ΚΛΕΙΣΙΜΟ
Αφήστε κάτι άκαυτο και για του χρόνου παιδιά... Μην τα καίτε όλα φέτος

Πώς μπορεί να επηρεάσει τον ύπνο η διατροφή μας – Ποιες είναι οι καλύτερες επιλογές

Τι να φάτε και τι να αποφύγετε

Πώς μπορεί να επηρεάσει τον ύπνο η διατροφή μας – Ποιες είναι οι καλύτερες επιλογές

Ειδικός από τις ΗΠΑ αναφέρει ότι αν θέλετε να κοιμηθείτε καλά το βράδυ πρέπει να προσέξετε τι θα φάτε και τι θα πιείτε πριν.

«Ένα μεγάλο γεύμα στις 8 το βράδυ, όταν έχετε πρόγραμμα να μπείτε για ύπνο μία ή δύο ώρες αργότερα δεν είναι η καλύτερη επιλογή. Και αν έχετε ευαισθησία στην καφεΐνη, καλό είναι να την σταματάτε από το μεσημέρι», συνιστά επίκουρη καθηγήτρια Διατροφής στο Κολλέγιο Ιατρικής Baylor του Τέξας.

Όπως εξηγεί, ο μέσος άνθρωπος χρειάζεται 10-20 λεπτά για να αποκοιμηθεί. Αν έχετε καφεΐνη στον οργανισμό σας, το διάστημα αυτό διπλασιάζεται. Η καφεΐνη όμως έχει χρόνο ημίσειας ζωής 4,5 ώρες. Χρειάζονται δηλαδή 4,5 ώρες για να απομακρυνθεί η μισή ποσότητά της από τον οργανισμό σας. Εάν λοιπόν έχετε ευαισθησία σε αυτήν, ασφαλέστερο είναι να την αποφύγετε από το μεσημέρι και μετά.

«Καφεΐνη δεν περιέχει μόνον ο καφές», διευκρινίζει η εκπρόσωπος της αμερικανικής Ακαδημίας Διατροφής & Διαιτητικής (AND). «Περιέχεται και στο τσάι και σε μερικά ισοτονικά ροφήματα. Ακόμα και αθλητικά ροφήματα μπορεί να την περιέχουν».

Ένα βαρύ γεύμα πριν μπείτε στο κρεβάτι επίσης επηρεάζει τον ύπνο, αλλά με διαφορετικό τρόπο. «Η μεγάλη ποσότητα τροφής στο στομάχι επηρεάζει την κυκλοφορία του αίματος», εξηγεί η ειδικός. «Ο οργανισμός στέλνει περισσότερο αίμα στο έντερο για να γίνει η πέψη της τροφής και λιγότερο στον εγκέφαλο. Ωστόσο ο εγκέφαλος χρειάζεται άφθονο αίμα για να διέρχεται από τα διάφορα στάδια του ύπνου».

Εκτός από την καφεΐνη και τα βαριά φαγητά, καλό είναι να αποφεύγετε το αλκοόλ και τα πικάντικα φαγητά πριν μπείτε για ύπνο.

Οι καλύτερες επιλογές

Φυσικά, η κατανάλωση τροφής αργά το βράδυ εξαρτάται από το πρόγραμμα κάθε ανθρώπου. Οι εργαζόμενοι, λ.χ., σε νυχτερινή βάρδια και οι αθλητές που επιστρέφουν αργά στο σπίτι από τους αγώνες, έχουν διαφορετικό πρόγραμμα διατροφής απ’ όσους εργάζονται καθημερινά 9-5.

Τι μπορείτε λοιπόν να φάτε με ασφάλεια πριν μπείτε στο κρεβάτι σας; «Χρειάζεστε κάτι ελαφρύ και εύπεπτο, πλούσιο σε πρωτεΐνη και λιπαρά, το οποίο θα παραμείνει και περισσότερη ώρα στο στομάχι», απαντά η ειδικός. «Μια πολύ καλή επιλογή είναι ένα λευκό γιαούρτι με λίγα μούρα και ψιλοκομμένο μήλο».

Σημασία όμως έχει και η ποιότητα της τροφής που θα φάτε. Επομένως δεν είναι καθόλου καλή επιλογή τα πρόχειρα φαγητά (π.χ. πατατάκια, παγωτά) πριν μπείτε στο κρεβάτι.

Όσον αφορά τα ροφήματα, εκτός από νερό μπορείτε να πιείτε γάλα και ανθρακούχο νερό χωρίς καφεΐνη.

Μια φωτογραφία χίλιες λέξεις: Ακολούθησε το pronews.gr στο Instagram για να «δεις» τον πραγματικό κόσμο!

«Πολλοί άνθρωποι πίνουν καφέ ή τσάι επειδή απολαμβάνουν τη γεύση τους. Εάν κι εσείς συνηθίζετε να τα καταναλώνετε πριν μπείτε στο κρεβάτι, προτιμήστε τις ντεκαφεϊνέ εκδοχές», συνιστά η ειδικός. «Μολονότι δεν είναι 100% χωρίς καφεΐνη, σίγουρα περιέχουν πολύ λιγότερη απ’ ό,τι οι κανονικές μορφές».

ΤΕΛΕΥΤΑΙΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ
ΔΕΙΤΕ ΟΛΑ ΤΑ ΝΕΑ
ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ

Tο pronews.gr δημοσιεύει κάθε σχόλιο το οποίο είναι σχετικό με το θέμα στο οποίο αναφέρεται το άρθρο. Ο καθένας έχει το δικαίωμα να εκφράζει ελεύθερα τις απόψεις του. Ωστόσο, αυτό δεν σημαίνει ότι υιοθετούμε τις απόψεις αυτές και διατηρούμε το δικαίωμα να μην δημοσιεύουμε συκοφαντικά ή υβριστικά σχόλια όπου τα εντοπίζουμε. Σε κάθε περίπτωση ο καθένας φέρει την ευθύνη των όσων γράφει και το pronews.gr ουδεμία νομική ή άλλα ευθύνη φέρει.

Δικαίωμα συμμετοχής στη συζήτηση έχουν μόνο όσοι έχουν επιβεβαιώσει το email τους στην υπηρεσία disqus. Εάν δεν έχετε ήδη επιβεβαιώσει το email σας, μπορείτε να ζητήσετε να σας αποσταλεί νέο email επιβεβαίωσης από το disqus.com

Όποιος χρήστης της πλατφόρμας του disqus.com ενδιαφέρεται να αναλάβει διαχείριση (moderating) των σχολίων στα άρθρα του pronews.gr σε εθελοντική βάση, μπορεί να στείλει τα στοιχεία του και στοιχεία επικοινωνίας στο [email protected] και θα εξεταστεί άμεσα η υποψηφιότητά του.