
Στην Ευρώπη, παράδειγμα για την 24ωρη λειτουργία του Μετρό προσφέρει η Κοπεγχάγη, με το δικό της Μετρό να είναι ανοιχτό καθ’ όλη τη διάρκεια της ημέρας και της νύχτας, επτά ημέρες την εβδομάδα.
Τα Μετρό είναι συνηθισμένα σε πολλές μεγάλες ευρωπαϊκές πόλεις και αποτελούν ένα από τα πιο αποτελεσματικά μέσα μετακίνησης για τους πολίτες. Επιπλέον, περιορίζουν τη χρήση των αυτοκινήτων και συμβάλλουν σημαντικά στην προστασία του περιβάλλοντος.
Κάθε Μετρό έχει τα δικά του χαρακτηριστικά και προγραμματισμούς, αλλά κοινό χαρακτηριστικό είναι ότι στις περισσότερες πόλεις, οι υπηρεσίες διακόπτονται κατά τη διάρκεια της νύχτας, συνήθως για λόγους συντήρησης ή λόγω χαμηλής επιβατικής κίνησης, που καθιστά την λειτουργία τους οικονομικά ασύμφορη.
Υπάρχει όμως ένα Μετρό που ποτέ δεν σταματά να λειτουργεί: το Μετρό της Κοπεγχάγης, το οποίο είναι ανοιχτό 24 ώρες την ημέρα, 7 ημέρες την εβδομάδα.
Το Københavns Metro ξεκίνησε τη λειτουργία του στις 16 Οκτωβρίου 2002 και σήμερα διαθέτει τέσσερις γραμμές (M1, M2, M3, M4), με 44 σταθμούς, εκ των οποίων οι 33 είναι υπόγειοι. Το σύστημα εξυπηρετεί τις περιοχές της Κοπεγχάγης, του Frederiksberg και του Tårnby, μεταφέροντας περίπου 360.000 επιβάτες καθημερινά (120 εκατομμύρια το 2023).
Το μήκος του δικτύου φτάνει τα 43,3 χλμ. και χρησιμοποιούνται 64 αμαξοστοιχίες χωρίς οδηγό. Κάθε συρμός έχει μήκος 39 μέτρα, πλάτος 2,65 μέτρα και βάρος 52 τόνους. Οι αμαξοστοιχίες είναι τριών αρθρωτών βαγονιών, με έξι αυτόματες πόρτες, ικανές να μεταφέρουν 96 καθήμενους και 204 όρθιους επιβάτες.
Η συχνότητα των τρένων στην Κοπεγχάγη είναι εντυπωσιακή, με τους επιβάτες να περιμένουν το επόμενο τρένο μόνο για 2-4 λεπτά σε ώρες αιχμής. Το σύστημα του Μετρό και οι συρμοί ελέγχονται από πλήρως αυτοματοποιημένα κέντρα υπολογιστών.
Η υπεύθυνη για τη λειτουργία του Μετρό είναι η Metroselskabet I/S, ενώ η καθημερινή συντήρηση και λειτουργία ανατίθεται στην ιδιωτική εταιρεία Metro Service A/S, μετά από δημόσιο διαγωνισμό.
Αξιοσημείωτο είναι ότι το Μετρό του Λονδίνου λειτουργεί και αυτό 24 ώρες την ημέρα, αλλά μόνο κατά τη διάρκεια της Παρασκευής και του Σαββάτου σε ορισμένες γραμμές, μέσω της υπηρεσίας Night Tube που εξυπηρετεί κυρίως τις γραμμές Victoria, Jubilee και Piccadilly.
Εκτός Ευρώπης, το Μετρό της Νέας Υόρκης προσφέρει υπηρεσίες 24/7 καθ’ όλη τη διάρκεια του έτους, με 472 σταθμούς και συνολικό μήκος 399 χλμ.
Η δυνατότητα 24ωρης λειτουργίας του Μετρό στην Αθήνα έχει συζητηθεί αρκετές φορές. Παρά την ανάγκη που υπάρχει για ένα τέτοιο σύστημα, η ΣΤΑ.ΣΥ. επισημαίνει πως η έλλειψη προσωπικού και η ανάγκη για συντήρηση του δικτύου τις νυχτερινές ώρες το καθιστούν δύσκολο εγχείρημα.
Το Μετρό της Αθήνας, που αποτελείται από τρεις γραμμές συνολικού μήκους 90,1 χλμ. και 66 σταθμούς, αναμένεται να επεκταθεί με τη Γραμμή 4, η οποία θα προσθέσει 15 νέους σταθμούς στην πόλη.
Παράλληλα, το Μετρό της Θεσσαλονίκης, που άνοιξε πρόσφατα (30 Νοεμβρίου 2024), έχει μήκος 9,8 χλμ. και διαθέτει 13 σταθμούς, αναμένοντας περαιτέρω ανάπτυξη στο μέλλον.
Tο pronews.gr δημοσιεύει κάθε σχόλιο το οποίο είναι σχετικό με το θέμα στο οποίο αναφέρεται το άρθρο. Ο καθένας έχει το δικαίωμα να εκφράζει ελεύθερα τις απόψεις του. Ωστόσο, αυτό δεν σημαίνει ότι υιοθετούμε τις απόψεις αυτές και διατηρούμε το δικαίωμα να μην δημοσιεύουμε συκοφαντικά ή υβριστικά σχόλια όπου τα εντοπίζουμε. Σε κάθε περίπτωση ο καθένας φέρει την ευθύνη των όσων γράφει και το pronews.gr ουδεμία νομική ή άλλα ευθύνη φέρει.
Δικαίωμα συμμετοχής στη συζήτηση έχουν μόνο όσοι έχουν επιβεβαιώσει το email τους στην υπηρεσία disqus. Εάν δεν έχετε ήδη επιβεβαιώσει το email σας, μπορείτε να ζητήσετε να σας αποσταλεί νέο email επιβεβαίωσης από το disqus.com
Όποιος χρήστης της πλατφόρμας του disqus.com ενδιαφέρεται να αναλάβει διαχείριση (moderating) των σχολίων στα άρθρα του pronews.gr σε εθελοντική βάση, μπορεί να στείλει τα στοιχεία του και στοιχεία επικοινωνίας στο info3@pronews.gr και θα εξεταστεί άμεσα η υποψηφιότητά του.