Υπό τον φόβο οικονομικής καταστροφής κατά την εορταστική περίοδο από ενδεχόμενη απεργιακή κινητοποίηση των σιδηροδρομικων μεταφορών,  ο  Τζο Μπάιντεν   ζητά από το Κογκρέσο να νομοθετήσει «αμέσως» για να αποφευχθεί.Καθώς ακόμη κι αν μόνο ένα συνδικάτο κατέβει σε απεργία, τα υπόλοιπα ακολουθούν.

«Θέλω να είμαι σαφής: εάν κλείσουν οι σιδηρόδρομοι, θα υποστεί καταστροφή η οικονομία μας», τονίζει ο Τζο Μπάιντεν, που θέλει να εφαρμοστεί η καταρχήν συμφωνία του Σεπτεμβρίου ανάμεσα στις εταιρείες εμπορευματικών σιδηροδρομικών μεταφορών και στα συνδικάτα, που μένει να επικυρωθεί από τα τελευταία.

Οι διαπραγματεύσεις ανάμεσα στους κοινωνικούς εταίρους για νέα κλαδική συλλογική σύμβαση εργασίας έχουν περιέλθει σε αδιέξοδο καθώς δώδεκα  συνδικαλιστικές οργανώσεις  δεν θέλουν τη συμφωνία. Αγκάθι αποτέλεσε ανάμεσα σε άλλα και οι διαφωνίες σχερτικά με τις αναρρωτικές άδειες.

Αν δεν εφαρμοστεί ως την 9η Δεκεμβρίου, ή ως την 5η Δεκεμβρίου κατά τα χρονοδιαγράμματα κάποιων από τα μέρη, η μεγαλύτερη οικονομία του κόσμου ενδέχεται να βρεθεί αντιμέτωπη με απεργιακή κινητοποίηση που θα ακινητοποιήσει σχεδόν 7.000 σιδηροδρομικούς συρμούς μεταφοράς εμπορευμάτων και θα κοστίζει πάνω από 2 δισεκατομμύρια δολάρια την ημέρα, σύμφωνα με τον Σύνδεσμο των Αμερικανικών Σιδηροδρόμων (Association of American Railroads, AAR).

Χάρη σε νόμο του 1926 που του έδωσε προνόμια για την αποτροπή απεργιακών κινητοποιήσεων στους σιδηροδρόμους, το Κογκρέσο έχει τη δυνατότητα να επιβάλει υποχρεωτικά την υιοθέτηση της καταρχήν συμφωνίας, παρά την απόρριψή της από πλευράς κάποιων συνδικάτων.

Ο Τζο Μπάιντεν ζήτησε από το Κογκρέσο να μην προβεί σε καμία τροποποίηση της καταρχήν συμφωνίας, είτε υπέρ των εργαζομένων, ή υπέρ των επιχειρήσεων.

«Ανεξαρτήτως καλών προθέσεων, οποιαδήποτε αλλαγή θα ήγειρε κίνδυνο καθυστερήσεων και παραλυτικής απεργιακής κινητοποίησης», έκρινε ο αμερικανός πρόεδρος, τονίζοντας πως η συμφωνία κλείστηκε «με καλή πίστη» από τα μέρη.

Μια φωτογραφία χίλιες λέξεις: Ακολούθησε το pronews.gr στο Instagram για να «δεις» τον πραγματικό κόσμο!

Στη δική της ανακοίνωση, η κυρία Πελόσι δεσμεύτηκε ότι η συμφωνία θα ψηφιστεί από τη Βουλή και θα σταλεί στη Γερουσία χωρίς τροποποιήσεις