ΚΛΕΙΣΙΜΟ
Ερώτημα προς Κ.Βελόπουλο: Ο Ιησούς έγραψε τις επιστολές με το δεξί ή το αριστερό χέρι;

Στην κυπριακή ΑΟΖ σπεύδουν το Yavuz με τουρκική φρεγάτα για να καλύψουν το «κενό» που άφησαν η Exxon Mobil & Αμερικανοί

Στην κυπριακή ΑΟΖ σπεύδουν το Yavuz με τουρκική φρεγάτα για να καλύψουν το «κενό» που άφησαν η Exxon Mobil & Αμερικανοί

Oι Αμερικανοί έστειλαν ένα λάθος «σήμα» στην Άγκυρα με την αποχώρηση της Exxon Mobil από την εκμετάλλευση της κυπριακής ΑΟΖ με αποτέλεσμα οι Τούρκοι άμεσα να αποθρασυνθούν και να θεωρήσουν πως ο «χώρος» άδειασε και μπορούν να καλύψουν αυτοί το «κενό».

Ήδη καθοδόν προς την κυπριακή ΑΟΖ βρίσκεται το τουρκικό πλοίο-γεωτρύπανο Γιαβούζ, συνοδεία μιας φρεγάτας του τουρκικού Ναυτικού.

Η Άγκυρα με παράνομη NAVTEX είχε δεσμεύσει μια περιοχή μεταξύ των οικοπέδων 6 και 7 της κυπριακής ΑΟΖ από τη Δευτέρα του Πάσχα, 20 Απριλίου μέχρι και τις 18 Ιουλίου.

Βέβαια δεν πρόκειται για το οικόπεδο 10 που είχε αναλάβει η Exxon Mobil αλλά η Άγκυρα πήρε το «οκέι» για να δρα πιο εύκολα ενώ κόπηκε σε Αθήνα και Λευκωσία η «ψευδαίσθηση» πως κάποιοι άλλοι θα σταματήσουν τους Τούρκους.

Στρατιωτική πηγή ανέφερε στο Κυπριακό Πρακτορείο Ειδήσεων ότι το Γιαβούζ απέπλευσε γύρω στις 23.30 το βράδυ της Κυριακής του Πάσχα από το λιμάνι Τάσουτζου και αναμένεται να φτάσει στον στόχο σήμερα το απόγευμα.

Πέραν της τουρκικής φρεγάτας, το Γιαβούζ δεν ακολουθούν άλλα συνοδευτικά πλοία, τα οποία λόγω ταχύτερης πλεύσης ενδέχεται να αποπλεύσουν αργότερα.

Από την τουρκική πλευρά αναμένεται προσεχώς και η έκδοση Notam, λόγω των πτήσεων ελικοπτέρων από και προς το Γιαβούζ για την αλλαγή του προσωπικού.

Η Κυπριακή Δημοκρατία έχει εκδώσει anti-navtex από την πρώτη στιγμή, ενώ θα προχωρήσει και σε ανακοινώσεις μέσω του Κύπρος Ράδιο, μόλις το Γιαβούζ φτάσει στον στόχο που εμπίπτει εντός της ΑΟΖ της Κυπριακής Δημοκρατίας.

Φυσικά δεν τίθεται ούτε καν θέμα για αναβολή των τουρκικών σχεδίων λόγω κορωνοϊού…

Οι Αμερικανοί κατά την πάγια τακτική τους αποφεύγουν να έρθουν σε μετωπική σύγκρουση με τους Τούρκους έχοντας μια προκλητική «ουδετερότητα» η οποία στο τέλος ευνοεί τις τουρκικές θέσεις.

Τα επίσημα αμερικανικά εγχειρίδια του αμερικανικού Υπουργείου Άμυνας και της αμερικανικής Ακτοφυλακής υιοθετούν τις τουρκικές θέσεις σε ότι αφορά την άσκηση αρμοδιοτήτων στο Αιγαίο (έρευνα και διάσωση) αλλά τις καθημερινές παραβιάσεις της ελληνικής κυριαρχίας με τις πτήσεις των τουρκικών μαχητικών αεροσκαφών (εναέριο χώρο).

Με τέτοια υποχωρητική συμπεριφορά έχουν δώσει θάρρος στην Άγκυρα να θεωρεί πως είναι ικανή ακόμα και να διώξει τους Αμερικανούς από χώρο… συμφερόντων της.

Η ισχύς του τουρκικού Ναυτικού όπως και οι χαμηλές τιμές στην διεθνή αγορά των πετρελαιοειδών ώθησαν τον αμερικανικό κολοσσό της Exxon Mobil να ματαιώσει τις γεωτρήσεις του στο «αποκαλούμενο» τεμάχιο 10 της κυπριακής ΑΟΖ, τονίζουν οι Τούρκοι, ιδιαίτερα χαρούμενοι με από αυτή την εξέλιξη.

Επίσης τονίζουν ότι η Τουρκία θα προβεί στις απαραίτητες κινήσεις, έτσι ώστε μελλοντικά καμία γεώτρηση στην ανατολική Μεσόγειο να μην είναι δυνατή εάν πρώτα δεν έχει εξασφαλιστεί η ρητή άδεια από την Άγκυρα!

Μιλώντας στο τουρκικό TRT Haber ο σύμβουλος του Τούρκου προέδρου Ρ.Τ.Ερντογάν σε θέματα ενεργειακής πολιτικής και πρόεδρος του ιδρύματος ενεργειακής Οικονομικής Πολιτικής Δρ. Gürkan Kumbaroğlu, σημείωσε ότι η ματαίωση της γεώτρησης στο «αποκαλούμενο» όπως λένε, τεμάχιο 10 της κυπριακής ΑΟΖ ήταν απόρροια δύο παραγόντων.

Πρώτα η κατακόρυφη πτώση της τιμής του πετρελαίου, κάτι που κάνει τέτοιες επενδύσεις για την ώρα μη αποδοτικές και δεύτερον η ισχύς του τουρκικού Ναυτικού το οποίο έπαιξε καθοριστικό ρόλο.

«Η άντληση ενεργειακών πόρων στην περιοχή της ανατολικής Μεσογείου υπό το τωρινό καθεστώς των τιμών δεν πια επικερδής για τις εταιρείες. Η περίοδος απόδοσης των επενδύσεων έχει επιμηκυνθεί κατά δύο ή και τρείς φορές σε σχέση με την προ του κορωνοϊού περίοδο. Έτσι η οικονομική βιωσιμότητα τέτοιων επενδύσεων έχει παρέλθει πλέον», είπε ο Τούρκος αξιωματούχος για να συτμπληρώσει:

«Επιπρόσθετα η αποφασιστική στάση της Τουρκίας μέσω των ναυτικών της δυνάμεων όπως και η συμφωνία με τη Λιβύη έπαιξαν και αυτά το ρόλο τους».

«Όπως γνωρίζετε», συνέχισε ο Kumbaroğlu «τα αποφασιστικά βήματα της Τουρκίας είχαν προκαλέσει προβληματισμό στις εταιρείες. Η κατάρρευση των τιμών ήταν το “κεράκι στην τούρτα”».

Στο ερώτημα τι πρόκειται να συμβεί στον μελλοντικό χρόνο είπε:

«Δεν πρόκειται να δούμε το πετρέλαιο να φτάνει τα 50$ το βαρέλι ξανά πριν το 2022.

Έτσι μέχρι τότε δεν πρόκειται να υπάρξει ενδιαφέρον για γεωτρήσεις. Θα υπάρξει άνοδος των τιμών βέβαια αλλά μετά από αυτή την περίοδο.

Αυτό που πρέπει να κάνουμε μέχρι τότε είναι να εκμεταλλευτούμε αυτή την περίοδο για να εδραιώσουμε την «γαλάζια πατρίδα» μας και να είμαστε έτοιμοι όταν οι τιμές θα εκτοξευτούν ξανά να υπαγορεύουμε ποιοι και πότε θα κάνουν έρευνες στην ανατολική Μεσόγειο».

Μια φωτογραφία χίλιες λέξεις: Ακολούθησε το pronews.gr στο Instagram για να «δεις» τον πραγματικό κόσμο!

Υπενθυμίζεται ότι η ExxonMobil ανακοίνωσε στις 13 Απριλίου την αναβολή της δοκιμαστικής γεώτρησης στο τεμάχιο 10 μέχρι το 2021.

ΤΕΛΕΥΤΑΙΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ
ΔΕΙΤΕ ΟΛΑ ΤΑ ΝΕΑ
ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ

Tο pronews.gr δημοσιεύει κάθε σχόλιο το οποίο είναι σχετικό με το θέμα στο οποίο αναφέρεται το άρθρο. Ο καθένας έχει το δικαίωμα να εκφράζει ελεύθερα τις απόψεις του. Ωστόσο, αυτό δεν σημαίνει ότι υιοθετούμε τις απόψεις αυτές και διατηρούμε το δικαίωμα να μην δημοσιεύουμε συκοφαντικά ή υβριστικά σχόλια όπου τα εντοπίζουμε. Σε κάθε περίπτωση ο καθένας φέρει την ευθύνη των όσων γράφει και το pronews.gr ουδεμία νομική ή άλλα ευθύνη φέρει.

Δικαίωμα συμμετοχής στη συζήτηση έχουν μόνο όσοι έχουν επιβεβαιώσει το email τους στην υπηρεσία disqus. Εάν δεν έχετε ήδη επιβεβαιώσει το email σας, μπορείτε να ζητήσετε να σας αποσταλεί νέο email επιβεβαίωσης από το disqus.com

Όποιος χρήστης της πλατφόρμας του disqus.com ενδιαφέρεται να αναλάβει διαχείριση (moderating) των σχολίων στα άρθρα του pronews.gr σε εθελοντική βάση, μπορεί να στείλει τα στοιχεία του και στοιχεία επικοινωνίας στο [email protected] και θα εξεταστεί άμεσα η υποψηφιότητά του.