
Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή προχωρά σε περιορισμό του δικού της σχεδίου για τον τερματισμό των πωλήσεων νέων οχημάτων με κινητήρα εσωτερικής καύσης έως το 2035, μετά από μήνες πιέσεων από ορισμένα κράτη μέλη και την αυτοκινητοβιομηχανία.
Η κίνηση αυτή χαλαρώνει τους ισχύοντες κανόνες της ΕΕ που απαιτούν όλα τα καινούργια αυτοκίνητα και βαν που πωλούνται από το 2035 να έχουν μηδενικές εκπομπές, ενώ οι Βρυξέλλες αναμένεται να δημοσιεύσουν αναθεωρημένη πρόταση αργότερα την Τρίτη.
Σύμφωνα με το αναφερόμενο σχέδιο, η απαίτηση για το 2035 θα μετατοπιστεί σε μείωση των εκπομπών CO2 κατά 90% από τα επίπεδα του 2021, αντί του τρέχοντος στόχου 100%, επιτρέποντας τη συνέχιση των πωλήσεων ορισμένων plug-in υβριδικών οχημάτων και συστημάτων επέκτασης αυτονομίας που καίνε ορυκτά καύσιμα.
Οι αυτοκινητοβιομηχανίες θα πρέπει να αντισταθμίσουν τις υπόλοιπες εκπομπές χρησιμοποιώντας χάλυβα χαμηλότερης περιεκτικότητας σε άνθρακα που κατασκευάζεται στην ΕΕ και καύσιμα όπως συνθετικά καύσιμα ή μη εδώδιμα βιοκαύσιμα, συμπεριλαμβανομένων των γεωργικών αποβλήτων και του χρησιμοποιημένου μαγειρικού ελαίου, έγραψε το Reuters.
Η Επιτροπή έχει επίσης χαλαρώσει τον στόχο του 2030 για τα φορτηγά, μειώνοντας την απαιτούμενη μείωση των εκπομπών CO2 από 50% σε 40%.
Ορισμένοι παράγοντες του κλάδου αμφισβήτησαν το κατά πόσον η μετατόπιση θα ενίσχυε τη μακροπρόθεσμη ανταγωνιστικότητα του μπλοκ.
«Η μετάβαση από έναν σαφή στόχο μηδενικών εκπομπών 100% στο 90% μπορεί να φαίνεται μικρή, αλλά αν κάνουμε πίσω τώρα, δεν θα βλάψουμε μόνο το κλίμα. Θα βλάψουμε την ικανότητα της Ευρώπης να ανταγωνίζεται», δήλωσε ο Michael Lohscheller, Διευθύνων Σύμβουλος της σουηδικής εταιρείας κατασκευής ηλεκτρικών οχημάτων Polestar.
Ο William Todts, εκτελεστικός διευθυντής της ομάδας υπεράσπισης των καθαρών μεταφορών T&E, επέκρινε την ιδέα, λέγοντας: «Η προσκόλληση στους κινητήρες εσωτερικής καύσης δεν θα κάνει ξανά τις ευρωπαϊκές αυτοκινητοβιομηχανίες σπουδαίες».
Η αλλαγή πορείας για την εμβληματική πράσινη συμφωνία της ΕΕ, η οποία υιοθετήθηκε το 2023, φέρεται να έπεται της άσκησης πιέσεων από μεγάλες αυτοκινητοβιομηχανίες και των εκκλήσεων από διάφορες χώρες, συμπεριλαμβανομένης της Γερμανίας και της Ιταλίας.
Οι αυξανόμενες εμπορικές εντάσεις με τις ΗΠΑ και ο έντονος ανταγωνισμός με την Κίνα, η ανώμαλη στροφή προς τα ηλεκτρικά οχήματα, οι διαταραχές στην αλυσίδα εφοδιασμού και το αυξανόμενο κόστος ενέργειας μετά την απώλεια του ρωσικού φυσικού αερίου συνέχισαν να πλήττουν την αγωνιζόμενη βιομηχανία της ΕΕ, προκαλώντας διακοπές λειτουργίας και πτωχεύσεις.
Οποιεσδήποτε αλλαγές θα πρέπει να λάβουν την υποστήριξη των κρατών μελών της ΕΕ και του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου προτού τεθούν σε ισχύ.
Tο pronews.gr δημοσιεύει κάθε σχόλιο το οποίο είναι σχετικό με το θέμα στο οποίο αναφέρεται το άρθρο. Ο καθένας έχει το δικαίωμα να εκφράζει ελεύθερα τις απόψεις του. Ωστόσο, αυτό δεν σημαίνει ότι υιοθετούμε τις απόψεις αυτές και διατηρούμε το δικαίωμα να μην δημοσιεύουμε συκοφαντικά ή υβριστικά σχόλια όπου τα εντοπίζουμε. Σε κάθε περίπτωση ο καθένας φέρει την ευθύνη των όσων γράφει και το pronews.gr ουδεμία νομική ή άλλα ευθύνη φέρει.
Δικαίωμα συμμετοχής στη συζήτηση έχουν μόνο όσοι έχουν επιβεβαιώσει το email τους στην υπηρεσία disqus. Εάν δεν έχετε ήδη επιβεβαιώσει το email σας, μπορείτε να ζητήσετε να σας αποσταλεί νέο email επιβεβαίωσης από το disqus.com
Όποιος χρήστης της πλατφόρμας του disqus.com ενδιαφέρεται να αναλάβει διαχείριση (moderating) των σχολίων στα άρθρα του pronews.gr σε εθελοντική βάση, μπορεί να στείλει τα στοιχεία του και στοιχεία επικοινωνίας στο info3@pronews.gr και θα εξεταστεί άμεσα η υποψηφιότητά του.