Δημοκρατία έχουμε, ότι θέλουμε λέμε, έτσι Αλέξη;

Δεκάδες χιλιάδες οι καταγγελίες πολιτών σε «Αppodixi» και ΑΑΔΕ για φοροδιαφυγή και λαθρεμπόριο

Πάνω από 200.000 αναφορές στο Appodixi και περισσότερες από 58.000 στην ΑΑΔΕ

Δεκάδες χιλιάδες οι καταγγελίες πολιτών σε «Αppodixi» και ΑΑΔΕ για φοροδιαφυγή και λαθρεμπόριο

Δεκάδες χιλιάδες είναι οι καταγγελίες από πολίτες στην ψηφιακή εφαρμογή «Appodixi» αλλά και στην ΑΑΔΕ για φοροδιαφυγή και λαθρεμπόριο.

Από τον Σεπτέμβριο του 2022 έως σήμερα, στη ψηφιακή εφαρμογή «Appodixi» έχουν κατατεθεί 208.534 καταγγελίες, εκ των οποίων οι 112.855 επώνυμες και οι 95.679 ανώνυμες, για «προβληματικές» αποδείξεις που δεν διαβιβάστηκαν ή παρουσίαζαν αποκλίσεις. Η υπεροχή των επώνυμων αναφορών καταδεικνύει ότι λειτουργεί το κίνητρο της χρηματικής επιβράβευσης: όταν οι έλεγχοι αποδεικνύουν την παρανομία, ο καταγγέλλων λαμβάνει αμοιβή που αντιστοιχεί στο δεκαπλάσιο της αξίας της απόδειξης, με ανώτατο όριο τις 3.000 ευρώ.

Μεγάλη ανταπόκριση γνωρίζει και η ειδική πλατφόρμα καταγγελιών που λειτουργεί από τον Οκτώβριο του 2023 στο ηλεκτρονικό περιβάλλον της ΑΑΔΕ. Μέχρι σήμερα έχουν υποβληθεί 58.907 καταγγελίες, από τις οποίες:

– 51.252 αφορούν φορολογικές παραβάσεις
– 753 τελωνειακά αδικήματα, κυρίως υποθέσεις λαθρεμπορίου
– 6.902 περιστατικά διαφθοράς

Για την αποτελεσματικότερη αξιοποίηση των καταγγελιών, ο διοικητής της ΑΑΔΕ, Γιώργος Πιτσιλής, προχώρησε στη σύσταση τριμελούς επιτροπής στο Κέντρο Ελέγχου Μεγάλων Φορολογουμένων (Κ.Ε.ΜΕ.Φ.). Έργο της είναι η αξιολόγηση και η προτεραιοποίηση των πληροφοριακών δελτίων, ώστε οι σοβαρότερες υποθέσεις να οδηγούνται άμεσα σε έλεγχο.

Κάθε καταγγελία «φιλτράρεται» και βαθμολογείται με βάση την επικινδυνότητα και τη βαρύτητά της. Όσες συγκεντρώνουν υψηλή βαθμολογία ενεργοποιούν άμεσα ελέγχους, ενώ οι χαμηλής σημασίας τίθενται στο αρχείο.

Οι αναφορές που φτάνουν στην ΑΑΔΕ διοχετεύονται μέσω αυτοματοποιημένου συστήματος στις αρμόδιες υπηρεσίες και κατηγοριοποιούνται ως εξής:

0: Υπόθεση χωρίς ενδιαφέρον – τίθεται στο αρχείο.
1: Πληροφορία μικρού ενδιαφέροντος.
2: Σημαντική πληροφορία που απαιτεί περαιτέρω διερεύνηση.
3: Πολύ ενδιαφέρουσα και κρίσιμη πληροφορία – διαβιβάζεται άμεσα για έλεγχο.
4: Εξαιρετικής σημασίας πληροφορία που απαιτεί άμεση και ταχεία παρέμβαση.

Η διαδικασία βαθμολόγησης και προτεραιοποίησης επιτρέπει στη Φορολογική Διοίκηση να εστιάζει στις πιο κρίσιμες υποθέσεις, αποτρέποντας σημαντικές απώλειες εσόδων και επιταχύνοντας τον εντοπισμό κρυφών εισοδημάτων, παράνομου πλουτισμού και ξεπλύματος χρήματος.

ΤΕΛΕΥΤΑΙΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ
ΔΕΙΤΕ ΟΛΑ ΤΑ ΝΕΑ
ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ

Tο pronews.gr δημοσιεύει κάθε σχόλιο το οποίο είναι σχετικό με το θέμα στο οποίο αναφέρεται το άρθρο. Ο καθένας έχει το δικαίωμα να εκφράζει ελεύθερα τις απόψεις του. Ωστόσο, αυτό δεν σημαίνει ότι υιοθετούμε τις απόψεις αυτές και διατηρούμε το δικαίωμα να μην δημοσιεύουμε συκοφαντικά ή υβριστικά σχόλια όπου τα εντοπίζουμε. Σε κάθε περίπτωση ο καθένας φέρει την ευθύνη των όσων γράφει και το pronews.gr ουδεμία νομική ή άλλα ευθύνη φέρει.

Δικαίωμα συμμετοχής στη συζήτηση έχουν μόνο όσοι έχουν επιβεβαιώσει το email τους στην υπηρεσία disqus. Εάν δεν έχετε ήδη επιβεβαιώσει το email σας, μπορείτε να ζητήσετε να σας αποσταλεί νέο email επιβεβαίωσης από το disqus.com

Όποιος χρήστης της πλατφόρμας του disqus.com ενδιαφέρεται να αναλάβει διαχείριση (moderating) των σχολίων στα άρθρα του pronews.gr σε εθελοντική βάση, μπορεί να στείλει τα στοιχεία του και στοιχεία επικοινωνίας στο info3@pronews.gr και θα εξεταστεί άμεσα η υποψηφιότητά του.