ΚΛΕΙΣΙΜΟ
Τώρα ξεκινά το αληθινό ματσάκι στις ΗΠΑ...

Αξίζει να τις εντάξετε στη διατροφή σας: Αυτές είναι οι τροφές που βελτιώνουν τη μνήμη

Περιέχουν φυτικές ενώσεις που βοηθούν στην προστασία του εγκεφάλου

Αξίζει να τις εντάξετε στη διατροφή σας: Αυτές είναι οι τροφές που βελτιώνουν τη μνήμη

Υπάρχουν κάποιες συγκεκριμένες τροφές οι οποίες περιέχουν φυτικές ενώσεις που βοηθούν στην προστασία του εγκεφάλου και κατ’ επέκταση βελτιώνουν τη μνήμη.

Για παράδειγμα, οι ξηροί καρποί, τα αυγά και οι λιπαρές ποικιλίες ψαριών περιέχουν ευεργετικά λίπη και ορισμένες βιταμίνες και μέταλλα που χρειάζεται ο εγκέφαλος για να διασφαλίσει ότι η μνήμη μας – βραχυπρόθεσμη και μακροπρόθεσμη, θα παραμείνει δυνατή.

Δείτε ποιες τροφές αξίζει να εντάξετε στη διατροφή σας:

Λιπαρά ψάρια

Γνωρίζουμε πως τα ψάρια είναι η απόλυτη «τροφή του εγκεφάλου» και υπάρχουν πειστικά στοιχεία που το υποστηρίζουν. Συγκεκριμένα, μελέτες δείχνουν ότι η τακτική κατανάλωση ψαριών μπορεί να βελτιώσει τη μνήμη λόγω των ωμέγα-3 λιπαρών οξέων. Επίσης βελτιώνουν την συγκέντρωση και τη διαύγεια.

Μύρτιλα

Τα μούρα, και ιδιαίτερα τα βατόμουρα έχουν ιδιότητες ενίσχυσης της μνήμης χάρη στα φυτικά φλαβονοειδή, γνωστά ως ανθοκυανίνες. Επομένως μπορούν να βελτιώσουν τη μνήμη και τις γνωστικές λειτουργίες, ανεξάρτητα από την ηλικία μας.

Καρύδια

Η κατανάλωση μιας μικρής χούφτας ξηρών καρπών σε τακτική βάση βελτιώνει την λειτουργία της καρδιάς και υποστηρίζει την κυκλοφορία του αίματος, η οποία έχει επιπτώσεις στον εγκέφαλο.

Αυτό υποστηρίζεται από μελέτες που αποδεικνύουν ότι η υψηλότερη πρόσληψη ξηρών καρπών σχετίζεται με καλύτερη συνολική γνωστική ικανότητα για τις μεγαλύτερες ηλικιακές ομάδες.

Μάλιστα συγκεκριμένα τα καρύδια φαίνεται να έχουν το προβάδισμα σε σχέση με άλλους ξηρούς καρπούς, καθώς είναι μια ιδιαίτερα καλή πηγή ωφέλιμων ωμέγα-3 λιπαρών οξέων που βελτιώνει την μνήμη.

Αυγά

Τα ολόκληρα αυγά είναι πλούσια σε θρεπτικά συστατικά. Αποτελούν μία από τις καλύτερες διατροφικές πηγές χολίνης – αυτή η ελάχιστα πολυσυζητημένη θρεπτική ουσία είναι απαραίτητη για το σχηματισμό των κυτταρικών μεμβρανών και για τη λειτουργία του εγκεφάλου, συμπεριλαμβανομένης της μνήμης.

Είναι ιδιαίτερα σημαντικό να καταναλώνονται κατά τη διάρκεια της εγκυμοσύνης και του θηλασμού για την ανάπτυξη του εγκεφάλου του μωρού.

Σπόροι κολοκύθας

Οι σπόροι κολοκύθας είναι μια χρήσιμη προσθήκη στη διατροφή σας που ενισχύει τη μνήμη. Είναι επίσης μια καλή πηγή βιταμινών Β που είναι σημαντικές καθώς παρέχουν προστασία στον εγκέφαλο καθώς γερνάμε και υποστηρίζουν τη λειτουργία της μνήμης.

Η μυρωδιά του δεντρολίβανου μπορεί επίσης να βελτιώσει σημαντικά την αναδρομική μνήμη. Αυτό φαίνεται πως είναι ιδιαίτερα χρήσιμο για όσους δίνουν εξετάσεις, καθώς και για όσους είναι άνω των 65 ετών.

Καφές

Ο καφές μπορεί να βοηθήσει την συγκέντρωση και τη διάθεση, ώρες που συνήθως αυτές οι ικανότητές μας εκλείπουν, όπως όταν ξυπνάμε το πρωί. Επομένως ένα φλιτζάνι καφές μπορεί να είναι ωφέλιμος για όσους βιώνουν στρες πριν από την εξεταστική περίοδο.

Μαύρη σοκολάτα

Φτιαγμένη από τους σπόρους του κακαόδεντρου φαίνεται να βελτιώνει τη ροή του αίματος, συμπεριλαμβανομένης αυτής στον εγκέφαλο.

Σόγια

Υπάρχουν κάποιες ενδείξεις ότι η σόγια μπορεί να βελτιώσει τόσο τη μακροπρόθεσμη όσο και τη βραχυπρόθεσμη μνήμη. Η μελέτη σημείωσε σημαντικές βελτιώσεις τόσο στους άνδρες όσο και στις γυναίκες, συμπεριλαμβανομένης της βελτίωσης της νοητικής ευελιξίας.

Πράσινο τσάι

Τέλος, το πράσινο τσάι μπορεί να βελτιώσει την εγρήγορση, να ενισχύσει την εργασιακή μνήμη και τη συγκέντρωση ειδικά αν πρόκειται να απασχοληθούμε για πολλή ώρα με κάτι. Το πράσινο τσάι είναι επίσης πλούσιο σε φυτικές ενώσεις που έχουν προστατευτική αντιοξειδωτική δράση για τον εγκέφαλο.

Μια φωτογραφία χίλιες λέξεις: Ακολούθησε το pronews.gr στο Instagram για να «δεις» τον πραγματικό κόσμο!

ΤΕΛΕΥΤΑΙΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ
ΔΕΙΤΕ ΟΛΑ ΤΑ ΝΕΑ
ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ

Tο pronews.gr δημοσιεύει κάθε σχόλιο το οποίο είναι σχετικό με το θέμα στο οποίο αναφέρεται το άρθρο. Ο καθένας έχει το δικαίωμα να εκφράζει ελεύθερα τις απόψεις του. Ωστόσο, αυτό δεν σημαίνει ότι υιοθετούμε τις απόψεις αυτές και διατηρούμε το δικαίωμα να μην δημοσιεύουμε συκοφαντικά ή υβριστικά σχόλια όπου τα εντοπίζουμε. Σε κάθε περίπτωση ο καθένας φέρει την ευθύνη των όσων γράφει και το pronews.gr ουδεμία νομική ή άλλα ευθύνη φέρει.

Δικαίωμα συμμετοχής στη συζήτηση έχουν μόνο όσοι έχουν επιβεβαιώσει το email τους στην υπηρεσία disqus. Εάν δεν έχετε ήδη επιβεβαιώσει το email σας, μπορείτε να ζητήσετε να σας αποσταλεί νέο email επιβεβαίωσης από το disqus.com

Όποιος χρήστης της πλατφόρμας του disqus.com ενδιαφέρεται να αναλάβει διαχείριση (moderating) των σχολίων στα άρθρα του pronews.gr σε εθελοντική βάση, μπορεί να στείλει τα στοιχεία του και στοιχεία επικοινωνίας στο [email protected] και θα εξεταστεί άμεσα η υποψηφιότητά του.