Ξεκινά η ναυπήγηση δύο «μικρών» ρωσικών αεροπλανοφόρων και ακολουθεί η ναυπήγηση «mega» αεροπλανοφόρου των 110.000 τ.

Ξεκινά η ναυπήγηση δύο «μικρών» ρωσικών αεροπλανοφόρων και ακολουθεί η ναυπήγηση «mega» αεροπλανοφόρου των 110.000 τ.

Το μοντέλο ενός νέου μεγάλου αεροπλανοφόρου παρουσίασε ο ρωσικός σχεδιαστικός οίκος Nevskoye στην Σεβαστούπολη για το σχέδιο του αεροπλανοφόρου που θα αντικαταστήσει το “Ναύαρχος Κουζνέτσοφ”.

Η παρουσίαση έγινε ενώ τα ναυπηγεία της Κριμαίας ξεκίνησαν την ναυπήγηση δύο μικρών αεροπλανοφόρων στην κατηγορία των 25,000 τόνων, τα πρώτα κατά την μετα-σοβιετική εποχή. Θα ακολουθήσουν άλλα δύο μέχρι το 2030, ένα εκ των οποίων θα αναπτυχθεί στην Μεσόγειο.

Πέραν του “Project 11430E Lamantin” στην ίδια έκθεση παρουσιάστηκε και η πρόταση του σχεδίου “SHTORM” που αφορά σε ένα ακόμα μεγαλύτερο supercarrier εκτοπίσματος 100.000-110.000 τόνων με σύστημα ηλεκτρομαγνητικών καταπελτών!

Το πιο εντυπωσιακό στοιχείο ήταν πως η αεροπορική πτέρυγα των δύο αεροπλανοφόρων εμφάνισε στην παρουσίαση αεροσκάφη PAK-FA Su-57, Su-35 και MiG-35 σε μια “ναυτική έκδοση” των μαχητικών.

Το σχέδιο “Lamantin” εμφάνισε και πάλι ναυτικά Su-35 σε μια προσπάθεια μείωσης του κόστους ανάπτυξης, ενώ τα πιο απαιτητικά ναυτικά Su-57 και MiG-35 εξόπλιζαν το σχέδιο του “SHTORM”.

Το μοντέλο φέρει την ονομασία “Project 11430E Lamantin” και αποτελεί ένα σχέδιο εκτοπίσματος 80,000-90,000 τόνων, μήκους 350 μέτρων που θα φέρει πλήρωμα 2,800 ανδρών και θα φέρει πυρηνικό αντιδραστήρα επιτυγχάνοντας ταχύτητες 30 κόμβων.

Η Ρωσία αναπτύσσει ένα σύστημα ηλεκτρομαγνητικής εκτόξευσης αεροσκαφών από διετίας και θεωρείται βέβαιο ότι στη νέα κλάση αεροπλανοφόρων θα ενταχθεί.

Με μια κριτική ματιά, το ρωσικό ναυτικό ξεδιπλώνει τα μεγαλεπήβολα σχέδιά του για προβολή ισχύος στις ανοιχτές θάλασσες και σε αποστολές μακράν των ρωσικών υδάτων, μια αποστολή που απαιτεί ένα ναυτικό μιας δύναμης που θέλει να λέγεται υπερδύναμη και χρειάζεται αεροπορική κάλυψη με τη μορφή αεροπλανοφόρων.

Η ανάπτυξη του σχεδίου “Lamantin” δείχνει ότι το νέο ρωσικό Ναυτικό θα κινηθεί σε δύο επίπεδα: Μικρά αεροπλανοφόρα, που στηρίζονται στηρίζονται σε οικείες τεχνολογίες (διαμόρφωση STOBAR, μαχητικά 4+ γενιάς Su-35) περιορίζοντας έτσι το κόστος και τον κίνδυνο ανάπτυξης και δύο έως τρία μεγάλα αεροπλανοφόρα των 110.000 τόνων για παγκόσμια προβολή ισχύος.

H κλάση Project 11430E Lamantin​:

Το σχέδιο SHTORM:

Μια φωτογραφία χίλιες λέξεις: Ακολούθησε το pronews.gr στο Instagram για να «δεις» τον πραγματικό κόσμο!

ΤΕΛΕΥΤΑΙΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ
ΔΕΙΤΕ ΟΛΑ ΤΑ ΝΕΑ
ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ

Tο pronews.gr δημοσιεύει κάθε σχόλιο το οποίο είναι σχετικό με το θέμα στο οποίο αναφέρεται το άρθρο. Ο καθένας έχει το δικαίωμα να εκφράζει ελεύθερα τις απόψεις του. Ωστόσο, αυτό δεν σημαίνει ότι υιοθετούμε τις απόψεις αυτές και διατηρούμε το δικαίωμα να μην δημοσιεύουμε συκοφαντικά ή υβριστικά σχόλια όπου τα εντοπίζουμε. Σε κάθε περίπτωση ο καθένας φέρει την ευθύνη των όσων γράφει και το pronews.gr ουδεμία νομική ή άλλα ευθύνη φέρει.

Δικαίωμα συμμετοχής στη συζήτηση έχουν μόνο όσοι έχουν επιβεβαιώσει το email τους στην υπηρεσία disqus. Εάν δεν έχετε ήδη επιβεβαιώσει το email σας, μπορείτε να ζητήσετε να σας αποσταλεί νέο email επιβεβαίωσης από το disqus.com

Όποιος χρήστης της πλατφόρμας του disqus.com ενδιαφέρεται να αναλάβει διαχείριση (moderating) των σχολίων στα άρθρα του pronews.gr σε εθελοντική βάση, μπορεί να στείλει τα στοιχεία του και στοιχεία επικοινωνίας στο [email protected] και θα εξεταστεί άμεσα η υποψηφιότητά του.