ΚΛΕΙΣΙΜΟ
Δημογραφικό: Το μεγαλύτερο πρόβλημα του Ελληνισμού και ουδείς ασχολείται σοβαρά με αυτό. Δεν υπάρχει ελπίδα...

Συνεχίζονται οι εργασίες για το νέο μεγάλο τούνελ της Μακεδονίας -Πότε θα είναι έτοιμο και ποιες περιοχές θα ενώσει

Η σήραγγα Κλεισούρας αποτελεί κομμάτι του έργου που αφορά στην κατασκευή της αρτηρίας της νέας Επαρχιακής Οδού

Συνεχίζονται οι εργασίες για το νέο μεγάλο τούνελ της Μακεδονίας -Πότε θα είναι έτοιμο και ποιες περιοχές θα ενώσει

Προχωράει η κατασκευή της σήραγγας Κλεισούρας, ενός έργου που αποτελούσε διαχρονικό αίτημα των κατοίκων της Καστοριάς, της Εορδαίας και του Αμύνταιου.

Η κατασκευή της συγκεκριμένης σήραγγας αποτελεί το σημαντικότερο τμήμα της νέας επαρχιακής οδού στον οδικό άξονα Καστοριάς-Πτολεμαΐδας, και θα μειώσει τις αποστάσεις, θα αυξήσει την οδική ασφάλεια και θα αποτελέσει εφαλτήριο περιφερειακής ανάπτυξης.

Αναφορά σε αυτό το νέο τούνελ της Μακεδονίας έκανε την Τρίτη 21 Μαΐου ο πρωθυπουργός της χώρας, Κυριάκος Μητσοτάκης, κατά την ομιλία του στην Καστοριά, επισημαίνοντας ότι «η σήραγγα της Κλεισούρας προχωράει».

Επισήμανε δε ότι πρόκειται για «ένα σημαντικό έργο υποδομής το οποίο θα επιτρέψει στην Καστοριά να ενταχθεί ακόμα πιο οργανικά σε αυτό το νέο πρότυπο ανάπτυξης το οποίο έχουμε για την περιοχή της Δυτικής Μακεδονίας, με περισσότερο τουρισμό, με ποιοτικό πρωτογενή τομέα, νέες διαδρομές πολιτιστικές».

Η σήραγγα, που θα ενώσει τρεις περιοχές (Καστοριά, Εορδαία, Αμύνταιο) θα είναι διπλής κατεύθυνσης με μήκος 1.365 μ., σήραγγα διαφυγής 1.383 μ. και εκτιμάται ότι θα είναι έτοιμη το 2025.

Θα έχει μία λωρίδα ανά κατεύθυνση πλάτους 3,75 μ., κατασκευάζεται στο τμήμα ρέμα Κωτούρη-όρια Νομού Κοζάνης, και αναμένεται να μειώσει σε μεγάλο βαθμό τον χρόνο μετακίνησης στο ταξίδι Καστοριά -Πτολεμαΐδα.

Το έργο αναλυτικότερα

Η σήραγγα Κλεισούρας αποτελεί κομμάτι του έργου που αφορά στην κατασκευή της αρτηρίας της νέας Επαρχιακής Οδού, που εντάσσεται στον οδικό άξονα Καστοριάς – Πτολεμαΐδας και βρίσκεται στα διοικητικά όρια των Περιφερειακών Ενοτήτων Καστοριάς και Φλώρινας και απολήγει στα όρια του νομού Κοζάνης.

Η αρτηρία έχει μήκος 10,3 χλμ., με πλάτος οδοστρώματος 8,0 μ., μία λωρίδα κυκλοφορίας πλάτους 3,75 μέτρων ανά κατεύθυνση και επιπλέον λωρίδα καθοδήγησης πλάτους 0,25 μ.

Το έργο περιλαμβάνει:

  • 4 ανισόπεδους κόμβους,
  • Τη Σήραγγα Κλεισούρας, διπλής κατεύθυνσης μήκους 1.365μ, με σήραγγα διαφυγής 1.383μ., σε ιδιαίτερα ορεινό ανάγλυφο
  • 1 γέφυρα (ρέματος Κώτουρη), μήκους 34,60μ περίπου
  • 4 κάτω διαβάσεις

Το κόστος του έργου ανέρχεται σε 71,07 εκατ. ευρώ με ΦΠΑ και χρηματοδοτείται από το Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων – συγχρηματοδοτούμενο σκέλος – καθώς είναι ενταγμένο στο Επιχειρησιακό Πρόγραμμα «Δυτική Μακεδονία στο ΕΣΠΑ 2014-2020.

Μια φωτογραφία χίλιες λέξεις: Ακολούθησε το pronews.gr στο Instagram για να «δεις» τον πραγματικό κόσμο!

Αναθέτουσα Αρχή είναι η Εγνατία Οδός, ενώ το έργο κατασκευάζεται από την εταιρεία «ΆΚΤΩΡ», με χρονοδιάγραμμα κατασκευής τα τρία έτη. Το έργο υπεγράφη τον Οκτώβριο του 2022.

ΤΕΛΕΥΤΑΙΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ
ΔΕΙΤΕ ΟΛΑ ΤΑ ΝΕΑ
ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ

Tο pronews.gr δημοσιεύει κάθε σχόλιο το οποίο είναι σχετικό με το θέμα στο οποίο αναφέρεται το άρθρο. Ο καθένας έχει το δικαίωμα να εκφράζει ελεύθερα τις απόψεις του. Ωστόσο, αυτό δεν σημαίνει ότι υιοθετούμε τις απόψεις αυτές και διατηρούμε το δικαίωμα να μην δημοσιεύουμε συκοφαντικά ή υβριστικά σχόλια όπου τα εντοπίζουμε. Σε κάθε περίπτωση ο καθένας φέρει την ευθύνη των όσων γράφει και το pronews.gr ουδεμία νομική ή άλλα ευθύνη φέρει.

Δικαίωμα συμμετοχής στη συζήτηση έχουν μόνο όσοι έχουν επιβεβαιώσει το email τους στην υπηρεσία disqus. Εάν δεν έχετε ήδη επιβεβαιώσει το email σας, μπορείτε να ζητήσετε να σας αποσταλεί νέο email επιβεβαίωσης από το disqus.com

Όποιος χρήστης της πλατφόρμας του disqus.com ενδιαφέρεται να αναλάβει διαχείριση (moderating) των σχολίων στα άρθρα του pronews.gr σε εθελοντική βάση, μπορεί να στείλει τα στοιχεία του και στοιχεία επικοινωνίας στο [email protected] και θα εξεταστεί άμεσα η υποψηφιότητά του.