Αχ, βρε Κίμπερλι, τη ζωή σου να΄χα! Λούσα, βόλτες, μπουζούκια και μερικά εκατομμύρια ιθαγενείς στα πόδια σου...

Πώς προς το παρόν κερδίζουν οι Έλληνες εφοπλιστές από την οικονομική σύγκρουση ΗΠΑ-Κίνας

Οι Έλληνες πλοιοκτήτες θα είναι οι μεγάλοι κερδισμένοι από την σύγκρουση ΗΠΑ-Κίνας.

Από σήμερα, τίθεται σε εφαρμογή η απόφαση του Προέδρου Τραμπ, για επιβολή αυξημένων τελών ελλιμενισμού στα λιμάνια, σε όλα τα πλοία που έχουν κατασκευαστεί στην Κίνα ή έχουν κινεζική ιδιοκτησία.

Οι ΗΠΑ χρεώνουν 50 δολάρια ανά καθαρό τόνο στα κινεζικά πλοία, με προοπτική αύξησης στα 140 δολάρια μέχρι το 2028.

Φυσικά, η Κίνα απάντησε επιβάλλοντας κι αυτή αυξημένα τέλη ελλιμενισμού: 400 γιουάν (56 δολάρια/τόνο) για τα αμερικανικά σκάφη με κλιμάκωση μέχρι τα 157 δολάρια.

Η αλήθεια είναι ότι πλοία made in USA δεν υπάρχουν πολλά, πλοία όμως με αμερικανική ιδιοκτησία -ειδικά για τις εισηγμένες στη Wall Street ναυτιλιακές εταιρείες- υπάρχουν πολλά.

Η Κίνα ελέγχει το 53,3% της παγκόσμιας ναυπηγικής βιομηχανίας.

Οι ΗΠΑ το 0,1%. Οι μεγάλοι ναυτιλιακοί όμιλοι βρίσκονται σε πανικό. Πολλοί χρησιμοποιούν κινεζικές leasing δομές, για τη χρηματοδότηση των στόλων τους – και τώρα ανακαλύπτουν ότι αυτό μπορεί να τους καθιστά «κινεζικούς» στα μάτια του USTR.

Εταιρείες όπως η Seaspan μετέφεραν ήδη έδρες από το Χονγκ Κονγκ στη Σιγκαπούρη.

Άλλες αλλάζουν τις σημαίες των πλοίων τους και επαναδιαπραγματεύονται τα δάνειά τους. Τα αυξημένα τέλη θα κοστίσουν 3,2 δισ. $ στους 10 μεγαλύτερους ναυτιλιακούς ομίλους το 2026 – κόστος που φυσικά θα μετακυλιστεί στους καταναλωτές.

Προς το παρόν, κερδισμένοι βγαίνουν οι περισσότερο ευέλικτοι Έλληνες πλοιοκτήτες που διαθέτουν στόλο με πλοία κατασκευής εκτός Κίνας.