ΚΛΕΙΣΙΜΟ
«Χουντικό» το σύνθημα «Πατρίς, Θρησκεία, Οικογένεια» λέει ο Κασσελάκης. Και το(ν) χειροκροτούσαν...

Παρίσι: Η Αψίδα του Θριάμβου καλυμμένη με 25.000 τετραγωνικά μέτρα ύφασμα (φώτο)

Παρίσι: Η Αψίδα του Θριάμβου καλυμμένη με 25.000 τετραγωνικά μέτρα ύφασμα (φώτο)

Η πόλη του Παρισιού αποκαλύπτει ένα μνημειώδες έργο τέχνης γύρω από ένα πραγματικό μνημείο: την Αψίδα του Θριάμβου τυλιγμένη πλήρως με ασημί και μπλε ύφασμα.

Η εγκατάσταση αποτελεί ένα μεταθανάτιο έργο των Κρίστο και Ζαν Κλοντ, που συνέλαβαν την ιδέα το 1961. Η έκθεση ανοίγει αύριο και θα υποδέχεται τους επισκέπτες για σχεδόν τρεις εβδομάδες. Τα Σαββατοκύριακα, ο κυκλικός κόμβος της Αψίδας του Θριάμβου θα είναι πλήρως πεζοδρομημένος.

Όσοι διαβούν τη διάσημη αψίδα του Ναπολέοντα, που δεσπόζει στη Λεωφόρο των Ηλυσίων Πεδίων στην γαλλική πρωτεύουσα, όχι μόνο θα μπορούν να δουν το λαμπερό ύφασμα, αλλά και να το αγγίξουν-όπως είχαν σκοπό οι καλλιτέχνες. Και αν ανέβουν τα 50 μέτρα μέχρι την κορυφή του μνημείου θα έχουν τη δυνατότητα να πατήσουν το ύφασμα όταν φτάσουν στη βεράντα του τελευταίου ορόφου.

Σε συνέντευξη Τύπου, για την παρουσίαση του σπουδαίου έργου με τίτλο «Arc de Triomphe, Wrapped», η υπουργός Πολιτισμού της Γαλλίας Roselyne Bachelot το χαρακτήρισε ως «ένα τρομερό δώρο που προσφέρεται στους Παριζιάνους, τους Γάλλους και όχι μόνο, σε όλους τους λάτρεις της τέχνης».

Σημειώνοντας τη θλίψη για τους θανάτους των καλλιτεχνών, η Bachelot έκανε λόγο για «μια μεταθανάτια μαρτυρία καλλιτεχνικής ιδιοφυΐας».

Ο Κρίστο Βλαντιμίροφ Γιαβάτσεφ, γεννημένος στη Βουλγαρία, γνώρισε την σύζυγό του Ζαν Κλοντ στο Παρίσι το 1958 και αργότερα έγιναν ζευγάρι. Η ιδέα για το έργο τέχνης γεννήθηκε στις αρχές της δεκαετίας του ’60, όσο ζούσαν στο Παρίσι. Η Ζαν Κλοντ πέθανε το 2009 και Κρίστο πέρυσι τον Μάιο. Το μνημείο επρόκειτο να τυλιχτεί με το ύφασμα το περασμένο φθινόπωρο, αλλά η πανδημία του κορωνοϊού καθυστέρησε το έργο.

Ο Κρίστο «ήθελε να ολοκληρώσει αυτό το έργο. Μας έκανε να του υποσχεθούμε ότι θα το κάνουμε», δήλωσε ο ανιψιός του ζευγαριού, Βλαντιμίρ Γιαβάτσεφ, στο Associated Press. Το έργο των 14 εκατομμυρίων ευρώ χρηματοδοτείται μέσω της πώλησης των προπαρασκευαστικών μελετών, σχεδίων, μοντέλων κλίμακας και άλλων έργων του Κρίστο, είπε ο Γιαβάτσεφ.

Οι προετοιμασίες ξεκίνησαν τον Ιούλιο. Οι εργάτες άρχισαν να στήνουν σκαλωσιές που θα κρατούν το ύφασμα μακριά από το μνημείο. Άρχισαν να ξετυλίγουν το ύφασμα λίγο μετά το ξημέρωμα και η διαδικασία κράτησε σχεδόν 24 ώρες.

Οι καλλιτέχνες ήταν γνωστοί για περίτεχνες, προσωρινές δημιουργίες που περιελάμβαναν την επένδυση οικείων δημόσιων χώρων με ύφασμα, συμπεριλαμβανομένου του ιστορικού κτιρίου Reichstag στο Βερολίνο που φιλοξενεί τις συνεδριάσεις της Bundestag και της γέφυρας Pont Neuf στο Παρίσι.

Ο Γιαβάτσεφ είπε ότι σχεδιάζει να ολοκληρώσει ένα άλλο από τα ημιτελή έργα του διάσημου ζευγαριού: μία εγκατάσταση ύψους 150 μέτρων που θα μοιάζει με πυραμίδα στο Αμπού Ντάμπι. «Έχουμε τα σχέδια, απλά πρέπει να το κάνουμε», είπε.

Μια φωτογραφία χίλιες λέξεις: Ακολούθησε το pronews.gr στο Instagram για να «δεις» τον πραγματικό κόσμο!

Πηγή: www.lifo.gr

ΤΕΛΕΥΤΑΙΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ
ΔΕΙΤΕ ΟΛΑ ΤΑ ΝΕΑ
ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ

Tο pronews.gr δημοσιεύει κάθε σχόλιο το οποίο είναι σχετικό με το θέμα στο οποίο αναφέρεται το άρθρο. Ο καθένας έχει το δικαίωμα να εκφράζει ελεύθερα τις απόψεις του. Ωστόσο, αυτό δεν σημαίνει ότι υιοθετούμε τις απόψεις αυτές και διατηρούμε το δικαίωμα να μην δημοσιεύουμε συκοφαντικά ή υβριστικά σχόλια όπου τα εντοπίζουμε. Σε κάθε περίπτωση ο καθένας φέρει την ευθύνη των όσων γράφει και το pronews.gr ουδεμία νομική ή άλλα ευθύνη φέρει.

Δικαίωμα συμμετοχής στη συζήτηση έχουν μόνο όσοι έχουν επιβεβαιώσει το email τους στην υπηρεσία disqus. Εάν δεν έχετε ήδη επιβεβαιώσει το email σας, μπορείτε να ζητήσετε να σας αποσταλεί νέο email επιβεβαίωσης από το disqus.com

Όποιος χρήστης της πλατφόρμας του disqus.com ενδιαφέρεται να αναλάβει διαχείριση (moderating) των σχολίων στα άρθρα του pronews.gr σε εθελοντική βάση, μπορεί να στείλει τα στοιχεία του και στοιχεία επικοινωνίας στο [email protected] και θα εξεταστεί άμεσα η υποψηφιότητά του.