Αυτές είναι οι 4+1 απρόσμενες επιπτώσεις του καφέ στον οργανισμό μας

Κατά την κατανάλωση, η καφεΐνη εισέρχεται γρήγορα στην κυκλοφορία του αίματος, διεγείροντας το κεντρικό νευρικό σύστημα

Αυτές είναι οι 4+1 απρόσμενες επιπτώσεις του καφέ στον οργανισμό μας

Ο καφές, θα πρέπει να γίνει γνωστό πως μπορεί να έχει σημαντικές επιπτώσεις στον ανθρώπινο οργανισμό.

Κατά την κατανάλωση, η καφεΐνη εισέρχεται γρήγορα στην κυκλοφορία του αίματος, διεγείροντας το κεντρικό νευρικό σύστημα και εμποδίζοντας τις επιδράσεις της αδενοσίνης, ενός νευροδιαβιβαστή που προάγει τη χαλάρωση και την υπνηλία.

Ωστόσο εκτός από αυτό το γνωστό αποτέλεσμα, υπάρχουν μερικά άλλες απρόσμενες επιπτώσεις του καφέ στον οργανισμό μας.

Η επίδραση ξεκινά μετά από μια γουλιά

Η καφεΐνη επιδεικνύει αποτελεσματική απορρόφηση στο ανθρώπινο σώμα, με τις άμεσες επιπτώσεις της να εμφανίζονται συνήθως μέσα σε 5 έως 30 λεπτά από την κατανάλωση και μια γουλιά μπορεί να είναι αρκετή.

Αυτά τα αποτελέσματα περιλαμβάνουν αυξημένη αναπνευστική και καρδιαγγειακή δραστηριότητα, αυξημένη γνωστική επαγρύπνηση και ενισχυμένη σωματική ζωτικότητα.

Η διάρκεια αυτών των επιδράσεων μπορεί να ποικίλλει, δυνητικά επεκτείνοντας τη διάρκεια έως και τις 12 ώρες, ωστόσο εξαρτάται από μεμονωμένους παράγοντες.

Μπορεί να μειώσει τον κίνδυνο κατάθλιψης

Ορισμένες ενδείξεις υποδηλώνουν ότι τα μακροπρόθεσμα πλεονεκτήματα των ιδιοτήτων του καφέ που ενισχύουν τη διάθεση μπορεί να είναι σημαντικά. Μια μελέτη το 2016 αποκάλυψε ότι η κατανάλωση καφεΐνης συνδέθηκε με μειωμένο κίνδυνο κατάθλιψης.

Ομοίως, μια φινλανδική μελέτη του 2010 αποκάλυψε ένα συγκρίσιμο αποτέλεσμα που σχετίζεται με την κατανάλωση καφέ, όπου φαίνεται ότι η συσχέτιση με την κατάθλιψη γινόταν μικρότερη όταν τα άτομα κατανάλωναν άλλα ποτά με καφεΐνη.

Ο καφές μπορεί να σε βοηθήσει να κάψεις περισσότερο λίπος κατά τη διάρκεια της άσκησης

Η κατανάλωση καφέ λίγο πριν την άσκηση έχει αποδειχθεί ότι ενισχύει την απόδοση, ενισχύοντας την αίσθηση αυξημένης αντοχής.

Η κατανάλωση σκέτου καφέ πριν τη γυμναστική μπορεί να οδηγήσει σε αυξημένη καύση θερμίδων τόσο κατά τη διάρκεια όσο και μετά την προπόνηση, παράλληλα με τη βελτιωμένη χρήση των λιπαρών οξέων για αερόβια ενέργεια.

Ορισμένες έρευνες προτείνουν ότι 4 φλιτζάνια καφέ μπορούν να αυξήσουν τον μεταβολικό σου ρυθμό κατά 3-11%. Με αυξημένο μεταβολικό ρυθμό, η καύση λίπους γίνεται πιο αποτελεσματική.

Κατά συνέπεια, αυτό το χαρακτηριστικό είναι ιδιαίτερα ωφέλιμο για άτομα που στοχεύουν στην απώλεια βάρους.

Ο καφές είναι η μεγαλύτερη αντιοξειδωτική πηγή

Έρευνα που διεξήχθη στη Φινλανδία και τη Νορβηγία υπογράμμισε τη σημασία του καφέ ως της κύριας πηγής αντιοξειδωτικών, συμβάλλοντας στο 64% περίπου της συνολικής πρόσληψης αντιοξειδωτικών.

Η υιοθέτηση μιας πλούσιας σε αντιοξειδωτικά διατροφής από διάφορες πηγές, συμπεριλαμβανομένου του καφέ, είναι απαραίτητη για την ενίσχυση της άμυνας του οργανισμού ενάντια στο βλαβερό οξειδωτικό στρες.

Αυτό υπογραμμίζει τη σημασία της ενσωμάτωσης των πλούσιων σε αντιοξειδωτικά ροφημάτων, όπως ο καφές, στο καθημερινό διατροφικό σχήμα του ατόμου.

Ο καφές καταστέλλει την όρεξη και διασπά το λίπος

Επιστημονικά στοιχεία επιβεβαιώνουν ότι η καφεΐνη διεγείρει άμεσα τα λιποκύτταρα, ωθώντας τα να διασπάσουν το αποθηκευμένο λίπος.

Προτού χρησιμοποιηθεί και αποβληθεί μέσω σωματικής δραστηριότητας, το λίπος καθιστά αναγκαία αυτή τη διαδικασία διάσπασης.

Μια φωτογραφία χίλιες λέξεις: Ακολούθησε το pronews.gr στο Instagram για να «δεις» τον πραγματικό κόσμο!

Επιπλέον, ο καφές αυξάνει τα επίπεδα αδρεναλίνης στην κυκλοφορία του αίματος, διευκολύνοντας τη διάσπαση των λιπών. Κατά συνέπεια, η καφεΐνη παραμένει βασικό συστατικό σε διάφορα συμπληρώματα απώλειας βάρους.

ΤΕΛΕΥΤΑΙΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ
ΔΕΙΤΕ ΟΛΑ ΤΑ ΝΕΑ
ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ

Tο pronews.gr δημοσιεύει κάθε σχόλιο το οποίο είναι σχετικό με το θέμα στο οποίο αναφέρεται το άρθρο. Ο καθένας έχει το δικαίωμα να εκφράζει ελεύθερα τις απόψεις του. Ωστόσο, αυτό δεν σημαίνει ότι υιοθετούμε τις απόψεις αυτές και διατηρούμε το δικαίωμα να μην δημοσιεύουμε συκοφαντικά ή υβριστικά σχόλια όπου τα εντοπίζουμε. Σε κάθε περίπτωση ο καθένας φέρει την ευθύνη των όσων γράφει και το pronews.gr ουδεμία νομική ή άλλα ευθύνη φέρει.

Δικαίωμα συμμετοχής στη συζήτηση έχουν μόνο όσοι έχουν επιβεβαιώσει το email τους στην υπηρεσία disqus. Εάν δεν έχετε ήδη επιβεβαιώσει το email σας, μπορείτε να ζητήσετε να σας αποσταλεί νέο email επιβεβαίωσης από το disqus.com

Όποιος χρήστης της πλατφόρμας του disqus.com ενδιαφέρεται να αναλάβει διαχείριση (moderating) των σχολίων στα άρθρα του pronews.gr σε εθελοντική βάση, μπορεί να στείλει τα στοιχεία του και στοιχεία επικοινωνίας στο [email protected] και θα εξεταστεί άμεσα η υποψηφιότητά του.