμία συνεργάτη (11%).

Το 40% των influencers έκανε την αποκάλυψη ορατή κατά τη διάρκεια ολόκληρης της εμπορικής επικοινωνίας . Το 34% έκανε την αποκάλυψη αμέσως ορατή χωρίς να χρειαστούν πρόσθετα βήματα, όπως κάνοντας κλικ στο «διαβάστε περισσότερα» ή κάνοντας scrolling

Το 40% των influencers ενέκριναν τα δικά τους προϊόντα, υπηρεσίες ή επωνυμίες. Το 60% αυτών δεν αποκάλυψαν με συνέπεια, ή απέκρυψαν τις διαφημίσεις, ενώ το 44% των influencers είχαν δικές τους ιστοσελίδες, μέσω των οποίων η πλειοψηφία ήταν σε θέση να πουλήσει απευθείας προϊόντα.

Ως αποτέλεσμα της επιχείρησης «σκούπα», 358 influencers θα γίνουν αντικείμενο περαιτέρω έρευνας. Οι εθνικές αρχές θα επικοινωνήσουν μαζί τους για να τους ζητήσουν να ακολουθήσουν τους ισχύοντες κανόνες. Περαιτέρω μέτρα επιβολής μπορούν να ληφθούν εάν είναι απαραίτητο, σύμφωνα με τις εθνικές διαδικασίες.

Η Επιτροπή θα αναλύσει τα αποτελέσματα της έρευνας και υπό το πρίσμα των νομικών υποχρεώσεων των πλατφορμών θα λάβει τα απαραίτητα μέτρα, ανάλογα με την περίπτωση.

Κατά τη διάρκεια της επιχειρήσεις ελέγχονται 82 influencers που είχαν περισσότερους από 1 εκατομμύριο followers, 301 ,με περισσότερους πάνω από 100.000 και 73 μεταξύ 5.000 και 100.000.

Αρκετοί influencers ήταν ενεργοί σε διαφορετικές πλατφόρμες κοινωνικών μέσων: 572 είχαν δημοσιεύσεις στο Instagram, 334 στο TikTok, 224 στο YouTube, 202 στο Facebook, 82 στο X (πρώην Twitter), 52 στο Snapchat και 28 στο Twitch.

Μια φωτογραφία χίλιες λέξεις: Ακολούθησε το pronews.gr στο Instagram για να «δεις» τον πραγματικό κόσμο!

Οι κύριοι τομείς δραστηριότητας που τους αφορούν είναι, κατά φθίνουσα σειρά, η μόδα, ο τρόπος ζωής, η ομορφιά, το φαγητό, τα ταξίδια και η φυσική κατάσταση/αθλητισμός. 119 influesers θεωρήθηκε ότι προωθούν ανθυγιεινές ή επικίνδυνες δραστηριότητες, όπως πρόχειρο φαγητό, αλκοολούχα ποτά, ιατρικές ή αισθητικές θεραπείες, τζόγο ή χρηματοοικονομικές υπηρεσίες όπως κρυπτονομίσματα.

ΤΕΛΕΥΤΑΙΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ
ΔΕΙΤΕ ΟΛΑ ΤΑ ΝΕΑ
ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ

Tο pronews.gr δημοσιεύει κάθε σχόλιο το οποίο είναι σχετικό με το θέμα στο οποίο αναφέρεται το άρθρο. Ο καθένας έχει το δικαίωμα να εκφράζει ελεύθερα τις απόψεις του. Ωστόσο, αυτό δεν σημαίνει ότι υιοθετούμε τις απόψεις αυτές και διατηρούμε το δικαίωμα να μην δημοσιεύουμε συκοφαντικά ή υβριστικά σχόλια όπου τα εντοπίζουμε. Σε κάθε περίπτωση ο καθένας φέρει την ευθύνη των όσων γράφει και το pronews.gr ουδεμία νομική ή άλλα ευθύνη φέρει.

Δικαίωμα συμμετοχής στη συζήτηση έχουν μόνο όσοι έχουν επιβεβαιώσει το email τους στην υπηρεσία disqus. Εάν δεν έχετε ήδη επιβεβαιώσει το email σας, μπορείτε να ζητήσετε να σας αποσταλεί νέο email επιβεβαίωσης από το disqus.com

Όποιος χρήστης της πλατφόρμας του disqus.com ενδιαφέρεται να αναλάβει διαχείριση (moderating) των σχολίων στα άρθρα του pronews.gr σε εθελοντική βάση, μπορεί να στείλει τα στοιχεία του και στοιχεία επικοινωνίας στο [email protected] και θα εξεταστεί άμεσα η υποψηφιότητά του.