
Έχετε αναρωτηθεί ποτέ τι ισχύει εάν η αεροπορική σας τοποθετήσει σε θέση κατώτερη από εκείνη για την οποία αγοράσθηκε το εισιτήριο;
Τότε, είναι υποχρεωμένος να σας επιστρέψει εντός επτά ημερών, σε ρευστό, µε ηλεκτρονικό τραπεζικό έμβασμα, µε τραπεζική εντολή ή επιταγή, ή, εφόσον συμφωνήσετε ενυπογράφως µε ταξιδιωτικά κουπόνια (voucher).
Ειδικότερα, σύμφωνα με τα δικαιώματα των επιβατών, όπως αυτά αναγράφονται στην σελίδα της Υπηρεσίας Πολιτικής Προστασίας, για το θέμα της αλλαγής θέσης (upgrade / downgrade), όπως ισχύει βάσει του κανονισμού (ΕΚ) 261/2004 που εφαρμόζει και η ΥΠΑ, δικαιούσαι τα εξής:
Υποβιβασμός θέσης (downgrade)
Αν είχες πληρώσει π.χ. Business και σε έβαλαν να καθίσεις σε Economy, τότε σε αυτή την περίπτωση δεν χάνεις τα δικαιώματά σου, ακόμα κι αν πέταξες κανονικά.
Η αεροπορική εταιρεία πρέπει να σου επιστρέψει ποσοστό της τιμής του εισιτηρίου:
Η επιστροφή αφορά μόνο το σκέλος στο οποίο έγινε ο υποβιβασμός και είναι υποχρεωτική. Δηλαδή, η επιστροφή των χρημάτων γίνεται μόνο για την πτήση στην οποία ο επιβάτης τοποθετήθηκε σε κατώτερη θέση και όχι για το σύνολο της διαδρομής που περιλαμβάνεται σε ενιαίο εισιτήριο, η οποία μπορεί να περιλαμβάνει δύο ή περισσότερες πτήσεις με ανταπόκριση.
Αναβάθμιση θέσης (upgrade)
Για την περίπτωση που είχες εισιτήριο σε Economy και σε έβαλαν Business (ή σε καλύτερη θέση) ισχύει το εξής: δεν μπορεί να σου ζητηθεί επιπλέον πληρωμή, ακόμα κι αν η θέση είναι ακριβότερη αφού θεωρείται καθαρά πλεονέκτημα για τον επιβάτη.
Διευκρινίζεται επίσης ότι η αλλαγή θέσης δεν ακυρώνει άλλα δικαιώματα επιβατών (π.χ. αποζημίωση λόγω καθυστέρησης ή ακύρωσης). Αν η αλλαγή έγινε χωρίς ενημέρωση ή αιτιολόγηση, δικαιούσαι να ζητήσεις γραπτώς επιστροφή χρημάτων και το ποσό επιστροφής πρέπει να καταβληθεί εντός επτά ημερών.
Τι να κάνεις αν σου συμβεί
Tο pronews.gr δημοσιεύει κάθε σχόλιο το οποίο είναι σχετικό με το θέμα στο οποίο αναφέρεται το άρθρο. Ο καθένας έχει το δικαίωμα να εκφράζει ελεύθερα τις απόψεις του. Ωστόσο, αυτό δεν σημαίνει ότι υιοθετούμε τις απόψεις αυτές και διατηρούμε το δικαίωμα να μην δημοσιεύουμε συκοφαντικά ή υβριστικά σχόλια όπου τα εντοπίζουμε. Σε κάθε περίπτωση ο καθένας φέρει την ευθύνη των όσων γράφει και το pronews.gr ουδεμία νομική ή άλλα ευθύνη φέρει.
Δικαίωμα συμμετοχής στη συζήτηση έχουν μόνο όσοι έχουν επιβεβαιώσει το email τους στην υπηρεσία disqus. Εάν δεν έχετε ήδη επιβεβαιώσει το email σας, μπορείτε να ζητήσετε να σας αποσταλεί νέο email επιβεβαίωσης από το disqus.com
Όποιος χρήστης της πλατφόρμας του disqus.com ενδιαφέρεται να αναλάβει διαχείριση (moderating) των σχολίων στα άρθρα του pronews.gr σε εθελοντική βάση, μπορεί να στείλει τα στοιχεία του και στοιχεία επικοινωνίας στο info3@pronews.gr και θα εξεταστεί άμεσα η υποψηφιότητά του.