
Στην Ελβετία, νομοθέτες και περιβαλλοντικές οργανώσεις πιέζουν για ένα πρόγραμμα επισήμανσης που αντικατοπτρίζει την προσέγγιση που χρησιμοποιείται εδώ και καιρό στα πακέτα τσιγάρων με σκοπό να κάνουν τους καταναλωτές να νιώθουν ενοχές που τολμούν και υπάρχουν και προκαλούν… κλιματική αλλαγή.
Ακριβώς όπως οι γραφικές προειδοποιήσεις για τον καρκίνο του πνεύμονα και τις καρδιακές παθήσεις που αντιμετωπίζουν σήμερα οι καπνιστές σε πολλές χώρες, οι Ελβετοί καταναλωτές ενδέχεται σύντομα να δουν παρόμοια μηνύματα σχετικά με το κλίμα και το δήθεν περιβαλλοντικό κόστος της κατανάλωσης κρέατος!
Προσέξτε που το πάνε: Θέλουν να δείξουν τις «συνέπειες» των διατροφικών μας συνηθειών, ιδίως της κατανάλωσης κρέατος, η οποία έχει συνδεθεί με την αποδάσωση, την απώλεια βιοποικιλότητας και με τις υποτιθέμενες εκπομπές αερίων του θερμοκηπίου.
Σύντομα θα μας βάλουν και ετικέτες με λεζάντα «go shoot youself» για να αρχίσουμε να το δεχόμαστε και αυτό σιγά σιγά.
Η ελβετική πρόταση στηρίζεται σε ένα επικίνδυνο αφήγημα σύμφωνα με το οποίο η κτηνοτροφία ευθύνεται για περίπου το 14,5% του συνόλου των ανθρωπογενών εκπομπών αερίων του θερμοκηπίου παγκοσμίως.
Οι εκπομπές μεθανίου από τα βοοειδή και οι αλλαγές στη χρήση της γης —όπως η αποψίλωση δασών για βοσκή ή καλλιέργεια ζωοτροφών— είναι μεταξύ των… υπευθύνων.
«Οι άνθρωποι δεν βλέπουν τις εκπομπές όταν τρώνε μία μπριζόλα», λένε πολλοί επιστήμονες, «Αυτές οι ετικέτες θα αποτελούν μια οπτική και ψυχολογική υπενθύμιση, όπως οι προειδοποιήσεις στα πακέτα τσιγάρων. Δεν πρόκειται για ενοχή, αλλά για ευαισθητοποίηση».
Οπότε ετοιμαστείτε να φάτε… ευαισθητοποίηση καθώς με αυτήν θα τρέφεστε από εδώ και στο εξής.
Σε ό,τι αφορά τις ετικέτες που αναφέρονται στην βία κατά των ζώων των οποίων προορίζονται για βρώση, το νόημα μας βρίσκει απόλυτα σύμφωνους.
Μόνο που αυτό δεν αφορά τους καταναλωτές αλλά τις κυβερνήσεις που το επιτρέπουν και τις εταιρείες που διαπράττουν βιαιοπραγίες κατά των ζώων.
Ας κάνουν οι κυβερνήσεις την δουλειά τους και οι εταιρείες θα συμμορφωθούν, τόσο απλά.
Εάν εφαρμοστούν, οι ετικέτες θα διαφέρουν σημαντικά από τις υπάρχουσες προδιαγραφές για τις ετικέτες τροφίμων.
Αντί να παρέχουν διακριτικά ή αριθμητικά στοιχεία, όπως το αποτύπωμα άνθρακα σε γραμμάρια, θα περιλαμβάνουν έντονες, συναισθηματικά φορτισμένες εικόνες και σλόγκαν, σχεδιασμένα να προκαλέσουν τους καταναλωτές να ματαιώσουν την αγορά τους.
Οι Ελβετοί παραγωγοί κρέατος χαρακτήρισαν την ιδέα «χειραγωγική» και «άδικη», λέγοντας ότι δαιμονοποιεί έναν ολόκληρο κλάδο που περιλαμβάνει μικρές, βιώσιμες παραγωγές καθώς και βιομηχανικές μονάδες.
Η Ελβετική Ένωση Αγροτών εξέδωσε μάλιστα δήλωση στην οποία αναφέρει: «Αυτή η προσέγγιση δυσφημεί ένα παραδοσιακό και πολιτιστικά σημαντικό προϊόν. Η εκπαίδευση, όχι ο φόβος, πρέπει να είναι ο δρόμος προς τα εμπρός».
Tο pronews.gr δημοσιεύει κάθε σχόλιο το οποίο είναι σχετικό με το θέμα στο οποίο αναφέρεται το άρθρο. Ο καθένας έχει το δικαίωμα να εκφράζει ελεύθερα τις απόψεις του. Ωστόσο, αυτό δεν σημαίνει ότι υιοθετούμε τις απόψεις αυτές και διατηρούμε το δικαίωμα να μην δημοσιεύουμε συκοφαντικά ή υβριστικά σχόλια όπου τα εντοπίζουμε. Σε κάθε περίπτωση ο καθένας φέρει την ευθύνη των όσων γράφει και το pronews.gr ουδεμία νομική ή άλλα ευθύνη φέρει.
Δικαίωμα συμμετοχής στη συζήτηση έχουν μόνο όσοι έχουν επιβεβαιώσει το email τους στην υπηρεσία disqus. Εάν δεν έχετε ήδη επιβεβαιώσει το email σας, μπορείτε να ζητήσετε να σας αποσταλεί νέο email επιβεβαίωσης από το disqus.com
Όποιος χρήστης της πλατφόρμας του disqus.com ενδιαφέρεται να αναλάβει διαχείριση (moderating) των σχολίων στα άρθρα του pronews.gr σε εθελοντική βάση, μπορεί να στείλει τα στοιχεία του και στοιχεία επικοινωνίας στο info3@pronews.gr και θα εξεταστεί άμεσα η υποψηφιότητά του.