
Σύμφωνα με μελέτη που φιλοξενείται στο επιστημονικό περιοδικό BMC Medicine, υπάρχει ένα γαλακτοκομικό προϊόν που συνδέεται με μειωμένο κίνδυνο εμφάνισης διαβήτη τύπου 2 και δεν είναι άλλο από το γιαούρτι.
Τα γαλακτοκομικά, όπως το γιαούρτι, έχουν κατά γενική ομολογία χαμηλό γλυκαιμικό δείκτη (GI), οποίος δείχνει πόσο γρήγορα η εκάστοτε τροφή αυξάνει τα επίπεδα του σακχάρου στο αίμα.
Μάλιστα, το γιαούρτι με χαμηλά λιπαρά, θεωρείται ως «καλή επιλογή» ενώ σύμφωνα με έρευνα στο BMC Medical Journal η κατανάλωση και άλλων γαλακτοκομικών προϊόντων, δεν αυξάνει τον κίνδυνο διαβήτη σε ένα άτομο.
«Είτε έχουμε διαβήτη είτε όχι, χρειαζόμαστε καθημερινά ορισμένα γαλακτοκομικά προϊόντα όπως γάλα, τυρί και γιαούρτι ή και άλλα πχ προϊόντα σόγιας» υπογραμμίζει το UK Diabetes, ενώ φαίνεται πως οι πρωτεΐνες και οι βιταμίνες που περιέχονται στα γαλακτοκομικά μπορούν να βοηθήσουν στη διατήρηση των γερών οστών και υγειών δοντιών.
Τα γαλακτοκομικά, ωστόσο, μπορεί να είναι πλούσια σε λιπαρά και κορεσμένα λιπαρά, γι’ αυτό προκρίνονται προϊόντα με «χαμηλά λιπαρά» καθώς «οι ενήλικες και τα μεγαλύτερα παιδιά που καταναλώνουν πολύ λίπος μπορεί να πάρουν βάρος» ενώ η παχυσαρκία είναι ένας παράγοντας κινδύνου για την ανάπτυξη διαβήτη.
Διαβήτης τύπου 2: Οι παράγοντες κινδύνου
Άλλοι παράγοντες κινδύνου είναι:
Τα τρόφιμα που πολεμούν τον διαβήτη τύπου 2
Εάν έχετε διαβήτη, τα τρόφιμα που τρώτε μπορούν να επηρεάσουν και το πόσο καλά νιώθετε και αλλά και πόση ενέργεια θα έχετε, ενώ για μια καλά ισορροπημένη, υγιεινή διατροφή, πρέπει να τρώτε πολλά και διαφορετικά τρόφιμα όπως:
Διαβήτης τύπου 2: Τα τρόφιμα που πρέπει να κόψετε
Είναι επίσης καλό να αποφεύγετε τρόφιμα με υψηλή περιεκτικότητα σε λιπαρά, αλάτι και ζάχαρη, όπως:
Τα σημάδια για διαβήτη τύπου 2
Τα προειδοποιητικά σημάδια του υψηλού σακχάρου στο αίμα, σύμφωνα με το βρετανικό NHS, περιλαμβάνουν:
Tο pronews.gr δημοσιεύει κάθε σχόλιο το οποίο είναι σχετικό με το θέμα στο οποίο αναφέρεται το άρθρο. Ο καθένας έχει το δικαίωμα να εκφράζει ελεύθερα τις απόψεις του. Ωστόσο, αυτό δεν σημαίνει ότι υιοθετούμε τις απόψεις αυτές και διατηρούμε το δικαίωμα να μην δημοσιεύουμε συκοφαντικά ή υβριστικά σχόλια όπου τα εντοπίζουμε. Σε κάθε περίπτωση ο καθένας φέρει την ευθύνη των όσων γράφει και το pronews.gr ουδεμία νομική ή άλλα ευθύνη φέρει.
Δικαίωμα συμμετοχής στη συζήτηση έχουν μόνο όσοι έχουν επιβεβαιώσει το email τους στην υπηρεσία disqus. Εάν δεν έχετε ήδη επιβεβαιώσει το email σας, μπορείτε να ζητήσετε να σας αποσταλεί νέο email επιβεβαίωσης από το disqus.com
Όποιος χρήστης της πλατφόρμας του disqus.com ενδιαφέρεται να αναλάβει διαχείριση (moderating) των σχολίων στα άρθρα του pronews.gr σε εθελοντική βάση, μπορεί να στείλει τα στοιχεία του και στοιχεία επικοινωνίας στο info3@pronews.gr και θα εξεταστεί άμεσα η υποψηφιότητά του.