
Σε κοινή ανακοίνωση – «γροθιά στο στομάχι» προχώρησαν η Πανελλήνια Ένωση Μηχανικών Εμπορικού Ναυτικού και η Πανελλήνια Ένωση Κατώτερων Πληρωμάτων Μηχανής Ε.Ν. «Ο ΣΤΕΦΕΝΣΩΝ», με αφορμή τη σύγκρουση του ταχύπλοου “Champion Jet 3” στο λιμάνι της Πάρου.
Οι ναυτεργάτες κάνουν λόγο για επερχόμενα «Τέμπη του Αιγαίου».
Σύμφωνα με την ανακοίνωση, οι συνθήκες εργασίας στα πλοία της εταιρείας χαρακτηρίζονται εξοντωτικές, ενώ η διαδικασία φόρτωσης–εκφόρτωσης ολοκληρώνεται «μέσα σε πέντε λεπτά», γεγονός που, όπως τονίζουν, θέτει σε σοβαρό κίνδυνο τόσο τους επιβάτες όσο και τα πληρώματα.
Ακολουθεί η ανακοίνωση των ναυτεργατικών ενώσεων: «Σήμερα 28 Ιούνη, το Ε/Γ-ΟΓ-ΤΧΠ πλοίο «Champion Jet 3» της ναυτιλιακής εταιρείας SEAJETS, είχε σφοδρή σύγκρουση στην προβλήτα της Παροικιάς της Πάρου, στις 11 το πρωί, κατά τη διαδικασία της πρόσδεσης του, χωρίς ευτυχώς να υπάρξουν τραυματίες.
Καταγγελίες συναδέλφων που υπηρετούν στο πλοίο, για τις συνθήκες εργασίας που βιώνουν οι ναυτεργάτες όλων των ειδικοτήτων, περιγράφουν εξοντωτικά δρομολόγια, ωράρια που φτάνουν έως και τις 12½ ώρες ακατάπαυτης εργασίας – 6:30 το πρωί έως 7 το απόγευμα – στα όρια της ανθρώπινης αντοχής, με σοβαρό κίνδυνο για την υγεία και την ασφάλεια των ναυτεργατών και των επιβατών.
Από τύχη, για άλλη μία φορά δεν υπήρξε σοβαρός τραυματισμός, επιβάτη ή ναυτεργάτη, σ΄ αυτόν τον αδυσώπητο ανταγωνισμό, των ναυτιλιακών εταιρειών της ακτοπλοΐας και στην προσπάθεια των πλοίων να προλάβουν να βγουν τα δρομολογιακά ωράρια.
Συνθήκες που αναγκάζουν τους καπετάνιους να κάνουν ακροβατικά στα λιμάνια, για να μην χαθεί δευτερόλεπτο από την άφιξη και την αναχώρηση του πλοίου, το πλήρωμα να προσπαθεί να ανταπεξέλθει φτάνοντας στα όρια της σωματικής εξάντλησης, ενώ τους επιβάτες τους πετάνε στην κυριολεξία έξω από τα πλοία, στα λιμάνια προορισμού τους, χωρίς να τηρούνται τα στοιχειώδη πρωτόκολλα επιβίβασης – αποβίβασης επιβατών.
Χαρακτηριστικό της κατάστασης, που επικρατεί στα ταχύπλοα, ιδιαίτερα την Καλοκαιρινή περίοδο, είναι ότι προβλέπεται παραμονή στα λιμάνια φόρτωσης – εκφόρτωσης 5 λεπτών, κάτι που είναι ανέφικτο σε τουριστική σεζόν, που οι συνάδελφοι καλούνται να επιβιβάσουν και να αποβιβάσουν 500 και 600 επιβάτες, με αντίστοιχα αυτοκίνητα στο γκαράζ του πλοίου.
Έτσι φτάνουν και στο έσχατο σημείο να κάνουν ψεύτικες καταγραφές άφιξης – αναχώρησης, για να καλύψουν μερικά λεπτά.
Επιβεβαιώνεται ότι δεν είμαστε υπερβολικοί όταν λέμε ότι τα “Τέμπη του Αιγαίου” είναι εδώ!».