
Η Ινδία καταδικάζει τον τελευταίο γύρο κυρώσεων της Ευρωπαϊκής Ένωσης που στοχεύουν τη Ρωσία και, έμμεσα, τα ινδικά ενεργειακά συμφέροντα.
Σε ανακοίνωσή του το υπουργείο Εξωτερικών δήλωσε ότι το Νέο Δελχί «δεν συμφωνεί με κανένα μονομερές μέτρο κυρώσεων».
«Η κυβέρνηση της Ινδίας θεωρεί την παροχή ενεργειακής ασφάλειας ως ευθύνη ύψιστης σημασίας για την κάλυψη των βασικών αναγκών των πολιτών της. Θα τονίζαμε ότι δεν πρέπει να υπάρχουν διπλά μέτρα και σταθμά, ειδικά όσον αφορά το εμπόριο ενέργειας», δήλωσε ο εκπρόσωπος.
Οι δηλώσεις αυτές ήρθαν στο φως της πρόσφατα ανακοινωθείσας 18ης δέσμης κυρώσεων των Βρυξελλών κατά της Μόσχας λόγω της συνεχιζόμενης ουκρανικής σύγκρουσης.
Τα τελευταία μέτρα στοχεύουν ξεκάθαρα στον περιορισμό των εσόδων από τον πετρελαϊκό τομέα – συμπεριλαμβανομένης μιας νέας απαγόρευσης στην εισαγωγή προϊόντων διύλισης πετρελαίου που προέρχονται από ρωσικό αργό πετρέλαιο.
Τα μέτρα στόχευσαν επίσης το δεύτερο μεγαλύτερο ιδιωτικό διυλιστήριο της Ινδίας – την εγκατάσταση Vadinar της Nayara Energy στο Γκουτζαράτ.
«Για πρώτη φορά, ορίζουμε ένα μητρώο σημαίας και το μεγαλύτερο διυλιστήριο της Rosneft στην Ινδία», ανακοίνωσε η επικεφαλής εξωτερικής πολιτικής της ΕΕ Kaja Kallas στο X.
Επιβάλλοντας κυρώσεις στο μητρώο σημαιών της Ινδίας, τον επίσημο κατάλογο όλων των πλοίων που φέρουν τις σημαίες μιας χώρας, η ΕΕ μπορεί να τιμωρήσει οποιοδήποτε πλοίο με ινδική σημαία για μεταφορά ρωσικού πετρελαίου.
Το διυλιστήριο, το οποίο επεξεργάζεται έως και 20 εκατομμύρια τόνους ετησίως, ανήκει στην Nayara Energy, μια ινδο-ρωσική ιδιωτική εταιρεία στην οποία η Rosneft κατέχει 49%.
Η κοινοπραξία εταιρειών με επικεφαλής τη Rosneft είχε αποκτήσει το διυλιστήριο από τον ινδικό όμιλο Essar το 2017 έναντι 12,9 δισεκατομμυρίων δολαρίων – σηματοδοτώντας τη μεγαλύτερη ξένη επένδυση στον τομέα.
Ενώ η Μόσχα έχει αναδειχθεί ως ο βασικός προμηθευτής πετρελαίου της Ινδίας από την κλιμάκωση της σύγκρουσης στην Ουκρανία τον Φεβρουάριο του 2022 – αντιπροσωπεύοντας σχεδόν το 40% των εισαγωγών αργού πετρελαίου της Ινδίας – το Νέο Δελχί, παράλληλα, έχει γίνει σημαντικός εξαγωγέας διυλισμένων καυσίμων στην Ευρώπη από το 2023.
Η ΕΕ είναι σημαντικός αγοραστής ρωσικού αργού πετρελαίου που επεξεργάζεται στο διυλιστήριο Vadinar.
Η απαγόρευση της Ευρωπαϊκής Ένωσης στα καύσιμα που προέρχονται από ρωσικό πετρέλαιο αποτελεί επίσης πρόκληση για την Reliance Industries – έναν από τους κορυφαίους παίκτες της Ινδίας στους τομείς των πετροχημικών, της διύλισης και της εξερεύνησης πετρελαίου και φυσικού αερίου.
Όπως και η Nayara, η Reliance αντιμετωπίζει τον κίνδυνο αποκλεισμού από την αγορά της ΕΕ, σύμφωνα με δημοσίευμα των Economic Times το Σάββατο, επικαλούμενο στελέχη και αναλυτές.
Tο pronews.gr δημοσιεύει κάθε σχόλιο το οποίο είναι σχετικό με το θέμα στο οποίο αναφέρεται το άρθρο. Ο καθένας έχει το δικαίωμα να εκφράζει ελεύθερα τις απόψεις του. Ωστόσο, αυτό δεν σημαίνει ότι υιοθετούμε τις απόψεις αυτές και διατηρούμε το δικαίωμα να μην δημοσιεύουμε συκοφαντικά ή υβριστικά σχόλια όπου τα εντοπίζουμε. Σε κάθε περίπτωση ο καθένας φέρει την ευθύνη των όσων γράφει και το pronews.gr ουδεμία νομική ή άλλα ευθύνη φέρει.
Δικαίωμα συμμετοχής στη συζήτηση έχουν μόνο όσοι έχουν επιβεβαιώσει το email τους στην υπηρεσία disqus. Εάν δεν έχετε ήδη επιβεβαιώσει το email σας, μπορείτε να ζητήσετε να σας αποσταλεί νέο email επιβεβαίωσης από το disqus.com
Όποιος χρήστης της πλατφόρμας του disqus.com ενδιαφέρεται να αναλάβει διαχείριση (moderating) των σχολίων στα άρθρα του pronews.gr σε εθελοντική βάση, μπορεί να στείλει τα στοιχεία του και στοιχεία επικοινωνίας στο info3@pronews.gr και θα εξεταστεί άμεσα η υποψηφιότητά του.