
Το πρόβλημα με τα αυτοκίνητα που ξεπερνούν τα όρια ταχύτητας είναι ένα πανευρωπαϊκό θέμα, όπου η κάθε χώρα προσπαθεί να βρει τις δικές της λύσεις.
Στην Ελλάδα, η αστυνόμευση είναι περιστασιακή, και παρά τις φιλότιμες προσπάθειες της Τροχαίας, οι παραβάσεις που σημειώνονται είναι αναλογικά ελάχιστες σε σχέση με την γενικευμένη ανομία που επικρατεί στους δρόμους.
Στην Γαλλία όμως, από το 2018, η κυβέρνηση έχει εμπλέξει τους ιδιώτες σε αυτή την υπόθεση, με πολύ ενδιαφέρουσες παρατηρήσεις και αποτελέσματα να προκύπτουν για όλους τους ενδιαφερόμενους.
Από το 2018 λοιπόν, στους δρόμους της χώρας δραστηριοποιούνται αυτοκίνητα τα οποία είναι εφοδιασμένα με κάμερες για υπερβολική ταχύτητα. Η χρήση τους έχει επεκταθεί από τότε, και μέσα στο 2021, τα “μυστικά” αυτά αυτοκίνητα έπιασαν στα πράσα πάνω από μισό εκατομμύριο παραβάτες στην Γαλλία.
Η στατιστική που ανακοινώθηκε κάνει λόγο για 6,65 εκατομμύρια αυτοκίνητα τα οποία έκαναν παράβαση του ορίου ταχύτητας, με τα έσοδα να φθάνουν στο απίστευτο ποσό των 76 εκατομμυρίων ευρώ μέσα στο 2021.
Τα αυτοκίνητα αυτά ανήκουν στην ιδιοκτησία της γαλλικής κυβέρνησης, όμως τα λειτουργούν ιδιωτικές εταιρίες. Τα αυτοκίνητα αυτά είναι “μυστικά”, δεν έχουν το δικαίωμα να σταματήσουν τον οδηγό που παρανομεί. Απλά καταγράφουν με ειδική κάμερα την παράβαση, και καταχωρεί σε ειδικό σύστημα το πρόστιμο.
Η όλη διαδικασία είναι εντελώς κρυφή, καθώς δεν υπάρχει καμία ένδειξη για το πότε φωτογραφίζεται ένα αυτοκίνητο. Και είναι επίσης και αδιάβλητη, καθώς ακόμα και ο οδηγός της ιδιωτικής εταιρίας απλά οδηγεί ένα “κανονικό” αυτοκίνητο, χωρίς να μπορεί να παρεμβαίνει σε μία διαδικασία, όπου μία κάμερα απλά καταγράφει όσους παρανομούν.

Το θέμα πάντως έχει ξεσηκώσει αρκετές αντιδράσεις στην Γαλλία, ιδίως σε ό,τι αφορά την εμπλοκή ιδιωτικών εταιριών για την εφαρμογή του νόμου. Πάντως, οι συγκεκριμένες εταιρίες δεν πληρώνονται με βάση τους οδηγούς και τις κλήσεις που έχουν καταγράψει, αλλά με βάση τα χιλιόμετρα που καλύπτουν τα αυτοκίνητά τους.
Μάλιστα απαγορεύεται αυστηρά και τιμωρείται με βαρύ πρόστιμο αν πιαστεί να κάνει διάφορα “παιχνίδια” ώστε να παρασύρει άλλους οδηγούς να παραβούν τα όρια ταχύτητας, επιταχύνοντας ή επιβραδύνοντας χωρίς λόγο.
Υπάρχει επίσης ένας ακόμα περιορισμός. Το κάθε αυτοκίνητο μπορεί να καταγράψει πρόστιμα έως 194.000 ευρώ τον χρόνο. Στην Γαλλία κινούνται 450 τέτοια αυτοκίνητα, πράγμα που σημαίνει ότι αν εξαντληθεί όλη η δυναμικότητά τους σε καταγραφή κλήσεων, το σύνολο θα φθάσει στα 87,3 εκατομμύρια ευρώ.
Tο pronews.gr δημοσιεύει κάθε σχόλιο το οποίο είναι σχετικό με το θέμα στο οποίο αναφέρεται το άρθρο. Ο καθένας έχει το δικαίωμα να εκφράζει ελεύθερα τις απόψεις του. Ωστόσο, αυτό δεν σημαίνει ότι υιοθετούμε τις απόψεις αυτές και διατηρούμε το δικαίωμα να μην δημοσιεύουμε συκοφαντικά ή υβριστικά σχόλια όπου τα εντοπίζουμε. Σε κάθε περίπτωση ο καθένας φέρει την ευθύνη των όσων γράφει και το pronews.gr ουδεμία νομική ή άλλα ευθύνη φέρει.
Δικαίωμα συμμετοχής στη συζήτηση έχουν μόνο όσοι έχουν επιβεβαιώσει το email τους στην υπηρεσία disqus. Εάν δεν έχετε ήδη επιβεβαιώσει το email σας, μπορείτε να ζητήσετε να σας αποσταλεί νέο email επιβεβαίωσης από το disqus.com
Όποιος χρήστης της πλατφόρμας του disqus.com ενδιαφέρεται να αναλάβει διαχείριση (moderating) των σχολίων στα άρθρα του pronews.gr σε εθελοντική βάση, μπορεί να στείλει τα στοιχεία του και στοιχεία επικοινωνίας στο info3@pronews.gr και θα εξεταστεί άμεσα η υποψηφιότητά του.