Τα οφέλη που έχει για την υγεία η βιταμίνη Ε: Καταπολεμά το σύνδρομο πολυκυστικών ωοθηκών και βελτιώνει το σπέρμα

Προφυλάξεις και παρενέργειες

Τα οφέλη που έχει για την υγεία η βιταμίνη Ε: Καταπολεμά το σύνδρομο πολυκυστικών ωοθηκών και βελτιώνει το σπέρμα

Η βιταμίνη Ε έχει αρκετά οφέλη για την υγεία καθώς μπορεί να προάγει τη γονιμότητα, να καταπολεμήσει το σύνδρομο πολυκυστικών ωοθηκών ράμπες και τους πόνους περιόδου και να ενισχύσει τη λίμπιντο.

Η λήψη των σωστών βιταμινών, μετάλλων και θρεπτικών συστατικών είναι ένας από τους καλύτερους τρόπους για να φροντίσεις και να διατηρήσεις τη σωματική σας υγεία. Για την αναπαραγωγική υγεία, ειδικότερα, η βιταμίνη Ε (α-τοκοφερόλη), είναι απαραίτητη.

Γνωστή ως «βιταμίνη ομορφιάς», ενισχύει τόσο την αναπαραγωγική μας ευεξία όσο και διατηρεί το δέρμα μας ζωτικό και φρέσκο.

Τι είναι η βιταμίνη Ε

Η βιταμίνη Ε είναι μια λιποδιαλυτή βιταμίνη με ισχυρές αντιοξειδωτικές ιδιότητες. Είναι απαραίτητη για τη σωστή λειτουργία του οργανισμού και παίζει ζωτικό ρόλο στην προστασία του από τις οξειδωτικές βλάβες που προκαλούνται από τις ελεύθερες ρίζες.

Ορισμένες τροφικές πηγές βιταμίνης Ε περιλαμβάνουν:

  • Ξηροί καρποί και σπόροι (όπως ηλιόσποροι ή φουντούκια)
  • Φυτικά έλαια (όπως το έλαιο φύτρων σιταριού)
  • Φυλλώδη χόρτα
  • Δημητριακά ολικής αλέσεως (όπως αυτά που περιέχονται σε ορισμένα εμπλουτισμένα δημητριακά)
  • Αβοκάντο
  • Ενισχυμένα γαλακτοκομικά προϊόντα

Εάν η διατροφή σου δεν διαθέτει βιταμίνη Ε, μπορείς επίσης να τη βρεις σε μορφή συμπληρώματος. Πρόσθεσε στην καθημερινή σου διατροφή με τροφές πλούσιες σε βιταμίνη Ε ή αναζήτησε ένα συμπλήρωμα (ή πολυβιταμίνη) που περιέχει φυσική βιταμίνη Ε (d-άλφα τοκοφερόλη ή οξικό d-άλφα τοκοφερόλιο) για καλύτερα αποτελέσματα. Δεν είναι όλες οι μορφές της βιταμίνης Ε ίσες.

Ποια είναι τα σημάδια έλλειψης βιταμίνης Ε

Χωρίς αρκετή βιταμίνη Ε, το σώμα μπορεί να δυσκολευτεί να εκτελέσει τις φυσιολογικές λειτουργίες. Τα συνήθη σημάδια της ανεπάρκειας περιλαμβάνουν:

  • Κόπωση
  • Αδυναμία
  • Μυϊκός πόνος και κράμπες
  • Κακός συντονισμός
  • Μειωμένη όραση
  • Ξηρό, φολιδωτό δέρμα

Γιατί η βιταμίνη Ε είναι σημαντική για την αναπαραγωγική υγεία

Η βιταμίνη Ε έχει πολυάριθμα οφέλη για την αναπαραγωγική υγεία. Διότι κάνει όλα τα ακόλουθα:

Προάγει τη γονιμότητα

Εάν προσπαθείς να συλλάβεις, ξεκίνησε να παίρνεις τη βιταμίνη Ε, η οποία έχει αποδειχθεί ότι βελτιώνει τη γονιμότητα τόσο στους άνδρες όσο και στις γυναίκες. Για τις γυναίκες, η βιταμίνη Ε μπορεί να βοηθήσει στην ωορρηξία και να βελτιώσει τη συνολική αναπαραγωγική υγεία.

Για τους άνδρες, η βιταμίνη Ε μπορεί να βελτιώσει την ποιότητα του σπέρματος και να αυξήσει τις πιθανότητες γονιμοποίησης ενός ωαρίου. Εάν είσαι έτοιμοι να δημιουργήσεις οικογένεια, η προσθήκη βιταμίνης Ε στη διατροφή σου μπορεί να σε βοηθήσει.

Καταπολεμά τις ελεύθερες ρίζες

Οι ελεύθερες ρίζες είναι ασταθή μόρια που μπορούν να βλάψουν τα κύτταρα του σώματός και να προκαλέσουν φλεγμονή. Η βιταμίνη Ε βοηθά στην εξουδετέρωση αυτών των μορίων και προστατεύει το σώμα σας από τις αρνητικές τους επιπτώσεις. Αυτό είναι ιδιαίτερα σημαντικό στο αναπαραγωγικό σύστημα, όπου οι ελεύθερες ρίζες μπορεί να οδηγήσουν σε προβλήματα γονιμότητας και άλλες επιπλοκές.

Καταπολεμά το σύνδρομο πολυκυστικών ωοθηκών (PCOS)

Το σύνδρομο πολυκυστικών ωοθηκών (PCOS) είναι μια κοινή κατάσταση υγείας, τα συμπτώματα της οποίας περιλαμβάνουν ακανόνιστες περιόδους, υπογονιμότητα και αύξηση του σωματικού βάρους. Ωστόσο, τα σωστά διατηρούμενα επίπεδα βιταμίνης Ε έχει αποδειχθεί ότι μειώνουν την αντίσταση στην ινσουλίνη, η οποία είναι μία από τις βασικές αιτίες του PCOS. Επιπλέον, η βιταμίνη Ε μπορεί να βελτιώσει το μεταβολισμό της γλυκόζης και να μειώσει τη φλεγμονή, τα οποία είναι σημαντικά για τη διαχείριση του συνδρόμου.

Ενισχύει το ανοσοποιητικό σύστημα

Είτε το πιστεύεις είτε όχι, η βιταμίνη Ε βοηθά στην ενίσχυση του ανοσοποιητικού συστήματος διεγείροντας την παραγωγή λευκών αιμοσφαιρίων, τα οποία καταπολεμούν τις λοιμώξεις και τις ασθένειες. Η λειτουργία του ανοσοποιητικού συστήματος είναι ιδιαίτερα σημαντική για την αναπαραγωγική υγεία, επειδή οι λοιμώξεις στα αναπαραγωγικά όργανα μπορεί να οδηγήσουν σε υπογονιμότητα και άλλες επιπλοκές.

Ενισχύει τη λίμπιντο

Αν δυσκολεύεσαι να αποκτήσεις ερωτική διάθεση, η βιταμίνη Ε βοηθά αυξάνοντας τη ροή του αίματος στα αναπαραγωγικά όργανα.

Μειώνει τον πόνο της περιόδου

Οι περισσότερες γυναίκες βιώνουν κάποιας μορφής δυσφορία κατά τη διάρκεια του εμμηνορροϊκού τους κύκλου. Από τις κράμπες μέχρι τις εναλλαγές της διάθεσης, μερικές φορές δεν είναι εύκολο στη διαχείριση. Όμως μελέτες έχουν δείξει ότι η βιταμίνη Ε μπορεί να βοηθήσει στη μείωση του πόνου και των κραμπών της περιόδου. Αυτό οφείλεται στο γεγονός ότι η βιταμίνη Ε έχει αντιφλεγμονώδεις ιδιότητες που διευκολύνουν τη δυσφορία και μειώνουν τη σοβαρότητα και τη διάρκεια του πόνου.

Προστατεύει τα ωάρια

Τέλος, η βιταμίνη Ε μπορεί να βοηθήσει στην προστασία των ωαρίων στις ωοθήκες μιας γυναίκας. Έχει αποδειχθεί ότι συμβάλλει στη μείωση της οξειδωτικής βλάβης των ωαρίων και στη βελτίωση της συνολικής ποιότητάς τους. Ένα υγιές ωάριο είναι πιο πιθανό να γονιμοποιηθεί, οπότε αυτό το θρεπτικό συστατικό μπορεί να συμβάλει στην αύξηση των πιθανοτήτων σας να μείνεις έγκυος.

Ποια άλλα οφέλη παρέχει η βιταμίνη Ε

Η υποστήριξη του αναπαραγωγικού συστήματος δεν είναι το μόνο πράγμα που μπορεί να κάνει η βιταμίνη Ε.

Μπορεί επίσης να:

Βελτιώσει την υγεία του δέρματος

Η βιταμίνη Ε μπορεί να βοηθήσει στην προστασία του δέρματος από τις περιβαλλοντικές βλάβες και να μειώσει τα σημάδια γήρανσης. Βοηθά επίσης στην προώθηση της επούλωσης του δέρματος.

Βοηθήσει στη γνωστική λειτουργία

Η βιταμίνη Ε είναι σημαντική για την υγεία του εγκεφάλου και μπορεί να υποστηρίξει στη βελτίωση της μάθησης και της μνήμης. Βοηθά στην προστασία του εγκεφάλου από το οξειδωτικό στρες, γεγονός που μπορεί να καθυστερήσει την εμφάνιση της γνωστικής εξασθένησης που σχετίζεται με την ηλικία. (Η βιταμίνη C πιστεύεται επίσης ότι συμβάλλει στην πρόληψη γνωστικών παθήσεων όπως η νόσος του Αλτσχάιμερ).

Προωθεί την υγεία των ματιών

Μια ελεγχόμενη δοκιμή διαπίστωσε ότι ένας συνδυασμός β-καροτένιου, βιταμίνης C και βιταμίνης Ε θα μπορούσε να συμβάλει στην υγεία των ματιών. Η περίληψη διαπίστωσε ότι τα περιστατικά εκφύλισης της ωχράς κηλίδας που σχετίζεται με την ηλικία μειώθηκαν σε ασθενείς που έλαβαν αυτά τα συμπληρώματα.

Βελτίωση της λειτουργίας των νεφρών

Τέλος, η βιταμίνη Ε είναι σημαντική για τη διατήρηση της υγιούς λειτουργίας των νεφρών. Βοηθά στη μείωση της φλεγμονής και της οξειδωτικής βλάβης στα νεφρά, γεγονός που μπορεί να βελτιώσει τη συνολική λειτουργία τους. Βοηθά επίσης στην προστασία του οργανισμού από τις τοξίνες που μπορούν να επηρεάσουν την υγεία των νεφρών.

Προφυλάξεις και παρενέργειες

Αν και η βιταμίνη Ε είναι γενικά ασφαλής, υπάρχουν πιθανές παρενέργειες και προφυλάξεις που πρέπει να γνωρίζεις. Η υπερβολική ποσότητα βιταμίνης Ε μπορεί να προκαλέσει στομαχικές διαταραχές και διάρροια. Επιπλέον, οι υπερβολικά υψηλές δόσεις βιταμίνης Ε μπορεί να σας θέσουν σε αυξημένο κίνδυνο αιμορραγίας. Αυτό ισχύει ιδιαίτερα αν λαμβάνεις αντιπηκτικά φάρμακα (δεδομένου ότι αυτή η βιταμίνη μπορεί να εμποδίσει το σχηματισμό θρόμβων αίματος).

Η βιταμίνη Ε έχει πολυάριθμα οφέλη για την αναπαραγωγική υγεία των γυναικών. Από την ενίσχυση της γονιμότητας έως τη μείωση του κινδύνου εμφάνισης PCOS, είναι ένα ζωτικής σημασίας θρεπτικό συστατικό που πρέπει να περιλαμβάνεται στη διατροφή κάθε γυναίκας, είτε από πηγές τροφίμων είτε από συμπληρώματα. Να θυμάσαι, η πρόληψη είναι καλύτερη από τη θεραπεία και η φροντίδα της αναπαραγωγικής υγείας είναι απαραίτητη για τη συνολική μας ευημερία.

Η υγιεινή διατροφή είναι ο απόλυτος δρόμος για τη βέλτιστη διατροφή και υγεία. Για όσους μπορεί να υπολείπονται σε κρίσιμα θρεπτικά συστατικά, οι πολυβιταμίνες και τα πολυβιταμινούχα-μεταλλικά συμπληρώματα παρέχουν έναν τρόπο για να καλύψουν τα κενά που τυχόν υπάρχουν στη λήψη βιταμινών και θρεπτικών συστατικών.

Σύμφωνα με την έκθεση Supplement Business Report 2022 του Nutrition Business Journal, η αμερικανική αγορά συμπληρωμάτων διατροφής, συμπεριλαμβανομένων βιταμινών, μετάλλων ή και των δύο, αυξήθηκε σε 59,9 δισεκατομμύρια δολάρια το 2021.

Μια φωτογραφία χίλιες λέξεις: Ακολούθησε το pronews.gr στο Instagram για να «δεις» τον πραγματικό κόσμο!

Δημοφιλή προϊόντα για το ντουλάπι της κουζίνας είναι η βιταμίνη D και τα ωμέγα-3 λιπαρά οξέα. Ωστόσο, σύμφωνα με τα Κέντρα Ελέγχου και Πρόληψης Ασθενειών, οι πολυβιταμίνες είναι η κορυφαία επιλογή συμπληρωμάτων για όλες τις ηλικιακές ομάδες. Τα πολυβιταμινούχα συμπληρώματα κέρδισαν 8 δισεκατομμύρια δολάρια σε πωλήσεις, το 37% των συνολικών πωλήσεων συμπληρωμάτων διατροφής το 2020, σύμφωνα με το NIH.

ΤΕΛΕΥΤΑΙΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ
ΔΕΙΤΕ ΟΛΑ ΤΑ ΝΕΑ
ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ

Tο pronews.gr δημοσιεύει κάθε σχόλιο το οποίο είναι σχετικό με το θέμα στο οποίο αναφέρεται το άρθρο. Ο καθένας έχει το δικαίωμα να εκφράζει ελεύθερα τις απόψεις του. Ωστόσο, αυτό δεν σημαίνει ότι υιοθετούμε τις απόψεις αυτές και διατηρούμε το δικαίωμα να μην δημοσιεύουμε συκοφαντικά ή υβριστικά σχόλια όπου τα εντοπίζουμε. Σε κάθε περίπτωση ο καθένας φέρει την ευθύνη των όσων γράφει και το pronews.gr ουδεμία νομική ή άλλα ευθύνη φέρει.

Δικαίωμα συμμετοχής στη συζήτηση έχουν μόνο όσοι έχουν επιβεβαιώσει το email τους στην υπηρεσία disqus. Εάν δεν έχετε ήδη επιβεβαιώσει το email σας, μπορείτε να ζητήσετε να σας αποσταλεί νέο email επιβεβαίωσης από το disqus.com

Όποιος χρήστης της πλατφόρμας του disqus.com ενδιαφέρεται να αναλάβει διαχείριση (moderating) των σχολίων στα άρθρα του pronews.gr σε εθελοντική βάση, μπορεί να στείλει τα στοιχεία του και στοιχεία επικοινωνίας στο [email protected] και θα εξεταστεί άμεσα η υποψηφιότητά του.