Ως ένας προγραμματισμένος αγώνας άρχισε και φέτος τα τέλη Φεβρουαρίου, η «μάχη» μεταξύ της Αμερικανικής αεροπορίας (USAF) και μελών του Κογκρέσου για το μέλλον του στόλου των βομβαρδιστικών B-52H Stratofortress. 

Συγκεκριμένα όπως κάθε έτος η Αμερικανική αεροπορία προσπαθεί να υλοποιήσει την απόφαση παροπλισμού ορισμένων από τα μεγαλύτερης ηλικίας B-52H και ο γερουσιαστής των Δημοκρατικών στη Βόρεια Ντακότα, Byron Dorgan προσπαθεί να διατηρήσει σε ενέργεια τα άνω των 40 ετών ηλικίας αεροσκάφη. Ο λόγος είναι απλός: στην πολιτεία βρίσκεται η αεροπορική βάση Minot από ην οποία επιχειρούν B-52H. Στο πλαίσιο αυτό ο γερουσιαστής υπέβαλε ερώτημα στις 28 Φεβρουαρίου στον αναπληρωτή υπουργό άμυνας Gordon England, γιατί στον προϋπολογισμό του 2008 περιλαμβάνονται πιστώσεις αρκετές για να διασφαλίσουν την επιχειρησιακή αξιοποίηση μόλις 56 βομβαρδιστικών B-52. Και αυτό παρά το γεγονός ότι ο ίδιος ο γερουσιαστής το 2006 κατάφερε την υπερψήφιση από το Κογκρέσο τροπολογίας που απαγορεύει στη USAF να μειώσει τον στόλο σε λιγότερα από 76 βομβαρδιστικά. Από την πλευρά της η USAF επιδιώκει με τη μείωση του στόλου, ο οποίος λόγω παλαιότητας έχει αυξημένο κόστος λειτουργίας και συντήρησης, να εξασφαλίσει κονδύλια που θα κατευθυνθούν στη χρηματοδότηση του κόστους ανά μονάδα 350 εκατ. δολαρίων F-22, του F-35 και του προγράμματος του νέου βομβαρδιστικού σε δέκα περίπου χρόνια. Ο Dorgan επικαλείται τη δημιουργία «κενού» ισχύος στα βομβαρδιστικά από τη μείωση του στόλου, και υπενθυμίζει ότι κατά τη διάρκεια των πρόσφατων επιχειρήσεων στο Ιράκ η USAF χρησιμοποίησε τουλάχιστον 80 B-52. Όμως και σε αυτό το επιχείρημα η Αεροπορία αντιτείνει ότι η δυνατότητα μεταφοράς οπλικού φορτίου και αριθμού των προσβαλλόμενων στόχων θα αυξηθεί δραματικά με την εισαγωγή σε υπηρεσία της νέας βόμβας μικρής διαμέτρου «small diameter bomb». Σε κάθε περίπτωση η τύχη των B-52H θα αποφασισθεί τους επόμενους επτά μήνες καθώς θα οριστικοποιείται ο προϋπολογισμός για το οικονομικό έτος 2008.