ΚΛΕΙΣΙΜΟ
«Χουντικό» το σύνθημα «Πατρίς, Θρησκεία, Οικογένεια» λέει ο Κασσελάκης. Και το(ν) χειροκροτούσαν...

Τέλος εποχής: Η Boeing αποχαιρετά το εμβληματικό αεροσκάφος 747 (βίντεο)

Η πτήση του τελευταίου αεροσκάφους συνοδεύτηκε από μια διαδρομή που «χάραξε» ένα στέμμα στον ουρανό και τον αριθμό «747»

Τέλος εποχής: Η Boeing αποχαιρετά το εμβληματικό αεροσκάφος 747 (βίντεο)

Η Boeing παρέδωσε το τελευταίο μοντέλo της σειράς 747, αποχαιρετώντας τη «βασίλισσα των ουρανών», με μια πτήση που «χάραξε» στον ουρανό τον εμβληματικό αριθμό του αεροσκάφους μέσα σε μία κορώνα.

Η Boeing αποχαιρέτησε το εμβληματικό 747, παραδίδοντας το τελευταίο αεροπλάνο στην Atlas Air το απόγευμα της Τρίτης και σηματοδοτώντας το τέλος μιας εποχής για το αεροσκάφος που κατέκτησε του αιθέρες για 50 χρόνια.

Χιλιάδες εργαζόμενοι της Boeing, συμπεριλαμβανομένων ορισμένων από τους λεγόμενους «Απίθανους», οι «πιονέροι» που ανέπτυξαν το τζετ τη δεκαετία του 1960, παρακολούθησαν την τελευταία παράδοση του ιστορικού αεροπλάνου, το οποίο έδωσε τη δυνατότητα για αεροπορικά ταξίδια στο ευρύ κοινό και αντιπροσώπευσε ένα ανεξίτηλο κομμάτι της αμερικανικής αεροναυπηγικής και τεχνολογικής ανάπτυξης. Το ιστορικό αεροσκάφος έγινε σύμβολο των ουρανών για μισό αιώνα.

Σύμφωνα με ιστοτόπους που ασχολούνται με πτήσεις καθώς και σε σχετικά βίντεο που έχουν διαρρεύσει στο διαδίκτυο, η πτήση του τελευταίου αεροσκάφους 747, συνοδεύτηκε από μια διαδρομή που «χάραξε» ένα στέμμα στον ουρανό και τον αριθμό «747».

Η εκδήλωση στο εργοστάσιο κατασκευής μαμούθ επισφραγίστηκε με την εμφάνιση διασημοτήτων από τον Τζον Τραβόλτα, ο οποίος αφηγήθηκε ότι έμαθε να πετάει το 747-400 ως πρεσβευτής της Qantas Airlines. «[Ήταν] το δυσκολότερο πρόγραμμα που θα χρειαστεί να υπομείνει ποτέ οποιοσδήποτε πιλότος της πολιτικής αεροπορίας», δήλωσε ο Τραβόλτα, ο οποίος χαρακτήρισε το τζετ το «πιο καλά μελετημένο και ασφαλές αεροσκάφος που κατασκευάστηκε ποτέ».

Γνωστό και ως «βασίλισσα των ουρανών», το 747 σχεδίασε και κατασκεύασε η Boeing σε 28 μήνες και η ιστορική αμερικανική εταιρεία Pan Am παρουσίασε το 1970.

Ο Βρετανός δισεκατομμυριούχος επιχειρηματίας Ρίτσαρντ Μπράνσον, ο οποίος εμπνεύστηκε να ξεκινήσει μια αεροπορική εταιρεία με ένα μόνο Boeing 747 αφού κόλλησε σε μια πτήση με καθυστέρηση, νωρίτερα την Τρίτη το αποκάλεσε «υπέροχο θηρίο» καθώς το αποχαιρετούσε.

Οι εγκαταστάσεις της Boeing στο Έβερετ της Ουάσινγκτον είναι ο τόπος παρθενικής παραγωγής του 747. Χτίστηκε το 1967 για την παραγωγή του αεροσκάφους-μαμούθ και παραμένει το μεγαλύτερο εργοστάσιο κατασκευής στον κόσμο, σύμφωνα με την Boeing.

Αλλά μετά από πέντε δεκαετίες, η ζήτηση των πελατών για το 747 μειώθηκε, καθώς η Boeing και η Airbus ανέπτυξαν πιο αποδοτικά ως προς τα καύσιμα αεροσκάφη ευρείας ατράκτου με δύο κινητήρες. Όταν η Boeing επιβεβαίωσε τον Ιούλιο του 2020 ότι θα τερματίσει την παραγωγή του 747, παρήγαγε ήδη μόνο με ρυθμό μισού αεροσκάφους το μήνα.

Η Boeing παρέδωσε πέντε 747 το 2022, ενώ το 1990, το έτος αιχμής των παραδόσεων της πιο εμπορικής έκδοσης 747-400, η Boeing παρέδωσε 70 747.

Όλοι οι εργαζόμενοι στο πρόγραμμα 747 μεταφέρθηκαν σε άλλες θέσεις εργασίας ή συνταξιοδοτήθηκαν οικειοθελώς δήλωσε ο Κιμ Σμιθ, αντιπρόεδρος και γενικός διευθυντής της Boeing για τα προγράμματα 747 και 767.

Ενώ η Boeing κατασκευάζει επίσης τα 767 και 777 στο Έβερετ, η εταιρεία δεν έχει αποφασίσει ακόμη ποιο πρόγραμμα θα αναλάβει μόνιμα τον χώρο παραγωγής του 747, ο οποίος χρησιμοποιείται επί του παρόντος για την απογραφή του 787 και τις εργασίες του 777X, δήλωσε ο Σμίθ.

Ο διάδοχος του 747, το 777X δεν θα είναι έτοιμο για παράδοση πριν από το 2025, αλλά ο διευθύνων σύμβουλος της Boeing, Ντέιβιντ Καλχούν εστίασε τον αποχαιρετισμό του σε αυτό το μέλλον: «Το 777, το επόμενο αεροπλάνο που θα κυριαρχήσει σε αυτόν τον χώρο, εκτόπισε έτσι απλά όλο τον ανταγωνισμό του, και δεν έχουμε παρουσιάσει καν την καλύτερη έκδοση».

Μια φωτογραφία χίλιες λέξεις: Ακολούθησε το pronews.gr στο Instagram για να «δεις» τον πραγματικό κόσμο!

#038;ab_channel=PronewsTV
ΤΕΛΕΥΤΑΙΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ
ΔΕΙΤΕ ΟΛΑ ΤΑ ΝΕΑ
ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ

Tο pronews.gr δημοσιεύει κάθε σχόλιο το οποίο είναι σχετικό με το θέμα στο οποίο αναφέρεται το άρθρο. Ο καθένας έχει το δικαίωμα να εκφράζει ελεύθερα τις απόψεις του. Ωστόσο, αυτό δεν σημαίνει ότι υιοθετούμε τις απόψεις αυτές και διατηρούμε το δικαίωμα να μην δημοσιεύουμε συκοφαντικά ή υβριστικά σχόλια όπου τα εντοπίζουμε. Σε κάθε περίπτωση ο καθένας φέρει την ευθύνη των όσων γράφει και το pronews.gr ουδεμία νομική ή άλλα ευθύνη φέρει.

Δικαίωμα συμμετοχής στη συζήτηση έχουν μόνο όσοι έχουν επιβεβαιώσει το email τους στην υπηρεσία disqus. Εάν δεν έχετε ήδη επιβεβαιώσει το email σας, μπορείτε να ζητήσετε να σας αποσταλεί νέο email επιβεβαίωσης από το disqus.com

Όποιος χρήστης της πλατφόρμας του disqus.com ενδιαφέρεται να αναλάβει διαχείριση (moderating) των σχολίων στα άρθρα του pronews.gr σε εθελοντική βάση, μπορεί να στείλει τα στοιχεία του και στοιχεία επικοινωνίας στο [email protected] και θα εξεταστεί άμεσα η υποψηφιότητά του.