ΚΛΕΙΣΙΜΟ
«Χουντικό» το σύνθημα «Πατρίς, Θρησκεία, Οικογένεια» λέει ο Κασσελάκης. Και το(ν) χειροκροτούσαν...

Τροχαία δυστυχήματα στην Ελλάδα – Μοιραία και τα 40 χλμ. την ώρα στις πόλεις

Τροχαία δυστυχήματα στην Ελλάδα – Μοιραία και τα 40 χλμ. την ώρα στις πόλεις

Σοκ προκαλούν οι εξειδικευμένες αναλύσεις των στοιχείων ατυχημάτων στην Ελλάδα και η συγκριτική εξέτασή τους με άλλες αντίστοιχες αναλύσεις (EC-ERSO, ITF-IRTAD).

Προκύπτει ότι ο πιο κρίσιμος παράγοντας που συμβάλει στην πρόκληση των οδικών ατυχημάτων είναι η οδήγηση με υψηλές ταχύτητες εντός των πόλεων. Η συνολική απόσταση ακινητοποίησης είναι σχεδόν η μισή στα 30 χλμ/ώρα απ’ ό,τι στα 50 χλμ/ώρα.

Για τους πεζούς ή τους ποδηλάτες ο κίνδυνος ενός σοβαρού τραυματισμού τη στιγμή της σύγκρουσής τους με όχημα αυξάνεται εκθετικά σε ταχύτητες πάνω από 30 χλμ/ώρα. Όταν ένα αυτοκίνητο κινείται με ταχύτητα 30 χλμ/ώρα η πιθανότητα θανάσιμου ή σοβαρού τραυματισμού του πεζού σε περίπτωση ατυχήματος είναι 20%, ενώ εάν το αυτοκίνητο κινείται με 50 χλμ/ώρα, η πιθανότητα θανάσιμου ή σοβαρού τραυματισμού του πεζού ξεπερνά το 80%.

Τα σκήπτρα στα θανατηφόρα τροχαία

Στην Ελλάδα, το ποσοστό θανάτων σε οδικά ατυχήματα σε κατοικημένες περιοχές παραμένει υψηλός (52% έναντι 38% στην ΕΕ). Από αυτό ένα ποσοστό αφορά πεζούς (21%) και μοτοσικλετιστές (27% έναντι 15% στην ΕΕ). Έτσι, τα οφέλη από τη μείωση των ταχυτήτων στις αστικές περιοχές είναι πολλαπλά:

Θα έχουμε μείωση των οδικών ατυχημάτων, μείωση της ατμοσφαιρικής ρύπανσης, μείωση της ηχορύπανσης και δημιουργία όλων εκείνων των συνθηκών που προωθούν τη βιώσιμη κινητικότητα, ενώ παράλληλα θα υπάρξει αύξηση των μετακινήσεων με ποδήλατα ή μικρά οχήματα μικροκινητικότητας, βελτίωση του βιοτικού επιπέδου των ατόμων που ζουν στις πόλεις και βελτίωση της υγείας των κατοίκων της.

Μελέτες που έχουν να κάνουν με τη μείωση της ταχύτητας εντός πόλεων έδειξαν ότι ο χρόνος ταξιδιού στις πόλεις επηρεάζεται κυρίως από την κυκλοφοριακή συμφόρηση, τον χρόνο αναμονής στους σηματοδότες και την αναζήτηση χώρων στάθμευσης. Αυτό δείχνει έμπρακτα ότι η μείωση του ορίου ταχύτητας δεν θα επηρεάσει αυτές τις προϋποθέσεις και δεν θα αυξήσει τον χρόνο ταξιδιού ενός οδηγού μέσα στις πόλεις. Αυτό έχει ως συνέπεια ότι δεν θα μειωθούν οι χρόνοι αναμονής στους μη σηματοδοτούμενους κόμβους, ενώ θα δοθεί ώθηση για την κατασκευή σηματοδοτούμενων κόμβων.

Όριο ταχύτητας στα 30 χλμ. την ώρα

Μια φωτογραφία χίλιες λέξεις: Ακολούθησε το pronews.gr στο Instagram για να «δεις» τον πραγματικό κόσμο!

Για να μπορέσει να εφαρμοστεί αυτό στην Ελλάδα θα πρέπει πρώτα να υπάρξει αποτελεσματική θέσπιση του ορίου ταχύτητας εντός των πόλεων στα 30χλμ/ώρα, να εντατικοποιηθεί η αστυνόμευση με τη χρήση σύγχρονων μεθόδων, να επανασχεδιαστεί η οδική υποδομή προκειμένου να επισημαίνεται στον χρήστη η ανάγκη μείωσης ταχύτητας (μικρότερα πλάτη κυκλοφορίας οχημάτων, υπερυψωμένες διαβάσεις, κυκλικοί κόμβοι), να προωθηθούν εναλλακτικά μέσα μετακίνησης και -τέλος- να περάσει στη συνείδηση του οδηγού η αναγκαιότητα και η εφαρμογή του ορίου των 30χλμ/ώρα στην πόλη.

ΤΕΛΕΥΤΑΙΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ
ΔΕΙΤΕ ΟΛΑ ΤΑ ΝΕΑ
ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ

Tο pronews.gr δημοσιεύει κάθε σχόλιο το οποίο είναι σχετικό με το θέμα στο οποίο αναφέρεται το άρθρο. Ο καθένας έχει το δικαίωμα να εκφράζει ελεύθερα τις απόψεις του. Ωστόσο, αυτό δεν σημαίνει ότι υιοθετούμε τις απόψεις αυτές και διατηρούμε το δικαίωμα να μην δημοσιεύουμε συκοφαντικά ή υβριστικά σχόλια όπου τα εντοπίζουμε. Σε κάθε περίπτωση ο καθένας φέρει την ευθύνη των όσων γράφει και το pronews.gr ουδεμία νομική ή άλλα ευθύνη φέρει.

Δικαίωμα συμμετοχής στη συζήτηση έχουν μόνο όσοι έχουν επιβεβαιώσει το email τους στην υπηρεσία disqus. Εάν δεν έχετε ήδη επιβεβαιώσει το email σας, μπορείτε να ζητήσετε να σας αποσταλεί νέο email επιβεβαίωσης από το disqus.com

Όποιος χρήστης της πλατφόρμας του disqus.com ενδιαφέρεται να αναλάβει διαχείριση (moderating) των σχολίων στα άρθρα του pronews.gr σε εθελοντική βάση, μπορεί να στείλει τα στοιχεία του και στοιχεία επικοινωνίας στο [email protected] και θα εξεταστεί άμεσα η υποψηφιότητά του.