ΚΛΕΙΣΙΜΟ
Αυτός ο Βαρτζόπουλος (και «καραμανλικός» τρομάρα του) πόσα «κιλά» πολιτικά χαζός είναι;

Φίνος Φιλμ: Πέντε παραγωγές για το έπος του ΄40 που έγραψαν ιστορία (φωτο-βίντεο)

Η ταινία «Κοντσέρτο για πολυβόλα» «έκοψε» 427.698 εισιτήρια στην Α΄ προβολή

Φίνος Φιλμ: Πέντε παραγωγές για το έπος του ΄40 που έγραψαν ιστορία (φωτο-βίντεο)

Με διαφορά δύο χρόνων οι κορυφαίες πρωταγωνίστριες Τζένη Καρέζη και Αλίκη Βουγιουκλάκη υποδύθηκαν στη μεγάλη οθόνη ηρωίδες με φόντο τη γερμανική κατοχή και το έπος του ’40, σε παραγωγές της Φίνος Φιλμ.

Η ταινία «Κοντσέρτο για πολυβόλα» έκανε πρεμιέρα στους κινηματογράφους Αθήνας-Πειραιά στις 27 Φεβρουαρίου 1967 «κόβοντας» 427.698 εισιτήρια στην Α΄ προβολή.

Σε σενάριο Νίκου Φώσκολου και σκηνοθεσία Ντίνου Δημόπουλου το καστ αστέρων της Φίνος Φιλμ περιελάμβανε, εκτός της Τζένης Καρέζη, τον κορυφαίο Μάνο Κατράκη και τους Κώστα Καζάκο, Ανδρέα Μπάρκουλη, Άγγελο Αντωνόπουλo και Σπύρο Καλογήρου.

φινος

Η ταινία ήταν η αφορμή για τη πρώτη σειρά της ελληνικής τηλεόρασης, τον «Άγνωστο Πόλεμο (1971-1974)» σε σκηνοθεσία Νίκου Φώσκολου που κατέχει σταθερά την πρώτη θέση τηλεθέασης στην ιστορία με ποσοστό 83%.

Ο Στάθης Καμβασινός, υπεύθυνος επικοινωνίας της Φίνος Φιλμ, αναφέρει πως «η επιλογή της Τζένης Καρέζη στον ρόλο της Νίκης δεν επηρεάστηκε από την προηγούμενη αποτυχία της ταινίας “Εκείνος κι Εκείνη”, στην οποία πρωταγωνίστησε με τον Φαίδωνα Γεωργίτση». Συμπλήρωσε πως «κατά τη διάρκεια των γυρισμάτων στον Ισθμό της Κορίνθου η Τζένη Καρέζη γνώρισε τον άνδρα της ζωής της, τον Κώστα Καζάκο, ενώ στα κενά των γυρισμάτων παίζοντας τάβλι ξεκίνησε η σχέση τους, την οποία αποκάλυψε η ίδια στον Ντίνο Δημόπουλο».

«Η Δασκάλα με τα ξανθά μαλλιά» της Φίνος Φιλμ

Η ταινία «Η δασκάλα με τα ξανθά μαλλιά» βγαίνει στις αίθουσες στις 27 Οκτωβρίου του 1969. Η δραματική ταινία του Ντίνου Δημόπουλου έχει για πρωταγωνιστές την Αλίκη Βουγιουκλάκη και τον Δημήτρη Παπαμιχαήλ, μαζί τους είναι και οι Άγγελος Αντωνόπουλος και Παντελής Ζερβός. «Ήρθε πρώτη σε εισπράξεις ανάμεσα σε 99 παραγωγές εκείνης της χρονιάς, ενώ αποτελεί την 5η πιο εμπορική ταινία στην ιστορία του ελληνικού κινηματογράφου» ανέφερε ο Στάθης Καμβασινός.

«Υπολοχαγός Νατάσσα» – Μία υπερπαραγωγή της Φίνος Φιλμ

Η ιστορία της ταινίας «Υπολοχαγός Νατάσσα» ξεκίνησε αμέσως μετά σε σκηνοθεσία Νίκου Φώσκολου. Ήταν μία υπερπαραγωγή της Φίνος Φιλμ με πολλά εξωτερικά γυρίσματα στην Ελλάδα, την Κύπρο αλλά και στο Νταχάου με χιλιάδες κομπάρσους και κοστούμια. Όλα ξεκίνησαν, όταν ο Νίκος Φώσκολος καλεσμένος σε ένα φιλικό σπίτι είπε την ιστορία της ταινίας παρουσία της Αλίκης η οποία έδειξε ιδιαίτερο ενδιαφέρον. φινος

«Όμως από την πλευρά του ήταν επιφυλακτικός και η παρέμβαση του Φίνου ήταν καθοριστική» επισήμανε ο Στάθης Καμβασινός και συνέχισε: «Στο πρώτο δοκιμαστικό που έκαναν της ζήτησε να βουτήξει το πρόσωπό της στα λασπωμένα νερά της Κωπαΐδας και όταν η ηθοποιός το έκανε ακολουθώντας τις οδηγίες του ξεκίνησε τα γυρίσματα».

Η ταινία έκανε πρεμιέρα στις αίθουσες στις 12 Δεκεμβρίου 1970 και σημείωσε ρεκόρ εισπράξεων με 751.117 εισιτήρια σε Αθήνα και Πειραιά. Είναι η πιο εμπορική ταινία στην ιστορία του ελληνικού κινηματογράφου, ένα ρεκόρ που κατείχε μέχρι το 1999, (όταν προβλήθηκε η ταινία «Safe Sex»).

Σύμφωνα με τον υπεύθυνο επικοινωνίας της Φίνος Φιλμ «είχε ήδη ξεκινήσει η κάμψη της χρυσής εποχής του ελληνικού κινηματογράφου με την ταινία να αποτελεί φωτεινή εξαίρεση».

«Ο Φίνος ζητούσε πεισματικά μία τέτοια ταινία για να επαναφέρει το γόητρο του σινεμά. Γι’ αυτό χρησιμοποίησε για πρώτη φορά σε ελληνική παραγωγή τρεις διευθυντές φωτογραφίας ενώ το λαμπερό δίδυμο των πρωταγωνιστών ήταν, σχεδόν, η τελευταία φορά που συνεργάστηκαν μαζί σε ταινία μεγάλου μήκους», όπως ανέφερε.

Σημειώνεται ότι στην ταινία «Ένα αστείο κορίτσι» ο Δημήτρης Παπαμιχαήλ έκανε ένα μικρό πέρασμα. Όταν το φιλμ προβλήθηκε στο εξωτερικό και ειδικά στο BBC2, οι παραγωγοί του μιούζικαλ «Εβίτα» πείστηκαν να δώσουν στην Αλίκη Βουγιουκλάκη τα πνευματικά δικαιώματα για να το ανεβάσει στην Αθήνα.

Οι πέντε μεγάλες παραγωγές της Φίνος Φιλμ

Σύμφωνα με την εταιρεία παραγωγής, ο Φιλοποίμην Φίνος δημιούργησε πέντε μεγάλες έγχρωμες παραγωγές με θέμα την γερμανική κατοχή στην Ελλάδα. Το «Κοντσέρτο για πολυβόλα (1967)», τη «Δασκάλα με τα ξανθά μαλλιά (1969)», το 1970 τις ταινίες «Αυτοί που μίλησαν με το θάνατο» και «Υπολοχαγός Νατάσσα» και το 1973 «Οι γενναίοι πεθαίνουν δυο φορές».

Το φιλμ δε, «Αυτοί που μίλησαν με το θάνατο» με τον Χρόνη Εξαρχάκο να δίνει ρεσιτάλ ερμηνείας, ήταν μία βιωματική ταινία σε σενάριο και σκηνοθεσία Γιάννη Δαλιανίδη. «Ένας φόρος τιμής στην μητέρα του» υπογράμμισε ο Στάθης Καμβασινός «με τον Γιάννη Δαλιανίδη να έχει την επιμέλεια των πάντων».

Η ταινία με ένα καστ αστέρων όπως οι Ζωή Λάσκαρη, Γιάννης Φέρτης, Νικηφόρος Νανέρης, Βαγγέλης Σειλινός, Ελένη Ζαφειρίου και Μάνος Κατράκης ακολουθούσε την αντίσταση μιας παρέας νέων στην Αθήνα κατά τη διάρκεια του Β’ Παγκοσμίου Πολέμου. Μάλιστα το υπουργείο Τύπου της δικτατορίας είχε διαμαρτυρηθεί γιατί στα τελευταία καρέ της ταινίας φάνηκε μία ρωσική σημαία. φινος φινος

Μια φωτογραφία χίλιες λέξεις: Ακολούθησε το pronews.gr στο Instagram για να «δεις» τον πραγματικό κόσμο!

ΤΕΛΕΥΤΑΙΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ
ΔΕΙΤΕ ΟΛΑ ΤΑ ΝΕΑ
ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ

Tο pronews.gr δημοσιεύει κάθε σχόλιο το οποίο είναι σχετικό με το θέμα στο οποίο αναφέρεται το άρθρο. Ο καθένας έχει το δικαίωμα να εκφράζει ελεύθερα τις απόψεις του. Ωστόσο, αυτό δεν σημαίνει ότι υιοθετούμε τις απόψεις αυτές και διατηρούμε το δικαίωμα να μην δημοσιεύουμε συκοφαντικά ή υβριστικά σχόλια όπου τα εντοπίζουμε. Σε κάθε περίπτωση ο καθένας φέρει την ευθύνη των όσων γράφει και το pronews.gr ουδεμία νομική ή άλλα ευθύνη φέρει.

Δικαίωμα συμμετοχής στη συζήτηση έχουν μόνο όσοι έχουν επιβεβαιώσει το email τους στην υπηρεσία disqus. Εάν δεν έχετε ήδη επιβεβαιώσει το email σας, μπορείτε να ζητήσετε να σας αποσταλεί νέο email επιβεβαίωσης από το disqus.com

Όποιος χρήστης της πλατφόρμας του disqus.com ενδιαφέρεται να αναλάβει διαχείριση (moderating) των σχολίων στα άρθρα του pronews.gr σε εθελοντική βάση, μπορεί να στείλει τα στοιχεία του και στοιχεία επικοινωνίας στο [email protected] και θα εξεταστεί άμεσα η υποψηφιότητά του.