Στην υπόθεση «κατάσχεση ρωσικών κεφαλαίων στην Ευρώπη» να δούμε στο τέλος «ποιος θα φάει το ξύλο»...

Τελικά ποιο είναι το κορίτσι με το μαργαριταρένιο σκουλαρίκι; – Ιστορικός αποκαλύπτει την ταυτότητά της

Το έργο τέχνης του Ολλανδού Γιοχάνες Βερμέερ, δημιουργήθηκε πριν από 360 έτη - Ο καλλιτέχνης πέθανε μια δεκαετία αργότερα, σε ηλικία μόλις 43 ετών

Τελικά ποιο είναι το κορίτσι με το μαργαριταρένιο σκουλαρίκι; – Ιστορικός αποκαλύπτει την ταυτότητά της

Ιστορικός  ισχυρίζεται ότι έλυσε την ταυτότητα του προσώπου που αποτυπώνεται στο έργο τέχνης του Ολλανδού Γιοχάνες Βερμέερ, με περιγραφή ως «το κορίτσι με το μαργαριταρένιο σκουλαρίκι», μετά από 360 έτη από την δημιουργία του.

Σύμφωνα με την Daily Mail, υποστηρίζει τη θεωρία πως ο πίνακας απεικονίζει την 10χρονη τότε κόρη του επί χρόνια προστάτη του Βερμέερ.

Ο ζωγράφος είχε εργαστεί σχεδόν αποκλειστικά για το ζεύγος από την Ολλανδία, Pieter van Ruijven και Maria de Knuijt, που ανήκαν σε μία προτεσταντική αίρεση, τον αρμιανισμό.

«Η κόρη τους, που ονομαζόταν Μαγδαληνή, είναι “πιθανό” να είναι το κορίτσι που φοράει το μαργαριταρένιο σκουλαρίκι στη διάσημη ελαιογραφία», δήλωσε ο Andrew Graham-Dixon στην εφημερίδα Sunday Times πριν από τη δημοσίευση της βιογραφίας του Βερμέερ.

«Το κορίτσι είναι ντυμένο ως Μαρία Μαγδαληνή, οπαδός του Ιησού και στρέφεται, με τέτοιο βάθος συναισθήματος, προς τον Ιησού Χριστό», δήλωσε ο ιστορικός.

Στην κινηματογραφική μεταφορά του μυθιστορήματος της Tracy Chevalier το 2003, η Σκάρλετ Γιόχανσον υποδύεται την κοπέλα του πίνακα που είναι η υπηρέτρια στο σπίτι του ζωγράφου.

Σε αυτή την φανταστική αφήγηση, η Γιόχανσον – που δεν είναι κόρη του Pieter van Ruijven- τον οποίο υποδύεται ο Tom Wilkinson, καταλήγει να έχει μια ρομαντική σχέση μαζί του.

Ο Pieter van Ruijven και η Maria de Knuijt ήταν οπαδοί του αρμινιανισμού.

Οι άνθρωποι που ήταν στο συγκεκριμένο δόγμα διαμόρφωναν τις ζωές τους με πρότυπο τους αποστόλους του Ιησού και τις γυναίκες που τον ακολούθησαν όπως η Μαρία Μαγδαληνή. Εκείνη την εποχή, το δόγμα είχε απαγορευτεί σε ολόκληρη την Ολλανδία.

Η Maria de Knuijt, που ήταν η κύρια προστάτιδα του Βερμέερ και όχι ο Pieter, εκτός από το ότι ήταν στους αρμιανιστές, ήταν και μέλος μιας ακόμη πιο ριζοσπαστικής ομάδας του κινήματος, τα μέλη της οποίας ήταν γνωστά ως κολλεγιανιστές.

Και οι δύο ομάδες ήταν ειρηνιστές και δημοκράτες καθώς επίσης και αφοσιωμένοι στη φιλανθρωπία. Όπως αναφέρει το δημοσίευμα, ο Βερμέερ συμμετείχε σε συγκεντρώσεις και των δύο ομάδων.

Ο Graham-Dixon είπε: «Κάθε ένας από τους πίνακές του ήταν εμπνευσμένος από τις θρησκευτικές πεποιθήσεις της Marie de Knuijt και των κοντινών της προσώπων, μεταξύ των οποίων και ο ίδιος ο Βερμέερ».

Σχετικά με το θέμα του πίνακα «το κορίτσι με το μαργαριταρένιο σκουλαρίκι», πρόσθεσε:

«Το κορίτσι με το μαργαριταρένιο σκουλαρίκι, που έγινε ακόμη πιο διάσημο χάρη στην μυθοπλαστική περιγραφή του κοριτσιού στο μυθιστόρημα της Tracy Chevalier και στην κινηματογραφική μεταφορά του, είναι πιθανό να είναι ένα πορτρέτο της κόρης της Maria και του Pieter, της Magdalena.

Θα ήταν 12 ετών το φθινόπωρο του 1667 και αν υποθέσουμε ότι ήταν στους κολλεγιανιστές όπως οι γονείς της, θα είχε επισφραγίσει τη δέσμευσή της στον Χριστό σε αυτή την ηλικία».

Η Μαρία άφησε στον Βερμέερ ένα σημαντικό χρηματικό ποσό στη διαθήκη της και του ανέθεσε και αγόρασε τα περισσότερα από τα έργα του.

Το νέο βιβλίο του Graham-Dixon «Vermeer: A Life Lost and Found», θα εκδοθεί από τον εκδοτικό οίκο Allen Lane μέσα στον Οκτώβριο.

Το «κορίτσι με το μαργαριταρένιο σκουλαρίκι» ζωγραφίστηκε από τον Βερμέερ το 1665. Σημειώνεται πως ο καλλιτέχνης πέθανε μια δεκαετία αργότερα, σε ηλικία μόλις 43 ετών.

ΤΕΛΕΥΤΑΙΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ
ΔΕΙΤΕ ΟΛΑ ΤΑ ΝΕΑ