ΚΛΕΙΣΙΜΟ
Στην Ελλάδα ότι πιο μεγάλο είναι το έγκλημα, τόσο πιο μικρή είναι η τιμωρία - Τι, όχι;

Σε δημοπρασία σπάνιος πολυέλαιος έναντι 7 εκατ. λιρών – Είχε αγοραστεί για μόλις 250 λίρες (φωτό)

Η ανώτατη τιμή για έναν πολυέλαιο Giacometti σε δημοπρασία ήταν 7.602.400 αγγλικές λίρες το 2018

Σε δημοπρασία σπάνιος πολυέλαιος έναντι 7 εκατ. λιρών – Είχε αγοραστεί για μόλις 250 λίρες (φωτό)

Την απίθανη τιμή των 7 εκατομμυρίων λιρών μπορεί να πιάσει σε δημοπρασία ένας σπάνιος πολυέλαιος Giacometti, που αγοράστηκε μόλις για 250 λίρες.

Ο Άγγλος ζωγράφος, Τζον Κράξτον, είχε αγοράσει τον πολυέλαιο από ένα κατάστημα με αντίκες στο Λονδίνο. Υποψιαζόταν ότι ήταν έργο του σπουδαίου γλύπτη Αλμπέρτο Τζακομέτι (Alberto Giacometti) και αποδείχθηκε πως είχε δίκιο.

Τώρα, το αντικείμενο αυτό που κατασκευάστηκε στα τέλη της δεκαετίας του 1940, μπορεί να πωληθεί σε δημοπρασία του οίκου Christie’s σε λίγες εβδομάδες έως και 7 εκατομμύρια λίρες, σύμφωνα με δημοσίευμα του Guardian.

Δημιουργίες του Ελβετού καλλιτέχνη είναι από τα πιο ακριβά έργα γλυπτικής -αν όχι τα πιο ακριβά- που μπορεί κανείς να αγοράσει σε δημοπρασία.

Η εκτιμώμενη τιμή πώλησης του πολυελαίου είναι 1,5-2,5 εκατομμύρια αγγλικές λίρες, αλλά η Μισέλ ΜακΜάλαν από τον οίκο Christie’s αναγνωρίζει ότι αυτή είναι μια συντηρητική τιμή εκκίνησης για έναν πολυέλαιο που είναι «εξαιρετικά σπάνιος».

«Η αγορά για τα έργα ντιζάιν του Αλμπέρτο και του αδερφού του Ντιέγκο Τζακομέτι δεν ήταν ποτέ πιο δυνατή, με την κορυφαία τιμή για έναν πολυέλαιο Giacometti σε δημοπρασία να είναι 7.602.400 αγγλικές λίρες το 2018 για έναν μπρούτζινο από το 1949», είπε.

Όταν ο Κράξτον εντόπισε για πρώτη φορά το μοναδικό φωτιστικό σε ένα κατάστημα του Λονδίνου τη δεκαετία του 1960, πίστεψε ότι είχε παραγγελθεί από τον αείμνηστο φίλο του, συλλέκτη έργων τέχνης Πίτερ Γουότσον.

Ο ζωγράφος, που πέθανε το 2009, κρέμασε τον πολυέλαιο στο σπίτι του στο βόρειο Λονδίνο. Το έργο παρέμεινε εκεί για 50 χρόνια.

Πέρα από την αισθητική του αξία, έχει και ιστορική, καθώς ο πολυέλαιος κάποτε κοσμούσε το λόμπι των γραφείων του εκδοτικού οίκου Bloomsbury του πολιτιστικού περιοδικού Horizon, που σήμερα δεν κυκλοφορεί.

Ο βιογράφος του Κράξτον και διαχειριστής του κληροδοτήματός του, Ίαν Κόλινς, δήλωσε ότι στον «πολυέλαιο για τον Πίτερ Γουάτσον» διακρίνονται τα διαφορετικά ρεύματα δημιουργικής σκέψης που απασχόλησαν τον Τζακομέτι κατά τη διάρκεια παραγωγικής περιόδου, της δεκαετίας του 1940.

Μια φωτογραφία χίλιες λέξεις: Ακολούθησε το pronews.gr στο Instagram για να «δεις» τον πραγματικό κόσμο!

ΤΕΛΕΥΤΑΙΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ
ΔΕΙΤΕ ΟΛΑ ΤΑ ΝΕΑ
ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ

Tο pronews.gr δημοσιεύει κάθε σχόλιο το οποίο είναι σχετικό με το θέμα στο οποίο αναφέρεται το άρθρο. Ο καθένας έχει το δικαίωμα να εκφράζει ελεύθερα τις απόψεις του. Ωστόσο, αυτό δεν σημαίνει ότι υιοθετούμε τις απόψεις αυτές και διατηρούμε το δικαίωμα να μην δημοσιεύουμε συκοφαντικά ή υβριστικά σχόλια όπου τα εντοπίζουμε. Σε κάθε περίπτωση ο καθένας φέρει την ευθύνη των όσων γράφει και το pronews.gr ουδεμία νομική ή άλλα ευθύνη φέρει.

Δικαίωμα συμμετοχής στη συζήτηση έχουν μόνο όσοι έχουν επιβεβαιώσει το email τους στην υπηρεσία disqus. Εάν δεν έχετε ήδη επιβεβαιώσει το email σας, μπορείτε να ζητήσετε να σας αποσταλεί νέο email επιβεβαίωσης από το disqus.com

Όποιος χρήστης της πλατφόρμας του disqus.com ενδιαφέρεται να αναλάβει διαχείριση (moderating) των σχολίων στα άρθρα του pronews.gr σε εθελοντική βάση, μπορεί να στείλει τα στοιχεία του και στοιχεία επικοινωνίας στο [email protected] και θα εξεταστεί άμεσα η υποψηφιότητά του.