
Η τέταρτη μεγαλύτερη αυτοκινητοβιομηχανία παγκοσμίως μόλις «γεννήθηκε», καθώς οι εταιρείες Fiat Chrysler και Peugeot PSA Group υπέγραψαν τη δεσμευτική συμφωνία συγχώνευσης ύψους 50 δισεκατομμυρίων δολαρίων.
Η συναλλαγή αναμένεται να κλείσει τους επόμενους 12 έως 15 μήνες, ανέφεραν σε κοινή δήλωσή τους οι εταιρείες.
Ο όμιλος PSA και η FCA ανακοίνωσαν ότι η νέα εταιρεία θα έχει ένα διοικητικό συμβούλιο το οποίο θα απαρτίζεται από 11 άτομα, με πέντε μέλη που θα υποδεικνύονται από την PSA, και άλλα πέντε από την FCA. Αυτό θα περιλαμβάνει εκπροσώπους των εργαζομένων και από τους δύο ομίλους.
Ο CEO της PSA Carlos Tavares θα είναι ο διευθύνων σύμβουλος της συγχωνευθείσας εταιρείας με πενταετή θητεία και θα καταλαμβάνει την 11η θέση στο διοικητικό συμβούλιο.
Με τη συγχώνευση, οι όμιλοι PSA και FCA στοχεύουν στην επίτευξη ετήσιας εξοικονόμησης κόστους ύψους 3,7 δισ. ευρώ τα οποία θα προκύψουν από τις κοινές τεχνολογίες αλλά και από τις συμφωνίες κοινής προμήθειας.
Οι δύο αυτοκινητοβιομηχανίες δεν έχουν ακόμη αποφασίσει αν η νέα εταιρεία θα αποκτήσει νέο όνομα.
Πριν από την ολοκλήρωση της συγχώνευσης με την απόκτηση κατά 50% των μετοχών από τον κάθε όμιλο, ένας από τους μετόχους της PSA, η Dongfeng Motor Group της Κίνας , θα μειώσει το μερίδιό της κατά 12,2% στη γαλλική αυτοκινητοβιομηχανία με την πώληση 30,7 εκατομμυρίων μετοχών στην PSA. Το ποσό αυτό ανήλθε σε 679 εκατομμύρια ευρώ στην πιο πρόσφατη τιμή κλεισίματος.
Η συγχώνευση σημαίνει ότι η FCA θα αποκτήσει πρόσβαση στις πιο σύγχρονες πλατφόρμες οχημάτων της PSA, βοηθώντας τους να πληρούν αυστηρότερους νέους κανόνες εκπομπών CO2, ενώ ο όμιλος PSA με επίκεντρο την Ευρώπη θα επωφεληθεί από την κερδοφόρα αμερικανική επιχείρηση της FCA που διαθέτει μάρκες όπως η Ram και η Jeep.
Οι κυβερνήσεις σε Ρώμη και Παρίσι όπως επίσης και τα συνδικάτα είναι επιφυλακτικοί έναντι των δεσμεύσεων των δύο ομίλων όσον αφορά στη πιθανή απώλεια θέσεων εργασίας.
Η συγχώνευση θα δημιουργήσει έναν όμιλο με 8,7 εκατομμύρια ετήσιες πωλήσεις οχημάτων. Αυτό την τοποθετεί πίσω από το Volkswagen Group, την Toyota και τη συμμαχία Renault-Nissan.
Η νέα εταιρεία που θα προκύψει από την συγχώνευση θα έχει αγοραία αξία περίπου 46 δισ. δολαρίων, ξεπερνώντας την Ford Motor.
Η συγχώνευση θα φέρει επίσης σε στενότερη επαφή δύο δυναστείες της παγκόσμιας αυτοκινητοβιομηχανίας, που δεν είναι άλλες από την οικογένεια του δισεκατομμυριούχου Agnelli της Ιταλίας, με επικεφαλής τον πρόεδρο της Fiat John Elkann και της Peugeots της Γαλλίας.
Tο pronews.gr δημοσιεύει κάθε σχόλιο το οποίο είναι σχετικό με το θέμα στο οποίο αναφέρεται το άρθρο. Ο καθένας έχει το δικαίωμα να εκφράζει ελεύθερα τις απόψεις του. Ωστόσο, αυτό δεν σημαίνει ότι υιοθετούμε τις απόψεις αυτές και διατηρούμε το δικαίωμα να μην δημοσιεύουμε συκοφαντικά ή υβριστικά σχόλια όπου τα εντοπίζουμε. Σε κάθε περίπτωση ο καθένας φέρει την ευθύνη των όσων γράφει και το pronews.gr ουδεμία νομική ή άλλα ευθύνη φέρει.
Δικαίωμα συμμετοχής στη συζήτηση έχουν μόνο όσοι έχουν επιβεβαιώσει το email τους στην υπηρεσία disqus. Εάν δεν έχετε ήδη επιβεβαιώσει το email σας, μπορείτε να ζητήσετε να σας αποσταλεί νέο email επιβεβαίωσης από το disqus.com
Όποιος χρήστης της πλατφόρμας του disqus.com ενδιαφέρεται να αναλάβει διαχείριση (moderating) των σχολίων στα άρθρα του pronews.gr σε εθελοντική βάση, μπορεί να στείλει τα στοιχεία του και στοιχεία επικοινωνίας στο info3@pronews.gr και θα εξεταστεί άμεσα η υποψηφιότητά του.