ΚΛΕΙΣΙΜΟ
Ντράπηκε ο Χίμλερ όταν άκουσε τον Μαγιορκίνη...

Άλλαξαν αγοραστικές συνήθειες οι καταναλωτές – Δεν κάνουν πια περιττές αγορές

Σύμφωνα με μεγάλη έρευνα της ΕΥ οι καταναλωτές πλέον ξοδεύουν λιγότερα για μη αναγκαίες αγορές και αγαθά

Άλλαξαν αγοραστικές συνήθειες οι καταναλωτές – Δεν κάνουν πια περιττές αγορές

Μεγάλο προβληματισμό προκαλεί το πως θα κινηθεί η αγορά τις ημέρες των εορτών. Είναι γεγονός ότι η πανδημία άλλαξε κατά πολύ το προφίλ του καταναλωτή ο οποίος περιορίζεται πλέον μόνο στις απαραίτητες αγορές και έχει κάνει στην άκρη τις περιττές αγορές.

Μάλιστα σύμφωνα με μεγάλη έρευνα της ΕΥ οι καταναλωτές πλέον ξοδεύουν λιγότερα για μη αναγκαίες αγορές και αγαθά. Όπως δείχνει η έρευνα φέτος θα επιλέξουν να ψωνίσουν περισσότερο από φυσικά καταστήματα.

Η έρευνα της ΕΥ έγινε σε 21 χώρες ανάμεσα σε 16.000 καταναλωτές και καταγράφει τις συνήθειες όπως εκείνες διαμορφώθηκαν από την πανδημία. Έτσι έξι στους δέκα είπαν ότι πλέον αντιλαμβάνονται ως «φυσιολογικές» τις νέες συμπεριφορές που αναγκάστηκαν να αναπτύξουν από το ξεκίνημα της πανδημίας.

Έτσι οι καταναλωτές επαναπροσδιορίζουν τις αγοραστικές τους αποφάσεις και ξοδεύουν λιγότερα για ό,τι αντιλαμβάνονται ως μη απαραίτητο αγαθό, για οικονομικούς (49%) και περιβαλλοντικούς λόγους (30%). Αυτό μακροπρόθεσμα σημαίνει ότι τα brands αποτελούν δευτερεύον κριτήριο για το 44% των καταναλωτών παγκοσμίως.

Μόλις το 27% αναφέρουν ότι αγοράζουν σήμερα περισσότερα πράγματα γιατί αυτό τους κάνει να νιώθουν πιο χαρούμενοι ενώ οι μισοί σχεδόν έχουν αντίθετη άποψη. Μάλιστα το 47% όσων ρωτήθηκαν δηλώνουν ότι πλέον αισθάνονται πιο άνετα με τον εαυτό τους χωρίς να έχουν ανάγκη προϊόντα καλλωπισμού.

Ενώ περισσότεροι από τους μισούς (53%) λένε πως όταν χαλάσει κάτι προτιμούν να το επισκευάσουν παρά να πάνε να το αντικαταστήσουν και να αγοράσουν καινούργιο.

Πως θα ψωνίσουν την εορταστική περίοδο

Η ίδια έρευνα της ΕΥ δείχνει ότι περισσότεροι νέοι πρόκειται να σπεύσουν να κάνουν αγορές την εορταστική περίοδο και παρά το αυξημένο μερίδιο που έχει πλέον το ηλεκτρονικό εμπόριο λόγω και της πανδημίας του κορωνοϊού, το 51% των καταναλωτών θα αναζητήσουν κάποια προσφορά σε φυσικά καταστήματα. Αυτό μεταφράζεται σε αύξηση κατά 39% σε σχέση με πέρυσι.

Μεγάλο ρόλο σε αυτό ειδικά τώρα που ήρθησαν οι περιορισμοί παίζει το γεγονός ότι με το ηλεκτρονικό εμπόριο οι καταναλωτές πιστεύουν πως θα υπάρξουν καθυστερήσεις αλλά και υψηλά έξοδα αποστολής.

Σχολιάζοντας τα ευρήματα της έρευνας Ο κ. Θάνος Μαύρος, Εταίρος, Συμβουλευτικές Υπηρεσίες EY Ελλάδος και Επικεφαλής Τομέα Καταναλωτικών Προϊόντων και Λιανεμπορίου της EY στη Νοτιοανατολική Ευρώπη, σχολίασε τα ευρήματα της έρευνας και δήλωσε: «Ένα από τα μεγάλα ερωτήματα που προέκυψαν μετά την εκδήλωση της πανδημίας ήταν το κατά πόσον οι μεγάλες αλλαγές στις καταναλωτικές συνήθειες που προκλήθηκαν θα είναι μόνιμες ή προσωρινές. Η τελευταία έκδοση της τακτικής παγκόσμιας έρευνας της ΕΥ, έρχεται να ενισχύσει την πρώτη άποψη, με την πλειοψηφία των καταναλωτών να θεωρούν πλέον ως φυσιολογικές συμπεριφορές που υιοθέτησαν για πρώτη φορά πριν μερικούς μόλις μήνες.

Μια φωτογραφία χίλιες λέξεις: Ακολούθησε το pronews.gr στο Instagram για να «δεις» τον πραγματικό κόσμο!

Οι επιχειρήσεις θα πρέπει να προσαρμοστούν σε αυτή τη νέα κανονικότητα, που θα χαρακτηρίζεται από μειωμένες αγορές ειδών που δε θεωρούνται πρώτης ανάγκης, μικρότερη εξάρτηση από τα brands, και μεγαλύτερη έμφαση στη βιωσιμότητα. Οι επιχειρήσεις παγκοσμίως, καθώς και στην Ελλάδα, που θα αποκρυπτογραφήσουν έγκαιρα αυτές τις νέες τάσεις και θα επανασχεδιάσουν τη στρατηγική τους με βάση τα νέα δεδομένα, θα είναι αυτές που θα ξεχωρίσουν τα επόμενα χρόνια».

ΤΕΛΕΥΤΑΙΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ
ΔΕΙΤΕ ΟΛΑ ΤΑ ΝΕΑ
ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ

Tο pronews.gr δημοσιεύει κάθε σχόλιο το οποίο είναι σχετικό με το θέμα στο οποίο αναφέρεται το άρθρο. Ο καθένας έχει το δικαίωμα να εκφράζει ελεύθερα τις απόψεις του. Ωστόσο, αυτό δεν σημαίνει ότι υιοθετούμε τις απόψεις αυτές και διατηρούμε το δικαίωμα να μην δημοσιεύουμε συκοφαντικά ή υβριστικά σχόλια όπου τα εντοπίζουμε. Σε κάθε περίπτωση ο καθένας φέρει την ευθύνη των όσων γράφει και το pronews.gr ουδεμία νομική ή άλλα ευθύνη φέρει.

Δικαίωμα συμμετοχής στη συζήτηση έχουν μόνο όσοι έχουν επιβεβαιώσει το email τους στην υπηρεσία disqus. Εάν δεν έχετε ήδη επιβεβαιώσει το email σας, μπορείτε να ζητήσετε να σας αποσταλεί νέο email επιβεβαίωσης από το disqus.com

Όποιος χρήστης της πλατφόρμας του disqus.com ενδιαφέρεται να αναλάβει διαχείριση (moderating) των σχολίων στα άρθρα του pronews.gr σε εθελοντική βάση, μπορεί να στείλει τα στοιχεία του και στοιχεία επικοινωνίας στο [email protected] και θα εξεταστεί άμεσα η υποψηφιότητά του.