ΚΛΕΙΣΙΜΟ
Πώς μπορεί να ξεφτιλίσεις στην Ελλάδα και τις πιο ιερές έννοιες: Βάζεις τον Αυτιά να ανακράξει «Πατρίδα, Θρησκεία, Οικογένεια»!

Παραιτήθηκε μετά το όργιο φημών ο διευθυντής του Εθνικού Θεάτρου Δημήτρης Λιγνάδης – Ήταν επιλογή του Μαξίμου

Παραιτήθηκε μετά το όργιο φημών ο διευθυντής του Εθνικού Θεάτρου Δημήτρης Λιγνάδης – Ήταν επιλογή του Μαξίμου

Την παραίτησή του υπέβαλε πριν από λίγο ο διευθυντής του Εθνικού Θεάτρου Δημήτρης Λιγνάδης.

Ο Δ.Λιγνάδης ήταν επιλογή του Μαξίμου και την θέση του υπερασπίστηκε μέχρι τέλους η υπουργός Πολιτισμού Λίνα Μενδώνη. Τοποθετήθηκε καλλιτεχνικός διευθυντής του Εθνικού Θεάτρου τον Αύγουστο του 2019, ένα μήνα μετά τη νίκη της ΝΔ στις εκλογές.

Ο Δ.Λιγνάδης είχε βρεθεί στο κέντρο των φημών του πρόσφατου σκανδάλου στιλ #MeToo, αλλά με ακόμα πιο έντονο «χρωματισμό» σε ότι αφορά το περιεχόμενό τους.

Η καταγγελία για κακοποίηση

Το πρωί του Σαββάτου (6/2) δόθηκε στη δημοσιότητα μια ανατριχιαστική πλην όμως άκρως λεπτομερής συνέντευξη ενός ηθοποιού στη δημοσιογράφο Ναταλί Χατζηαντωνίου και στην ιστοσελίδα 20/20 με συγκεκριμένα στοιχεία που έδειχναν πως τα ανήκουστα περιστατικά που περιέγραφε αφορούσαν στον καλλιτεχνικό διευθυντή του Εθνικού.

Πρόκειται για τον Νικο Σ. ο οποίος εξηγούσε αναλυτικά και με λεπτομέρειες πως κακοποιήθηκε σεξουαλικά από έναν πανίσχυρο άνθρωπο του Εθνικού αφήνοντας να εννοηθεί ότι πρόκειται για τον Δ.Λιγνάδη.

Ο Νίκος Σ. μιλάει στο 2020mag.gr για την εμπειρία που είχε στα 19 του, το 2005, όταν και ήθελε να ασχοληθεί με τον κόσμο του θεάτρου. Στην καταγγελία που κάνει ο ίδιος διευκρινίζει ότι ούτε τα στοιχεία του, αλλά ούτε και αυτά του θύτη του επιθυμεί να δημοσιοποιηθούν, καθώς θα το κάνει ο ίδιος στην Δικαιοσύνη στην οποία θα καταφύγει άμεσα, όπως λέει.

Σύμφωνα με την περιγραφή του, το 2005 είχε μία εφιαλτική βραδιά στην οποία πηγαίνοντας να απαγγείλει τον πρώτο του θεατρικό μονόλογο στο σπίτι ενός «κοινωνικά διακεκριμένου και γνωστού σκηνοθέτη» βρέθηκε να κακοποιείται σεξουαλικά, μέχρι τελικά ο σκηνοθέτης να τον διώξει λέγοντάς του να μάθει τον μονόλογο και να του τον πει την επόμενη φορά.

Όπως λέει ο ίδιος όλα ξεκίνησαν όταν η θεία του αποκάλυψε στον γνωστό σκηνοθέτη με τον οποίο ήρθε τυχαία σε επαφή το όνειρο του ανιψιού της να δώσει εξετάσεις και να περάσει στην Σχολή του Εθνικού Θεάτρου δίνοντας τα στοιχεία του.

Ο σκηνοθέτης επικοινώνησε μαζί του, συναντήθηκαν, του έδωσε τον «Γυάλινο Κόσμο» του Τενεσί Ουίλιαμς και του είπε να διαβάσει όλο το έργο και ν’ αποστηθίσει τον τελευταίο μονόλογο του «Τομ». Ενώ όλα έβαιναν καλώς και ο ίδιος ήταν ενθουσιασμένος, όλα άλλαξαν όταν έλαβε το τηλεφώνημα να πάει στο σπίτι του γνωστού σκηνοθέτη για να απαγγείλει τον μονόλογο τον οποίο είχε μάθει.

Η περιγραφή του προκαλεί σοκ: «Πήγα στο σπίτι του και χτύπησα το κουδούνι, περιμένοντας να μου ανοίξει ο ίδιος. Μου άνοιξε, όμως, ένα νέο παιδί σε ηλικία, λίγο μεγαλύτερος από εμένα. Ξαφνιάστηκα και μ’ έπιασε μεγαλύτερο άγχος απ’ ό,τι ήδη είχα, γνωρίζοντας ότι δεν θα έλεγα το μονόλογο μόνο μπροστά σ’ ένα σπουδαίο σκηνοθέτη. Τώρα θα είχα και κοινό… “Που είναι ο τάδε;” ρωτάω με συστολή. Μου λέειείναι στο μπάνιο, θα έρθει. Πέρασε”. Μπήκα, καθίσαμε στον καναπέ, μιλήσαμε κανά 5λεπτο και περιμέναμε το σκηνοθέτη. Και ξαφνικά εμφανίζεται μπροστά μας ημίγυμνος, φορώντας μόνο μία πετσέτα. Ξαφνιάστηκα».

Όπως συνεχίζει, «εκείνος ξεκίνησε να χαϊδεύει τα γεννητικά του όργανα πάνω από την πετσέτα και να μου κάνει κι έναν πρόλογο ότι ένας ηθοποιός καλείται να παίξει δύσκολους ρόλους».

Λέει επίσης: «με ρώτησε τι εμπειρίες έχω, αν έχω κάνει σεξ, αν έχω κάνει στοματικό έρωτα. Εγώ ήμουν τότε 19 ετών και μου ήταν πολύ δύσκολο να μιλήσω για τη σεξουαλική μου ζωή. Δεν είχα άλλωστε και αυτές τις εμπειρίες που μου ζητούσε να του πω. Ούτε μπορούσα να απαντήσω σε όλες αυτές τις ερωτήσεις, που έρχονταν η μία μετά την άλλη καταιγιστικές».

«Μετά ζήτησε αυταρχικά να κάνω στοματικό έρωτα στο νεαρό που καθόταν δίπλα μου. Το έκανα κι ένιωθα, κοιτάζοντας το παιδί, ότι κι αυτός δεν αισθανόταν άνετα, είχε μία εξίσου τεράστια αμηχανία με μένα. Το παιδί αυτό ήταν ευγενικό μαζί μου, ενώ ο άλλος, ο σκηνοθέτης, ήταν “αυτοκρατορικός”, σαδιστικά αυταρχικός. Μετά μου ζήτησε να κάνω στοματικό έρωτα και στον ίδιο», λέει ο Νίκος Σ.

Η συνέχεια είναι ακόμα πιο σοκαριστική αφού όπως συνεχίζει: «Κάποια στιγμή σηκώθηκε και πήγε στο υπνοδωμάτιο. [..] Ο σκηνοθέτης μού ζήτησε να κατεβάσω ξανά το παντελόνι μου, μ’ έσπρωξε με βία στο κρεβάτι, με ακινητοποίησε με τα χέρια του στην πλάτη μου και με μία μεταλλική ράβδο, σαν μπάρα από σπιτικό μονόζυγο, επιχείρησε να διεισδύσει στο σώμα μου.

Το άλλο παιδί καθόταν στο κρεβάτι και κοιτούσε. Ένιωσα τρόμο και παρέλυσα παρά το δυνατό πόνο που ένιωθα.

Τελικά εκείνος κατάφερε να παραβιάσει με το μεταλλικό αντικείμενο το σώμα μου.

Εγώ του έλεγα “πονάω, σταμάτα” κι εκείνος μου έλεγε επιτακτικά “χαλάρωσε, ηρέμησε”. Μου ανέβηκαν δάκρυα στα μάτια, ήθελα να πεθάνω. Ένιωσα να λιποθυμάω».

Ο Νίκος Σ. περιγράφοντας όσα του συνέβησαν αλλά και το γιατί τόσα χρόνια μετά την καταγγελία δεν είχε πει ποτέ σε κανέναν όσα του συνέβησαν λέει ότι «ένα παιδί 19 ετών που του συμβαίνει αυτό στην πρώτη του επαφή με τον κόσμο των ονείρων του, με κάποιον κοινωνικά διακεκριμένο και γνωστό σκηνοθέτη, νομίζει ότι έτσι θα είναι οι οντισιόν και η πορεία για την καλλιτεχνική του καριέρα. Επίσης ένα παιδί 19 ετών το 2005, δεν είναι το ίδιο μ’ ένα παιδί 19 ετών το 2021».

Ο Νίκος Σ. δεν επιθυμεί να δημοσιοποιηθεί το όνομά του, ούτε το όνομα του θύτη του, διότι εκτιμάει ότι η απόδοση ατομικών ευθυνών είναι θέμα της Δικαιοσύνης. Ενδιαφέρεται για την κοινωνική διάσταση του προβλήματος της εκμετάλλευσης της θέσης εξουσίας στον ιδιαίτερα ευαίσθητο χώρο του θεάτρου, πού ο ίδιος ονειρεύτηκε να υπηρετήσει και δεν του επιτράπηκε.

Κατόπιν τούτου, προφανώς, το Υπουργείο Πολιτισμού που πιεζόταν από τον θόρυβο που είχε προκληθεί γύρω από το όνομα Λιγνάδη δεν μπορούσε παρά να ζητήσει την παραίτησή του όπως ήταν το ηθικό και δέον.

Ακολούθησε η επιστολή παραίτησης του καλλιτεχνικού διευθυντή ο οποίος υποστήριζε πως παραιτείται παρότι δεν υπάρχει καμία επώνυμη καταγγελία εις βάρος του διατηρώντας το νόμιμο δικαίωμα του.

​Όπως αναφέρει στην επιστολή του, ο Δ. Λιγνάδης αποφάσισε να παραιτηθεί μετά από φήμες και αναφορές στο πρόσωπό του, «χωρίς -όπως επισημαίνει- να υπάρχουν επίσημες καταγγελίες».

Χαρακτηρίζοντας τες «προσωπικές επιθέσεις», γράφει -μεταξύ άλλων- πως «θα ασκήσει κάθε νόμιμο δικαίωμά του κατά όσων τον έχουν στοχοποιήσει».

Συγκεκριμένα στην επιστολή παραίτησής του αναφέρει τα εξής:

«Παρά την ύψιστη τιμή που αποτελεί για μένα να υπηρετώ το πρώτο θέατρο της χώρας μας, η αγάπη και η αφοσίωσή μου προς το ίδιο το Εθνικό Θέατρο μου υπαγορεύει να υποβάλω σήμερα την παραίτησή μου.

Το τελευταίο διάστημα έχουμε γίνει όλοι μάρτυρες ενός τοξικού κλίματος φημών, υπονοούμενων, διαρροών και αναφορών γύρω από το πρόσωπό μου, χωρίς μάλιστα να έχει υπάρξει οποιαδήποτε επίσημη καταγγελία. Γεγονός που θα μου επέτρεπε το ελάχιστο προβλεπόμενο από ένα Κράτος Δικαίου, δηλαδή να υπερασπιστώ τον εαυτό μου.

Αντιπαρερχόμενος τις ερμηνείες που θα γεννήσει η κίνησή μου αυτή, οφείλω να βάλω το καλό του Εθνικού Θεάτρου πάνω απ’ όλα, και να προστατεύσω τον θεσμό από μία ατέρμονη επικοινωνιακή και πολιτική διελκυστίνδα.

Αφού οι επιθέσεις, έστω κι έτσι, είναι προσωπικές, επιλέγω να σταθώ κι εγώ όρθιος απέναντί τους ως πρόσωπο και όχι να κρυφτώ στη κουίντα του Εθνικού Θεάτρου. Επιπλέον, η παραίτησή μου αυτή, μού επιτρέπει να προχωρήσω χωρίς να δεσμεύω ή να δεσμεύομαι πλέον θεσμικά και να ασκήσω κάθε νόμιμο δικαίωμά μου έναντι όσων επέλεξαν να με στοχοποιήσουν, εξυπηρετώντας την οποιαδήποτε σκοπιμότητα. Σας ευχαριστώ από καρδιάς για τη συνεργασία.

Με τιμή Δημήτρης Λιγνάδης».

Μια φωτογραφία χίλιες λέξεις: Ακολούθησε το pronews.gr στο Instagram για να «δεις» τον πραγματικό κόσμο!

ΤΕΛΕΥΤΑΙΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ
ΔΕΙΤΕ ΟΛΑ ΤΑ ΝΕΑ
ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ

Tο pronews.gr δημοσιεύει κάθε σχόλιο το οποίο είναι σχετικό με το θέμα στο οποίο αναφέρεται το άρθρο. Ο καθένας έχει το δικαίωμα να εκφράζει ελεύθερα τις απόψεις του. Ωστόσο, αυτό δεν σημαίνει ότι υιοθετούμε τις απόψεις αυτές και διατηρούμε το δικαίωμα να μην δημοσιεύουμε συκοφαντικά ή υβριστικά σχόλια όπου τα εντοπίζουμε. Σε κάθε περίπτωση ο καθένας φέρει την ευθύνη των όσων γράφει και το pronews.gr ουδεμία νομική ή άλλα ευθύνη φέρει.

Δικαίωμα συμμετοχής στη συζήτηση έχουν μόνο όσοι έχουν επιβεβαιώσει το email τους στην υπηρεσία disqus. Εάν δεν έχετε ήδη επιβεβαιώσει το email σας, μπορείτε να ζητήσετε να σας αποσταλεί νέο email επιβεβαίωσης από το disqus.com

Όποιος χρήστης της πλατφόρμας του disqus.com ενδιαφέρεται να αναλάβει διαχείριση (moderating) των σχολίων στα άρθρα του pronews.gr σε εθελοντική βάση, μπορεί να στείλει τα στοιχεία του και στοιχεία επικοινωνίας στο [email protected] και θα εξεταστεί άμεσα η υποψηφιότητά του.