ΚΛΕΙΣΙΜΟ
Έχουν και χιούμορ: «Αναβαθμίστηκε η ελληνική οικονομία»!

Το γνωρίζατε; – Τι σημαίνει όταν κάποιος δεν αφήνει φιλοδώρημα στον σερβιτόρο σύμφωνα με την ψυχολογία

Κι όμως δεν είναι πάντα λόγω των οικονομικών του

Το γνωρίζατε; – Τι σημαίνει όταν κάποιος δεν αφήνει φιλοδώρημα στον σερβιτόρο σύμφωνα με την ψυχολογία

Κι όμως σύμφωνα με ψυχολόγους, η απόφαση του να μην αφήσει κάποιος φιλοδώρημα σε σερβιτόρο δεν είναι πάντα λόγω των οικονομικών του.

Αντίθετα, πρόκειται για μια πράξη που επηρεάζεται από το πολιτισμικό πλαίσιο, τους κοινωνικούς κώδικες και τις προσωπικές αντιλήψεις του κάθε ένα.

Σε αρκετές χώρες, το φιλοδώρημα θεωρείται μια προαιρετική ανταμοιβή για την καλή εξυπηρέτηση. Ωστόσο, σε μέρη όπου αποτελεί βασικό μέρος του εισοδήματος των εργαζομένων, η απουσία του μπορεί να ερμηνευθεί ως ένδειξη δυσαρέσκειας, αδιαφορίας ή ακόμη και ως δήλωση προσωπικών αρχών.

Όπως αναφέρεται στο άρθρο «Η Ψυχολογία του Φιλοδωρήματος», πολλοί πελάτες αποφεύγουν να δώσουν φιλοδώρημα επειδή πιστεύουν ότι οι εργοδότες θα έπρεπε να καλύπτουν επαρκώς τους μισθούς των σερβιτόρων. Για εκείνους, το φιλοδώρημα δεν είναι υποχρέωση, αλλά ευθύνη του επιχειρηματία να διασφαλίζει ένα δίκαιο εισόδημα για το προσωπικό του.

Άλλοι επιλέγουν να μη δώσουν φιλοδώρημα όταν η εμπειρία τους δεν ήταν ικανοποιητική για παράδειγμα, όταν η εξυπηρέτηση ήταν αργή ή υπήρχαν λάθη. Οι ειδικοί ωστόσο τονίζουν ότι τέτοιες καταστάσεις συχνά δεν ευθύνονται αποκλειστικά στον σερβιτόρο, αλλά μπορεί να οφείλονται σε προβλήματα λειτουργίας ή έλλειψη προσωπικού.

Παράλληλα, δεν λείπουν και οι περιπτώσεις όπου οι πελάτες είναι τουρίστες ή ξένοι επισκέπτες, οι οποίοι αγνοούν απλώς τους τοπικούς κανόνες και δεν γνωρίζουν ότι το φιλοδώρημα είναι αναμενόμενο.

Μια πιο βαθιά ανάλυση, σύμφωνα με τον ιστότοπο Healthy Food Near Me, αναδεικνύει ακόμη μία οπτική: για κάποιους, το φιλοδώρημα ενέχει στοιχεία εξουσίας ή ανωτερότητας. Έτσι, επιλέγουν συνειδητά να μην αφήσουν φιλοδώρημα, θέλοντας να απορρίψουν αυτή τη δυναμική και να υπερασπιστούν μια πιο ισότιμη σχέση μεταξύ πελάτη και εργαζομένου.

ΤΕΛΕΥΤΑΙΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ
defencenet.ru
ΔΕΙΤΕ ΟΛΑ ΤΑ ΝΕΑ
ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ

Tο pronews.gr δημοσιεύει κάθε σχόλιο το οποίο είναι σχετικό με το θέμα στο οποίο αναφέρεται το άρθρο. Ο καθένας έχει το δικαίωμα να εκφράζει ελεύθερα τις απόψεις του. Ωστόσο, αυτό δεν σημαίνει ότι υιοθετούμε τις απόψεις αυτές και διατηρούμε το δικαίωμα να μην δημοσιεύουμε συκοφαντικά ή υβριστικά σχόλια όπου τα εντοπίζουμε. Σε κάθε περίπτωση ο καθένας φέρει την ευθύνη των όσων γράφει και το pronews.gr ουδεμία νομική ή άλλα ευθύνη φέρει.

Δικαίωμα συμμετοχής στη συζήτηση έχουν μόνο όσοι έχουν επιβεβαιώσει το email τους στην υπηρεσία disqus. Εάν δεν έχετε ήδη επιβεβαιώσει το email σας, μπορείτε να ζητήσετε να σας αποσταλεί νέο email επιβεβαίωσης από το disqus.com

Όποιος χρήστης της πλατφόρμας του disqus.com ενδιαφέρεται να αναλάβει διαχείριση (moderating) των σχολίων στα άρθρα του pronews.gr σε εθελοντική βάση, μπορεί να στείλει τα στοιχεία του και στοιχεία επικοινωνίας στο [email protected] και θα εξεταστεί άμεσα η υποψηφιότητά του.