
Η ιταλική κυβέρνηση ενέκρινε σήμερα Τετάρτη (06/08) το σχέδιο για την κατασκευή μιας γέφυρας πολλών δισεκατομμυρίων ευρώ που θα συνδέει τη Σικελία με την ηπειρωτική χώρα.
Το έργο αποτελεί κεντρικό όραμα της ιταλικής πολιτικής σκηνής και είναι θέμα συζήτησης τουλάχιστον από τα τέλη της δεκαετίας του 1960, αλλά έχει καθυστερήσει λόγω μιας σειράς ανησυχιών, όπως το τεράστιο κόστος, οι σεισμικοί κίνδυνοι και η διείσδυση της μαφίας.
Η δεξιά κυβέρνηση της Τζόρτζια Μελόνι έχει διαθέσει 13,5 δισεκατομμύρια ευρώ για την κατασκευή της γέφυρας μήκους 3,7 χιλιομέτρων.
Το πλήρες έργο- η γέφυρα και οι συνοδευτικές εγκαταστάσεις- θα απαιτήσουν 10 χρόνια για να κατασκευαστούν.
Το όνειρο του πρώην πρωθυπουργού της Ιταλίας Σίλβιο Μπερλουσκόνι αναβίωσε λίγο μετά την άνοδο της κυβέρνησης Μελόνι στην εξουσία το 2022.
Αυτοκίνητα, τρένα και πεζοί επιβάτες διασχίζουν αυτή τη στιγμή το Στενό της Μεσσήνης, ανάμεσα στην ομώνυμη πόλη της Σικελίας και τη Βίλα Σαν Τζιοβάνι στην Καλαβρία, με πλοίο, ένα ταξίδι που διαρκεί περίπου 30 λεπτά.
Η επικεφαλής της κυβέρνησης της Ρώμης ανέφερε ότι θα |είναι η μεγαλύτερη γέφυρα στον κόσμο η οποία, ανάμεσα στους δυο «πύργους» της (δηλαδή για 3,3 χιλιόμετρα) δεν θα έχει κανέναν πυλώνα στήριξης, στο εσωτερικό της θάλασσας.
Το πράσινο φως για τη γέφυρα, η οποία, σύμφωνα με την κυβέρνηση, θα δώσει την αναγκαία οικονομική ώθηση στον φτωχότερο νότο της Ιταλίας, δόθηκε από διυπουργική επιτροπή, δήλωσε ο υπουργός Μεταφορών, Ματέο Σαλβίνι, ο οποίος είναι επίσης ο κύριος υποστηρικτής του έργου.
Ο Σαλβίνι το περιέγραψε ως «μετρό πάνω από το στενό».
Ο Σαλβίνι είπε ότι η έγκριση θα πρέπει να επικυρωθεί από το εθνικό ελεγκτικό συμβούλιο, κάτι που μπορεί να διαρκέσει μερικές εβδομάδες, αλλά εξέφρασε την αισιοδοξία του ότι οι εργασίες θα ξεκινήσουν «τον Σεπτέμβριο ή τον Οκτώβριο».
Όπως είπε ο Ιταλός υπουργός Μεταφορών, «το Στενό της Μεσσήνης είναι ένα έργο χωρίς προηγούμενο στον κόσμο και στόχος είναι να ολοκληρωθεί έως το 2032-33».
Θα κατασκευαστεί από μια κοινοπραξία με επικεφαλής τον ιταλικό όμιλο Webuild την ισπανική Sacyr και τον ιαπωνικό όμιλο IHI και θα δημιουργήσει περισσότερες από 100.000 θέσεις εργασίας.
Υπολογίζεται ότι 4.000 άνθρωποι εκατέρωθεν του στενού θα αναγκαστούν να εγκαταλείψουν τα σπίτια τους στο πλαίσιο ενός σχεδίου απαλλοτρίωσης.
Θα αποζημιωθούν, αλλά αυτό δεν είναι αρκετό για να σταματήσουν τις συχνές διαμαρτυρίες κατά της κατασκευής της γέφυρας.
Οι περιβαλλοντικές ενώσεις υπέβαλαν αυτή την εβδομάδα καταγγελία στην ΕΕ, επισημαίνοντας σοβαρούς κινδύνους για το τοπικό περιβάλλον, ενώ ο Άντζελο Μπονέλι, βουλευτής των Πρασίνων και της Αριστερής Συμμαχίας, δήλωσε ότι το σχέδιο ήταν «μια κολοσσιαία σπατάλη χρημάτων».
Σημειώνεται ότι η περιοχή κατασκευής είναι επίσης μεταξύ εκείνων με τον υψηλότερο σεισμικό κίνδυνο στην Ευρώπη.
Tο pronews.gr δημοσιεύει κάθε σχόλιο το οποίο είναι σχετικό με το θέμα στο οποίο αναφέρεται το άρθρο. Ο καθένας έχει το δικαίωμα να εκφράζει ελεύθερα τις απόψεις του. Ωστόσο, αυτό δεν σημαίνει ότι υιοθετούμε τις απόψεις αυτές και διατηρούμε το δικαίωμα να μην δημοσιεύουμε συκοφαντικά ή υβριστικά σχόλια όπου τα εντοπίζουμε. Σε κάθε περίπτωση ο καθένας φέρει την ευθύνη των όσων γράφει και το pronews.gr ουδεμία νομική ή άλλα ευθύνη φέρει.
Δικαίωμα συμμετοχής στη συζήτηση έχουν μόνο όσοι έχουν επιβεβαιώσει το email τους στην υπηρεσία disqus. Εάν δεν έχετε ήδη επιβεβαιώσει το email σας, μπορείτε να ζητήσετε να σας αποσταλεί νέο email επιβεβαίωσης από το disqus.com
Όποιος χρήστης της πλατφόρμας του disqus.com ενδιαφέρεται να αναλάβει διαχείριση (moderating) των σχολίων στα άρθρα του pronews.gr σε εθελοντική βάση, μπορεί να στείλει τα στοιχεία του και στοιχεία επικοινωνίας στο info3@pronews.gr και θα εξεταστεί άμεσα η υποψηφιότητά του.