
Νέα έρευνα κατέληξε στο συμπέρασμα πώς ένα αβοκάντο την ημέρα μπορεί να βελτιώσει το σάκχαρο στο αίμα.
Συγκεκριμένα, μελέτη του 2025 διαπίστωσε ότι οι γυναίκες που έτρωγαν 30-38 γραμμάρια αβοκάντο την ημέρα μπορεί να έχουν χαμηλότερο κίνδυνο διαβήτη από εκείνες που δεν το έτρωγαν.
Ωστόσο, δεν παρατηρήθηκε σημαντική συσχέτιση στους άνδρες.
Μια άλλη πρόσφατη μελέτη έδειξε ότι η κατανάλωση 1 αβοκάντο και 1 μάνγκο κάθε μέρα βοήθησε στη βελτίωση της υγείας της καρδιάς και στη μείωση της αρτηριακής πίεσης σε άτομα με προδιαβήτη σε μόλις 8 εβδομάδες.
Μια πρόσφατη μελέτη που δημοσιεύτηκε στο Current Developments in Nutrition διαπίστωσε επίσης ότι η κατανάλωση φρέσκου αβοκάντο καθημερινά μπορεί να βοηθήσει στη βελτίωση της απόκρισης του σακχάρου στο αίμα, στη μείωση του κινδύνου διαβήτη και στη μείωση άλλων καρδιομεταβολικών παραγόντων κινδύνου.
Πως βοηθά στην διατροφή το αβοκάντο
Μια νέα μελέτη διαπίστωσε ότι η κατανάλωση αβοκάντο καθημερινά μπορεί να βοηθήσει στη μείωση του διαιτητικού γλυκαιμικού φορτίου (GL).
Το GL είναι ένα μέτρο του πώς η ποιότητα και η ποσότητα των υδατανθράκων στη συνολική διατροφή σας επηρεάζουν την απόκριση του σώματος στο σάκχαρο του αίματος.
Αυτή η συγκεκριμένη μελέτη ήταν μια δευτερεύουσα ανάλυση μιας άλλης δοκιμής που ονομάζεται Habitual Diet and Avocado Trial.
Αυτή η δοκιμή χώρισε τους συμμετέχοντες σε δύο ομάδες, με τη μία ομάδα να καταναλώνει ένα μεγάλο αβοκάντο κάθε μέρα και την άλλη ομάδα να ακολουθεί την κανονική της διατροφή.
Ωστόσο, στην ομάδα ελέγχου δόθηκε επίσης η οδηγία να καταναλώνει δύο ή λιγότερα κάθε μήνα. Αυτή η παρέμβαση διήρκεσε 6 μήνες.
Oι 961 συμμετέχοντες, εκ των οποίων το 73% ήταν γυναίκες, είχαν αυξημένη περιφέρεια μέσης, ένα παράγοντα κινδύνου για διαβήτη, και ήταν 25 ετών και άνω.
Η ομάδα που κατανάλωνε το φρούτο αυτό είχε υψηλότερο επίπεδο ορισμένων θρεπτικών συστατικών στη διατροφή της, όπως φυτικές ίνες και ολικά λιπαρά, αλλά κατανάλωνε επίσης χαμηλότερες ποσότητες ζωικής πρωτεΐνης και λιγότερους υδατάνθρακες.
Τα ευρήματα έδειξαν ένα σαφές όφελος για την ομάδα παρέμβασης που κατανάλωσε αβοκάντο. Αυτή η ομάδα είχε χαμηλότερο διαιτητικό γλυκαιμικό φορτίο σε σύγκριση με την ομάδα ελέγχου, παρόλο που οι μετρήσεις γλυκαιμικού δείκτη ήταν περίπου οι ίδιες.
Μετά από 6 μήνες, τα άτομα στην ομάδα που κατανάλωνε καθημερινά αβοκάντο παρουσίασαν σημαντική μείωση στο διαιτητικό γλυκαιμικό φορτίο σχεδόν 14 μονάδων σε σύγκριση με την ομάδα ελέγχου.
Απαιτείται περισσότερη έρευνα, αλλά αυτά τα ευρήματα δείχνουν την αξία της συγκεκριμένης τροφής ως μέρος μιας υγιεινής διατροφής για τη μείωση του κινδύνου διαβήτη τύπου 2.
Τα αβοκάντο επιβραδύνουν την πέψη, βοηθώντας στη μείωση της αύξησης του σακχάρου στο αίμα λόγω της πλούσιας σε φυτικές ίνες και της περιεκτικότητάς τους σε ακόρεστα λιπαρά.
Αυτό μπορεί να αμβλύνει τις αιχμές του σακχάρου στο αίμα μετά το φαγητό και να σας κάνει να αισθάνεστε χορτάτοι για μεγαλύτερο χρονικό διάστημα.
Έτσι, δεν έχει να κάνει τόσο άμεσα με το αβοκάντο που «μειώνει το σάκχαρο στο αίμα» και περισσότερο με το ότι βελτιώνει τη συνολική ποιότητα του γεύματος και σας βοηθά να τρώτε φυσικά λιγότερους επεξεργασμένους υδατάνθρακες.