Αχ, βρε Κίμπερλι, τη ζωή σου να΄χα! Λούσα, βόλτες, μπουζούκια και μερικά εκατομμύρια ιθαγενείς στα πόδια σου...

Ναυάγιο του Bayesian: Νέα έκθεση αποκαλύπτει πώς το σούπερ γιότ βυθίστηκε μέσα σε 18 λεπτά

Παρά το γεγονός ότι οι κατασκευαστές το περιέγραφαν ως σχεδόν αβύθιστο, το γιοτ βυθίστηκε σε μολις 18 λεπτα

Ναυάγιο του Bayesian: Νέα έκθεση αποκαλύπτει πώς το σούπερ γιότ βυθίστηκε μέσα σε 18 λεπτά

Το πολυτελές σούπερ γιοτ μήκους 56 μέτρων, που βυθίστηκε πέρυσι το καλοκαίρι στα ανοικτά της Σικελίας, με τραγικό απολογισμό τον θάνατο του Βρετανού ιδιοκτήτη του, μεγιστάνα Μάικ Λιντς, και άλλων έξι ατόμων, ήταν ευάλωτο σε ισχυρούς ανέμους.

Σύμφωνα με προκαταρκτική έκθεση που δημοσιεύθηκε την Πέμπτη στο Ηνωμένο Βασίλειο, πιθανότατα ανατράπηκε από ανέμους που έπνεαν με ταχύτητα άνω των 117 χιλιομέτρων την ώρα.

Τον Αύγουστο, το γιοτ Bayesian βρισκόταν αγκυροβολημένο κοντά στο Πορτιτσέλο, δίπλα στο Παλέρμο, όταν δέχτηκε ισχυρό καθοδικό άνεμο, που το έριξε στο πλάι και προκάλεσε εισροή νερών, σύμφωνα με την βρετανική υπηρεσία διερεύνησης ναυτικών ατυχημάτων.

Παρά το γεγονός ότι οι κατασκευαστές το περιέγραφαν ως σχεδόν αβύθιστο, το Bayesian βυθίστηκε μέσα σε μόλις 18 λεπτά από τη στιγμή που χτυπήθηκε από ριπές ανέμου, με αποτέλεσμα να πάρει κλίση 90 μοιρών.

Η έρευνα κατέληξε στο ότι όταν η καρίνα του συγκεκριμένου ιστιοφόρου, η οποία μαζεύεται, ανυψώθηκε, άνεμοι με ταχύτητα που ξεπερνά τα 117 χλμ/ώρα είναι ικανοί να την ανατρέψουν.

Η έκθεση σημειώνει ότι το γιοτ θα μπορούσε να είναι ευάλωτο και σε ανέμους μικρότερης ταχύτητας.

Αυτές οι αδυναμίες του σκάφους δεν καταγράφονταν στο βιβλίο με πληροφορίες για τη σταθερότητά του, το οποίο υπήρχε στο γιοτ, κι ως εκ τούτου ήταν άγνωστες τόσο στον ιδιοκτήτη όσο και στο πλήρωμα.

«Τα ευρήματα υποδηλώνουν ότι οι ισχυροί άνεμοι που έπληξαν το Bayesian αρκούσαν για να το ανατρέψουν. Επιπλέον, από τη στιγμή που το σκάφος πήρε κλίση μεγαλύτερη από 70 μοίρες η κατάσταση ήταν μη αναστρέψιμη», εξηγεί ο Άντριου Μολ, επικεφαλής επιθεωρητής ναυτικών ατυχημάτων.

Σύμφωνα με την έκθεση, ο μεταλλικός ιστός του σκάφους ύψους 72 μέτρων, ο υψηλότερος στον κόσμο, αύξανε την ευπάθειά του κι αναλογούσε στο ήμισυ της ισχύος που το ώθησε να γείρει από τη μια του πλευρά.

Η βύθιση του πολυτελούς ιστιοφόρου προκάλεσε σοκ στην τοπική κοινωνία και σε εκείνους που ταξιδεύουν σε ευρωπαϊκά ύδατα.

Ο Λιντς, ένας από τους πιο γνωστούς επιχειρηματίες τεχνολογίας της Βρετανίας, γιόρταζε την αθώωσή του από δικαστήριο στο Σαν Φρανσίσκο για κατηγορίες για απάτη τον Ιούνιο του 2024.

Μαζί του στο γιοτ ήταν μέλη της οικογένειάς του και φίλοι του, οι οποίοι τον στήριξαν στη δίκη στις ΗΠΑ, περιλαμβανομένων του δικηγόρου του και ενός τραπεζίτη, του Τζόναθαν Μπλούμερ. Η κόρη του Λιντς είναι μεταξύ των νεκρών.

Η έκθεση αναφέρει ότι μια ξαφνική αύξηση της ταχύτητας του ανέμου προκάλεσε την κλίση του γιοτ στις 90 μοίρες σε λιγότερο από 15 δευτερόλεπτα.

Το νερό πέρασε από τα κάγκελα στη δεξιά πλευρά του σκάφους και μέσα σε δευτερόλεπτα εισήλθε στο σκάφος από τις σκάλες, σημειώνει η έκθεση. Περίπου 18 λεπτά αργότερα, το γιοτ βυθίστηκε στη θάλασσα σε βάθος 50 μέτρων.

Το Bayesian κατασκευάστηκε το 2008 από την Perini Navi, μια ιταλική εταιρεία κατασκευής πολυτελών γιοτ.

Ο Τζοβάνι Κοσταντίνο, διευθύνων σύμβουλος της Italian Sea Group, στην οποία ανήκει η Perini, δήλωσε τον Αύγουστο ότι το γιοτ ήταν «ένα από τα ασφαλέστερα σκάφη στον κόσμο» και ουσιαστικά αβύθιστο.

Η εταιρεία δεν σχολίασε την έκθεση του Ηνωμένου Βασιλείου.

Μια έρευνα των ιταλικών αρχών για το ναυάγιο βρίσκεται σε εξέλιξη και οι Βρετανοί ερευνητές δήλωσαν ότι οι συνθήκες θα μπορούσαν να αλλάξουν μετά τη δημοσιοποίηση περισσότερων στοιχείων και την εξέταση του ναυαγίου.

Το γιοτ παραμένει στον πυθμένα της θάλασσας και η επιχείρηση ανέλκυσής του έχει προγραμματιστεί να συνεχιστεί σήμερα, αφότου σκοτώθηκε ένας δύτης την περασμένη Παρασκευή κατά τη διάρκεια προκαταρκτικών επιχειρήσεων ανέλκυσής του.

«Η τραγωδία της περασμένης εβδομάδας επηρέασε όλους τους εμπλεκόμενους», δήλωσε ο Μάρκους Κέιβ, διευθυντής της TMC Marine.

«Ωστόσο, όλοι εξακολουθούν να είναι αφοσιωμένοι στην ολοκλήρωση αυτού του έργου».

ΤΕΛΕΥΤΑΙΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ
ΔΕΙΤΕ ΟΛΑ ΤΑ ΝΕΑ
ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ

Tο pronews.gr δημοσιεύει κάθε σχόλιο το οποίο είναι σχετικό με το θέμα στο οποίο αναφέρεται το άρθρο. Ο καθένας έχει το δικαίωμα να εκφράζει ελεύθερα τις απόψεις του. Ωστόσο, αυτό δεν σημαίνει ότι υιοθετούμε τις απόψεις αυτές και διατηρούμε το δικαίωμα να μην δημοσιεύουμε συκοφαντικά ή υβριστικά σχόλια όπου τα εντοπίζουμε. Σε κάθε περίπτωση ο καθένας φέρει την ευθύνη των όσων γράφει και το pronews.gr ουδεμία νομική ή άλλα ευθύνη φέρει.

Δικαίωμα συμμετοχής στη συζήτηση έχουν μόνο όσοι έχουν επιβεβαιώσει το email τους στην υπηρεσία disqus. Εάν δεν έχετε ήδη επιβεβαιώσει το email σας, μπορείτε να ζητήσετε να σας αποσταλεί νέο email επιβεβαίωσης από το disqus.com

Όποιος χρήστης της πλατφόρμας του disqus.com ενδιαφέρεται να αναλάβει διαχείριση (moderating) των σχολίων στα άρθρα του pronews.gr σε εθελοντική βάση, μπορεί να στείλει τα στοιχεία του και στοιχεία επικοινωνίας στο info3@pronews.gr και θα εξεταστεί άμεσα η υποψηφιότητά του.