Αχ, βρε Κίμπερλι, τη ζωή σου να΄χα! Λούσα, βόλτες, μπουζούκια και μερικά εκατομμύρια ιθαγενείς στα πόδια σου...

Κίνδυνος να μειωθούν τα χειμερινά δρομολόγια στα νησιά λόγω ανταγωνισμού συμβατικών πλοίων και ταχύπλοων

Το πώς δρομολογούνται τα πλοία της ακτοπλοΐας αποτελεί ζήτημα για διατριβή καθώς σήμερα ισχύουν δύο διαφορετικοί κανόνες:

Τα συμβατικά πλοία πρέπει να ταξιδεύουν όλο το έτος ενώ τα ταχύπλοα πρέπει να δραστηριοποιούνται τουλάχιστον για τέσσερις μήνες.

Η εικόνα της αγοράς έχει ωστόσο αλλάξει ριζικά: πριν από 12 χρόνια υπήρχαν μόλις 13 ταχύπλοα, σήμερα είναι 34.

Αυτό έχει δύο συνέπειες: α) Τεράστιες διακυμάνσεις στις τιμές. Σε γραμμές με ανταγωνισμό, τα εισιτήρια μπορεί να πέσουν στο 0,60 €/μίλι, ενώ μόλις χαθεί ο ανταγωνισμός ανεβαίνουν έως τα 3,25 €/μίλι.

β) Τα συμβατικά πλοία, που υποχρεούνται να ταξιδεύουν και τον χειμώνα, πιέζονται οικονομικά το καλοκαίρι από τα ταχύπλοα και δυσκολεύονται να βγάλουν τη χρονιά.

Η Επιτροπή Ανταγωνισμού σημειώνει ότι αν συνεχιστεί αυτή η ασυμμετρία υπάρχει κίνδυνος να μειωθούν τα χειμερινά δρομολόγια, κάτι που θα πλήξει τη συνοχή των νησιών.

Δηλαδή στο τέλος αυτοί που θα χάσουν θα είναι οι Έλληνες πολίτες ως συνήθως.