ΚΛΕΙΣΙΜΟ
Ο Κασσελάκης θα τα «κουτσοκαταφέρει» στις ευρωκάλπες , ο Κούλης θα μείνει πρωθυπουργός, έτσι ή αλλιώς. Αυτόν τον Ανδρουλάκη λυπάμαι...

Δείτε ποιες είναι οι 4 τροφές που πρέπει να αποφεύγετε εάν έχετε υψηλή χοληστερόλη

Ποιες τη μειώνουν

Δείτε ποιες είναι οι 4 τροφές που πρέπει να αποφεύγετε εάν έχετε υψηλή χοληστερόλη

Υπάρχουν κάποιες τροφές τις οποίες πρέπει να αποφεύγετε αν έχετε υψηλή χοληστερόλη.  

Είτε παίρνετε ήδη φάρμακα για την μείωση της χοληστερόλης είτε όχι, κάνοντας μερικές απλές διατροφικές αλλαγές μπορείτε να μειώσετε ακόμη περισσότερο τον κίνδυνο καρδιαγγειακών παθήσεων.

Ποιες τροφές ανεβάζουν τη χοληστερόλη στα ύψη

Το πρόβλημα είναι τα τρόφιμα με υψηλή περιεκτικότητα σε κορεσμένα λιπαρά, επειδή μπορούν να αυξήσουν τα επίπεδα χοληστερόλης σας και να σας κάνουν να παχύνετε.

Ποιες είναι οι χειρότερες τροφές για υψηλή χοληστερόλη;

Το κόκκινο κρέας, τα τηγανητά τρόφιμα και τα αρτοσκευάσματα είναι διαβόητα για την αύξηση των επιπέδων της χοληστερόλης χαμηλής πυκνότητας λιποπρωτεΐνης (LDL), του κολλώδους είδους που συσσωρεύεται στα τοιχώματα των αρτηριών.

4 τροφές που πρέπει να αποφεύγετε εάν έχετε υψηλή χοληστερόλη

1. Κόκκινο κρέας. Το βοδινό, το χοιρινό και το αρνίσιο κρέας έχουν γενικά υψηλή περιεκτικότητα σε κορεσμένα λιπαρά. Τα κομμάτια κρέατος όπως το χάμπουργκερ, τα παϊδάκια, οι χοιρινές μπριζόλες και τα ψητά έχουν υψηλότερη περιεκτικότητα σε λιπαρά.

Δεν χρειάζεται να αποφεύγετε τελείως το κρέας, απλά να το τρώτε μόνο περιστασιακά. Περιοριστείτε στο προτεινόμενο μέγεθος μερίδας των 85 γραμμαρίων και σε κομμάτια φιλέτο.

Ακόμα καλύτερα, αντικαταστήστε το κρέας με πρωτεΐνες που είναι χαμηλότερες σε κορεσμένα λιπαρά και χοληστερόλη, όπως στήθος κοτόπουλου ή γαλοπούλας χωρίς πέτσα, ψάρια και φασόλια.

2. Τηγανητά φαγητά. Τρόφιμα όπως φτερούγες κοτόπουλου, μπαστούνια μοτσαρέλας και ροδέλες κρεμμυδιού είναι από τα χειρότερα όσον αφορά τη χοληστερόλη. Το τηγάνισμα αυξάνει την ενεργειακή πυκνότητα (θερμίδες) των τροφίμων.

Αν σας αρέσουν τα τηγανητά φαγητά, χρησιμοποιήστε μια φριτέζα αέρος, ή ψήστε στο γκριλ φαγητά όπως πατάτες και κοτόπουλο.

3. Επεξεργασμένα κρέατα. Τα χοτ-ντογκ, τα λουκάνικα, το μπέικον και λοιπά αλλαντικά χρησιμοποιούν τα πιο λιπαρά κομμάτια κόκκινου κρέατος και επομένως τείνουν να είναι υψηλά σε χοληστερόλη και κορεσμένα λιπαρά.

Το μπέικον και το λουκάνικο που παρασκευάζεται με γαλοπούλα ή κοτόπουλο μπορεί να φαίνονται πιο υγιεινά και είναι κάπως χαμηλότερα σε χοληστερόλη από τις εκδόσεις του κόκκινου κρέατος, αλλά δεν είναι χωρίς χοληστερόλη.

4. Αρτοσκευάσματα. Τα μπισκότα, τα κέικ και τα γλυκά παρασκευάζονται συχνά με μεγάλες ποσότητες βουτύρου και λίπους, γεγονός που τα καθιστά υψηλά σε χοληστερόλη.

Δεν χρειάζεται να εγκαταλείψετε τελείως τα γλυκά, απλώς κάντε μερικές αντικαταστάσεις. Αντί για βούτυρο χρησιμοποιήστε σάλτσα μήλου ή μπανάνες. Ή βάλτε παγωμένο γιαούρτι με χαμηλά λιπαρά με μούρα για επιδόρπιο.

Ποιες τροφές μειώνουν τη χοληστερόλη

Ορισμένες τροφές βοηθούν να διατηρήσετε τα επίπεδα χοληστερόλης υπό έλεγχο. Οι ακόλουθες τροφές μειώνουν τη χοληστερόλη με διάφορους τρόπους:

  • βρώμη
  • κριθάρι και άλλα δημητριακά ολικής αλέσεως
  • μελιτζάνες και μπάμιες
  • ξηροί καρποί
  • φυτικά έλαια
  • μήλα, σταφύλια, φράουλες
  • τρόφιμα εμπλουτισμένα με στερόλες και στανόλες
  • σόγια
  • λιπαρά ψάρια
  • φυτικές ίνες

Λάβετε υπόψη ότι δεν είναι όλες οι τροφές με υψηλή χοληστερόλη βλαβερές για εσάς.

Μια φωτογραφία χίλιες λέξεις: Ακολούθησε το pronews.gr στο Instagram για να «δεις» τον πραγματικό κόσμο!

Για παράδειγμα, τα αυγά έχουν σχετικά υψηλή περιεκτικότητα σε χοληστερόλη, αλλά δεν ανεβάζουν τα επίπεδα χοληστερόλης τόσο όσο τα κορεσμένα λιπαρά. Και είναι επίσης γεμάτα με πρωτεΐνες και άλλα θρεπτικά συστατικά.

ΤΕΛΕΥΤΑΙΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ
ΔΕΙΤΕ ΟΛΑ ΤΑ ΝΕΑ
ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ

Tο pronews.gr δημοσιεύει κάθε σχόλιο το οποίο είναι σχετικό με το θέμα στο οποίο αναφέρεται το άρθρο. Ο καθένας έχει το δικαίωμα να εκφράζει ελεύθερα τις απόψεις του. Ωστόσο, αυτό δεν σημαίνει ότι υιοθετούμε τις απόψεις αυτές και διατηρούμε το δικαίωμα να μην δημοσιεύουμε συκοφαντικά ή υβριστικά σχόλια όπου τα εντοπίζουμε. Σε κάθε περίπτωση ο καθένας φέρει την ευθύνη των όσων γράφει και το pronews.gr ουδεμία νομική ή άλλα ευθύνη φέρει.

Δικαίωμα συμμετοχής στη συζήτηση έχουν μόνο όσοι έχουν επιβεβαιώσει το email τους στην υπηρεσία disqus. Εάν δεν έχετε ήδη επιβεβαιώσει το email σας, μπορείτε να ζητήσετε να σας αποσταλεί νέο email επιβεβαίωσης από το disqus.com

Όποιος χρήστης της πλατφόρμας του disqus.com ενδιαφέρεται να αναλάβει διαχείριση (moderating) των σχολίων στα άρθρα του pronews.gr σε εθελοντική βάση, μπορεί να στείλει τα στοιχεία του και στοιχεία επικοινωνίας στο [email protected] και θα εξεταστεί άμεσα η υποψηφιότητά του.