
Έρευνα της Remitly που ανέλυσε τις χιουμοριστικές τάσεις 6.000 ατόμων σε 30 διαφορετικές χώρες, κατέταξε την Ελλάδα στην 6η θέση, ενώ την κορυφή κατέκτησε η Τσεχία.
Το ελληνικό χιούμορ συνδυάζει «το πνεύμα και τη ζεστασιά με ένα μεσογειακό ταλέντο για αυτοσαρκασμό και συμπερίληψη», όπως αναφέρουν οι ερευνητές.
Παρά το γεγονός ότι η Βρετανία είναι γνωστή για το «στεγνό» και σαρκαστικό της πνεύμα, κατέλαβε μόλις τη 18η θέση, ενώ οι Ηνωμένες Πολιτείες βρέθηκαν χαμηλά στην κατάταξη, στην 29η θέση, πάνω από τη Γερμανία.

Ο Ryan Riley από τη Remitly, που πραγματοποίησε τη μελέτη, εξηγεί πως «τα στοιχεία ανέδειξαν ιδιαίτερα το πνεύμα της Τσεχίας, το ζεστό, κοινωνικά έξυπνο χιούμορ της Πορτογαλίας και τη γοητεία της Ιρλανδίας που αφηγείται ιστορίες».
Η έρευνα βασίστηκε σε ένα ψυχολογικό εργαλείο, το «Ερωτηματολόγιο Στιλ Χιούμορ», με το οποίο οι συμμετέχοντες κλήθηκαν να αξιολογήσουν κατά πόσο συμφωνούν ή διαφωνούν με δηλώσεις όπως: «Μερικές φορές σκέφτομαι κάτι τόσο αστείο, που δεν μπορώ να σταματήσω τον εαυτό μου από το να το πω, ακόμα και αν δεν είναι κατάλληλο για την κατάσταση» ή «Αν κάποιος κάνει λάθος, τον πειράζω για αυτό».
Οι συμμετέχοντες με υψηλότερες βαθμολογίες θεωρούνται πιο αστείοι και από τη μέση βαθμολογία ανά χώρα προέκυψε ένα «σκορ χιούμορ», όπου η Τσεχική Δημοκρατία έφτασε στην κορυφή με βαθμολογία 112.
Η μελέτη αναδεικνύει ως πρώτη την Τσεχία και αναφέρει ότι χαρακτηρίζεται από «αυτοκαταστροφικό χιούμορ, οξύτατη ειρωνεία και εύστοχο σαρκασμό», ένα στιλ «λεπτό, έξυπνο και μπορεί να σας αιφνιδιάσει».
Η Πορτογαλία, δεύτερη στη λίστα, διακρίνεται για μια αίσθηση χιούμορ που «συνδυάζει ζεστασιά και ευστροφία» με τους κατοίκους της να είναι «εξίσου ικανοί στο να γοητεύουν, να πειράζουν ή να εκτονώνουν την ένταση όταν το απαιτεί η στιγμή».
Η Ιρλανδία καταλαμβάνει την 3η θέση, με υψηλές επιδόσεις στο συνεργατικό και αυτοενισχυτικό χιούμορ, στοιχεία που αντικατοπτρίζουν «τη φήμη του έθνους για την αφήγηση ιστοριών, τη φιλικότητα και τη συναισθηματική νοημοσύνη».
Παρότι η Βρετανία κατατάσσεται στην 18η θέση, οι Βρετανοί επιδεικνύουν σταθερά αποτελέσματα σε όλα τα στιλ χιούμορ, προτιμώντας «το στεγνό πνεύμα και τον αυτοσαρκασμό». Αντίθετα, το αμερικανικό χιούμορ, όπως επισημαίνει η μελέτη, «τείνει περισσότερο προς την αυτοενίσχυση».
«Το χιούμορ είναι συχνά η πρώτη γέφυρα μεταξύ των ανθρώπων, ειδικά όταν βρίσκεσαι σε μια νέα χώρα ή κουλτούρα», σημειώνει ο Riley.
«Βοηθά να σπάσει ο πάγος, να οικοδομηθεί εμπιστοσύνη και να δημιουργηθούν εκείνες οι τόσο σημαντικές στιγμές σύνδεσης που μας κάνουν να νιώθουμε ότι μας βλέπουν και μας καταλαβαίνουν».
Η έρευνα υπογραμμίζει πως «η κατανόηση αυτών των διαφορών μπορεί να είναι το μεγαλύτερο κέρδος κατά τη δημιουργία νέων σχέσεων», είτε ταξιδεύουμε, είτε εργαζόμαστε σε ένα νέο περιβάλλον.
Tο pronews.gr δημοσιεύει κάθε σχόλιο το οποίο είναι σχετικό με το θέμα στο οποίο αναφέρεται το άρθρο. Ο καθένας έχει το δικαίωμα να εκφράζει ελεύθερα τις απόψεις του. Ωστόσο, αυτό δεν σημαίνει ότι υιοθετούμε τις απόψεις αυτές και διατηρούμε το δικαίωμα να μην δημοσιεύουμε συκοφαντικά ή υβριστικά σχόλια όπου τα εντοπίζουμε. Σε κάθε περίπτωση ο καθένας φέρει την ευθύνη των όσων γράφει και το pronews.gr ουδεμία νομική ή άλλα ευθύνη φέρει.
Δικαίωμα συμμετοχής στη συζήτηση έχουν μόνο όσοι έχουν επιβεβαιώσει το email τους στην υπηρεσία disqus. Εάν δεν έχετε ήδη επιβεβαιώσει το email σας, μπορείτε να ζητήσετε να σας αποσταλεί νέο email επιβεβαίωσης από το disqus.com
Όποιος χρήστης της πλατφόρμας του disqus.com ενδιαφέρεται να αναλάβει διαχείριση (moderating) των σχολίων στα άρθρα του pronews.gr σε εθελοντική βάση, μπορεί να στείλει τα στοιχεία του και στοιχεία επικοινωνίας στο info3@pronews.gr και θα εξεταστεί άμεσα η υποψηφιότητά του.