ΗΠΑ: Επιστήμονες ανακάλυψαν τυχαία πιθανή θεραπεία για τη φαλάκρα και το γκριζάρισμα

Ακολουθώντας τον ίδιο δρόμο με άλλα σημαντικά ιατρικά επιτεύγματα, όπως η πενικιλίνη και ο βηματοδότης, η θεραπεία για τη φαλάκρα και το γκριζάρισμα των μαλλιών θα προκύψει μάλλον από… τύχη!

Επιστήμονες από το Ιατρικό Κέντρο του Πανεπιστημίου του Τέξας Σαουθγουέστερν αναγνώρισαν με επιτυχία τα κύτταρα που καθοδηγούν την ανάπτυξη των τριχών καθώς και τον μηχανισμό που ευθύνεται για την εμφάνιση των λευκών μαλλιών στο πλαίσιο έρευνας που στόχο είχε τη βαθύτερη κατανόηση της ανάπτυξης των όγκων.

Οι επιστήμονες διαπίστωσαν ότι η πρωτεΐνη KROX20, η οποία είναι απαραίτητη για τη διατήρηση της ομαλής λειτουργίας του νευρικού συστήματος, παίζει επίσης ζωτικό ρόλο στην πυκνότητα και στο χρώμα των μαλλιών.

Σύμφωνα με το σχετικό δελτίο τύπου που εξέδωσε το πανεπιστήμιο, η KROX20 ενεργοποιεί τα δερματικά κύτταρα ώστε να δημιουργήσουν το στέλεχος της τρίχας (το ορατό τμήμα της που προεξέχει από την επιδερμίδα).

Τα ίδια αυτά δερματικά κύτταρα παράγουν στη συνέχεια μια άλλη πρωτεΐνη που ονομάζεται βλαστοκυτταρικός παράγοντας (SCF) και η οποία είναι απαραίτητη για να διατηρείται η φυσική απόχρωση των μαλλιών.

Όταν οι επιστήμονες διέγραψαν το γονίδιο SCF σε ποντίκια, το τρίχωμά τους έγινε ολόλευκο, ενώ όταν αφαίρεσαν τα κύτταρα που παράγουν την KROX20 τα πειραματόζωα καράφλιασαν!

«Αν και ο στόχος του συγκεκριμένου πρότζεκτ ήταν να κατανοήσουμε πώς σχηματίζονται ορισμένα είδη όγκων, καταλήξαμε να μάθουμε γιατί ασπρίζουν οι τρίχες και ποιο είναι το κύτταρο που προωθεί την ανάπτυξη των τριχών» σχολιάζει ο Δρ Λου Λε, αναπληρωτής καθηγητής δερματολογίας στο Πανεπιστημίου του Τέξας.

«Με τη γνώση αυτή ευελπιστούμε στο μέλλον να δημιουργήσουμε μια ουσία τοπικής εφαρμογής ή μια μέθοδο χορήγησης του απαραίτητου γονιδίου στον θύλακα της τρίχας ώστε να διορθώνονται αισθητικά προβλήματα» κατέληξε.

Αν τελικά προκύψει κάποια θεραπεία με βάση τις νέες ανακαλύψεις –κάτι που ελπίζουμε να γίνει σύντομα– τότε θα μπορούμε να λύσουμε ταυτόχρονα το πρόβλημα της τριχόπτωσης και των λευκών μαλλιών!